• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olisiko kaupan paikka...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

psi

Sijainti
ulvila
Minulla on myynti-ilmoitus uudesta moottoripyörästä ja nyt on/olisi ostaja "tarjolla". Aina ei kuitenkaan ole kaupan paikka vaikka ostaja onkin asiasta innostunut
062802jumpie_prv.gif
Sain seuraavanlaisen "tarjouksen" alkutunnustelujen jälkeen. Olen kuitenkin päättänyt olle myymättä, ainostaan käteisellä voin kaupan tehdä kunhan setelien aitouden ensin tarkastaisin.

I apologize for the delay, I'm in the military and now I am deployed in the United Kingdom with the US Marines...am ready to buying your bike as gift for my first son that just graduated,even his preparing for marriage now and i am at sea at the moment as i am a marine engineer and due to the nature of my work,phone calls making and visiting of website are restricted but you can call me on this number if you can reach me on +447724131845 because i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it,due to my work that i can not call out. I really want the bike as surprise for my son because i do not wont let him or my wife know anything about this bike until it gets delivered to him.

PayPal online transfer is only method of my payment for now because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my paypal account as i have my bank a/c attached to it because its safe and very secure way to make fast payment transfer online, i will need you to give me your paypal email ID with your final price for me to proceed with the payments as soon you reply for the bike.

Moreover,I have a pick up agent that capable about pick the bike up after i have made the payments and I need you to ascertain if your PayPal account email address is eidem@nic.fi, so that i can send funds to your PayPal account and you will have money in your account,if you dont have paypal account before you can easily set up your paypal account through www.paypal.com for free. if you are intend to sale this bike for me please kindly remove it from site for listing and send more pictures of the item.

Thanks and God Bless.

Mutta setelien aitoutta ei tarvitse tarkastaa kun teet niin, että maksu menee pankkimaksuna tililtä suoran tilillesi ja luovarin annat vasta kun rahat tilillä jonka tietenkin tarkistat. Noin minä tekisin on varmin tarkistus.

Eikös näissä kusetuksissa ole yleensä ollut kupletin juonena se, että huijattavan kuuluisi nyt ihan ensiksi maksaa jotain jonnekin, jotta hän saisi luvatut miljoonat, taivaspaikan, tai mitä nyt milloinkin...?

Kiitos verotuksemme Suomi on kyllä käytännössä loppusijoituspaikka käytetyille prätkille, ei varmaan kovin usein mene kaupaksi ulkomaille.

Ihme että suomesta haluaa käytetyn ostaa, ellei kyseessä sit ole joku oikeasti harvinainen malli
baaa.gif

sama viesti tuli tänään kaverille. Ajateltiin vähän tehdä kepponen ja kattoa jos saataisiin risa derbi matkaan....

Minulla on myynti-ilmoitus uudesta moottoripyörästä ja nyt on/olisi ostaja "tarjolla". Aina ei kuitenkaan ole kaupan paikka vaikka ostaja onkin asiasta innostunut
062802jumpie_prv.gif
Sain seuraavanlaisen "tarjouksen" alkutunnustelujen jälkeen. Olen kuitenkin päättänyt olle myymättä, ainostaan käteisellä voin kaupan tehdä kunhan setelien aitouden ensin tarkastaisin.

I apologize for the delay, I'm in the military and now I am deployed in the United Kingdom with the US Marines...am ready to buying your bike as gift for my first son that just graduated,even his preparing for marriage now and i am at sea at the moment as i am a marine engineer and due to the nature of my work,phone calls making and visiting of website are restricted but you can call me on this number if you can reach me on +447724131845 because i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it,due to my work that i can not call out. I really want the bike as surprise for my son because i do not wont let him or my wife know anything about this bike until it gets delivered to him.

PayPal online transfer is only method of my payment for now because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my paypal account as i have my bank a/c attached to it because its safe and very secure way to make fast payment transfer online, i will need you to give me your paypal email ID with your final price for me to proceed with the payments as soon you reply for the bike.

Moreover,I have a pick up agent that capable about pick the bike up after i have made the payments and I need you to ascertain if your PayPal account email address is eidem@nic.fi, so that i can send funds to your PayPal account and you will have money in your account,if you dont have paypal account before you can easily set up your paypal account through www.paypal.com for free. if you are intend to sale this bike for me please kindly remove it from site for listing and send more pictures of the item.

Thanks and God Bless.
Juteltiinkohan me tänään puhelimessa aiheesta, vai onko tämä vain ihan samankaltainen "ostajaehdokas"
Eli kyseessä oli siis hieman lipattu zx-10r, jota kyseltiin aivan samanlaisella viestillä.

-Jussi

Sain aivan saman ostotarjouksen ja nyt vaan odottelen rahoja Pay Palin kautta?
confused_orig.gif
tounge.gif

Eli vanha huijausyrtys. NM:n ja NA:n kautta sama yritys ollut meneillään jo pidemmän aikaa.

Odotellaan seuraavia meilejä.

Kauppa se on mikä kannattaa?
biggrin.gif
Ainakin ton hepun kanssa, rouvalta ja pojalta salaa. Lainaus: I'm in the military

Tossa vaiheessa heräsi epäilys, eikä ollu vasta kun ekalla rivillä.

Minulla on myynti-ilmoitus uudesta moottoripyörästä ja nyt on/olisi ostaja "tarjolla"....clips...

I apologize for the delay, I'm in the military and now I am deployed in the United Kingdom with the US Marines...am ready to buying your bike as gift for my first son that just graduated,even his preparing for marriage now and i am at sea at the moment as

...clips...

Thanks and God Bless.
Sama jannu osaa myös laittaa saman suomeksi, tämmönen tuli mulle:

Pahoittelen viivästystä, olen armeijassa, ja nyt olen käyttöön Yhdistyneessä kuningaskunnassa Yhdysvaltain merijalkaväen ... olen valmis ostamaan auton kuin lahja ensimmäinen poika, että juuri valmistunut, vaikka hänen valmistautuminen avioliitto nyt Olen merellä tällä hetkellä koska olen laivakonemestarin ja luonteen vuoksi työni, puhelut päätöksenteon ja vierailevat sivuston on rajoitettu, mutta voit soittaa minulle tämän numeron, jos voit päästä minua +447724131845 koska i alasajoon aikaa tarkistaa tämä ilmoitus ja lähettää sinulle sähköpostia osalta se, koska työni että en voi soittaa ulos. En todellakaan halua ajoneuvon yllätys pojalle koska en tapa antaa hänelle tai vaimoni tiedä mitään tästä ajoneuvon kunnes se saa toimitetaan hänelle.

PayPal online siirto on ainoa tapa minun maksu nyt, koska minulla ei ole pääsyä minun pankkitilille online koska minulla ei ole verkkopankin, mutta voin maksaa minun PayPal-tili, koska minulla on pankki / c liitetty se koska sen turvallinen ja erittäin turvallinen tapa tehdä nopeasti maksuliikepalvelut verkossa, minun täytyy teitä antamaan minulle sinun paypal email ID kanssa sinun lopullinen hinta minulle jatkaa maksut heti vastaat ajoneuvon.

Lisäksi olen poimia agentti pystyy noin eliitti ajoneuvo sen jälkeen, kun olen suorittanut maksut, ja minä tarvitsen sinua selvittämään, jos PayPal-tilin sähköpostiosoite on xxxxxxx@xxxx.com, jotta voin lähettää rahaa PayPal tilille ja sinulla on rahaa tilillä, jos sinulla ei ole PayPal-tili, ennen kuin voit perustaa PayPal tilin kautta www.paypal.com ilmaiseksi. jos olet aikoo myyntiin tänä ajoneuvon minulle kiitos ystävällisesti poistaa sen sivuston luetteloon ja lähettää lisää kuvia kohta.

Kiitos ja Jumalan siunausta.

Eiköhän mee niin että jos vaikka pyörä haetaan (epäilen kyllä) niin sit ylättäen maksu ei tuukkaan perille tai sit joku taho (esimmaksunvälitysfirma) perii sitä takas, kun ei ollukaan katetta/maksettu.

Tai sit joku on keksiny kätevään keinon pestä rahaa siirtelmällä rahaa maksuna jollekin ja sit se palautetaan johonkin toisaalle tms puliveivausta.

Olen myymässä Zephyriä ja UK:sta olisi yksi veijari muka kiinnostunut. Pick up agent tulisi hakemaan paypal-maksun jälkeen.
Viimeisin maili meni seuraavasti:
Thanks for the quick response to my mail. I just really want to make it straight to you that am interested in buying this auto. I will buy the item for that amount €3,650.00 Eur,Concerning the pick up,you don't have to bother yourself,What i will just do is to contact the Pick-up company (City Link Courier Company) which I've been using for a while and they're very reliable and i will forward to them the pick-up location after you have received payment for the item As for the auto pick up and test drive of the auto,my shipping agent will be accessing that and they will also be coming for the pick up.Please send me your address so that my pick up agent can figure it out and come for the pick up and other necessary things after the payment have been made,they will also be coming with all the information needed,my details and transferring the name of ownership to me will be done by the pick up agent so you don't have to worry about that and here is my address below:

Name : Corrier Collon
Address : 36 salisbury avenue barking
Zip Code: IG119XP,
City : London
Country : United Kingdom

My payment for this item will be through my PayPal account or Online Bank Transfer ,cos am presently off the east coast of Brisbane sailing..{am a marine engineer} and that is the only method of payment i could use here,So please do get back to me with the PayPal payment request from your PayPal account which will cover all the total cost of the item.Meanwhile i will contact my pick-up Company as regards the pick-up from your address.As i have arranged for the pick-up of the item at your address,so kindly include your full name and home address and get back to me with the full present condition for the item.and make sure you end the item immediately..

Thanks and God bless and i await your reply soon....

Corrier.

Luulisi UK:sta löytyvän vielä edullisempaan hintaan, vaikka melko halvalla onkin silmäterä menossa. Ehkä se käteinen on kuitenkin varmin vaihtoehto.

Mitenkähän tämä Paypal maksu huijausjuttu käytännössä menee? Jotenkin ne tulevat perimään rahat takaisin jokatapauksessa.

Se perinteinen shekki-huijaushan on varsin mielenkiintoinen. Ennen kuin juttu yleistyi, kuinka moni suomalainen oli oikeasti tietoinen, että lunastettaessa shekin katetta ei tarkasteta vaan saat rahat käteen? Suomessa kun ei shekkejä juurikaan käytetä. Ja vasta viikon tai parin kuluttua katteettomuus selviää ja pankki vaatii sinulta rahoja takaisin. Rahat on jo toki tuhlattu ja auto/mopo laivattu ulkomaille.

Rutsin foorumeita kun olen lueskellut niin homma menee joksenkin näin,siis ihan mun muistikuvan mukaan,SAATAN (luultavasti) olla vääräs!

Hujjari maksa paypalin kautta jaa saa siitä kuitin/nettikuittia minkä hän copy paste myyjälle meiliin,myyjä näkee että on maksettu kuin kuitti sen osoittaa ja luovutta myyntikohden hakijalle,tosa vaiheessa niin ostaja (hujjari) on jo ehtinyt evätä sen maksun kuin rahat aina jää jonnekin bittitaivaaseen vähäks aikaa.
Sulla on meilissä kuitti misä lukee että rahat maksettu,mitään rahoja et näe ja "myyty" kohde on roudattu jonekin.

Joksenkin noin.

Se on sitten toinen asia luovuttaako kuittia vastaan vai odottaako et rahat näy tilillä mistä ne ei ikinä tulee näkymään
biggrin.gif

Mutta sata varmasti niin täsä maapallossa löytyy tuhansia jotka menevät tohoonkin vipuun
withstupid.gif

Ruotsist muutama jannu päätti kokeilla kuinka pitkälle sais ton hujjarin mukaan,oli koko matka kunnes pistivät yhen vastauksen meiliin et kaverihan asuu ihan naapurissa niin hän tulee juttelemaan sun kanssa kaupoista,siihen se meilirumba loppus ja heti
biggrin.gif

Tämä näissä viesteissä ehdoteltu PayPal-kuvio on tosiaan hiukan mielenkiintoinen. Yleisesti ottaen PayPalia kun pidetään aika varmana maksutapana eikä siinä pitäisi olla kovin paljoa mahdollisuuksia menettää rahojaan sen jälkeen kun ne on omalle tilille siirtyneet. Eikä sen kanssa ole oikein tarvetta kysellä maksajalta mitään kuitteja, kun suorituksen pitäisi näkyä omalla tilillä likimain välittömästi. Mutta kai ne nyt on sitten jonkun porsaanreiän keksineet, jolla saa uhrilta rahat pois oikealta näyttävän maksun jälkeen.

Sitä en kyllä oikein usko, että näissäkään yritetyissä huijauksissa kukaan koskaan tulisi hakemaan mitään pyörää tai autoa täältä. Yleensä näihin aina liittyy joku kuvio, jolla uhrilta saadaan puhallettua ihan pelkää rahaa. Tämän voi aika helposti päätellä miettimällä tässäkin ketjussa esiintyvien menopelien arvoa ja ulkomaille raahaamisen kustannuksia, ei olisi kovin hyvää bisnestä. Lisäksi fyysisen ajoneuvon rahtaamiseen ja realisoimiseen liittyy aika paljon riskejä ja vaivaa, joten ennen kuin moiseen kukaan täysipäinen huijari alkaa, pitäisi tuottoa olla luvassa aika paljon enemmän kuin tonni-pari.

Yleisin kuvio näissä on kai se, että huijari tekee jonkinlaisen valemaksun suuremmalle summalle kuin kauppasumma. Selityksenä ylimäärälle vaikka mahdolliset lisäkulut käytännön järjestelyihin. Sitten kun uhri uskoo saaneensa rahat, huijari pyytää palauttamaan ylimääräisen osan. Uhri suostuu mielellään, kun on juuri saanut hyvän hinnan menopelistään. Tämän jälkeen huijari peruu jollain tavalla tekemänsä maksun ja uhri menettää tuon "palauttamansa" osuuden. Itse kaupankäynnin kohteesta huijari ei ole pätkääkään kiinnostunut missään vaiheessa.

Toi oli kyllä niin selkee kusetus tarjous ku vaa olla ja voi.. Johan sen toi surkee saarivaltio kielen taittaminen paljastaa.. Ja "name your price, I will pay" mentaliteetti paljastaa kyllä kans kusetuksen ellei oo äärimmäisen harvinainen pyörä kyseessä.. En ite ainakaan lähtis myymään tollaselle.. On niillä kikat kusettaa!!

Toi oli kyllä niin selkee kusetus tarjous ku vaa olla ja voi.. Johan sen toi surkee saarivaltio kielen taittaminen paljastaa.. Ja "name your price, I will pay" mentaliteetti paljastaa kyllä kans kusetuksen ellei oo äärimmäisen harvinainen pyörä kyseessä.. En ite ainakaan lähtis myymään tollaselle.. On niillä kikat kusettaa!!
Google kääntäjä kun on semmoinen ettei oikein mitään osaa niin
biggrin.gif

sanoi:
Sama jannu osaa myös laittaa saman suomeksi, tämmönen tuli mulle:

Pahoittelen viivästystä, olen armeijassa, ja nyt olen käyttöön Yhdistyneessä kuningaskunnassa Yhdysvaltain merijalkaväen ... olen valmis ostamaan auton kuin lahja ensimmäinen poika, että juuri valmistunut, vaikka hänen valmistautuminen avioliitto nyt Olen merellä tällä hetkellä koska olen laivakonemestarin ja luonteen vuoksi työni, puhelut päätöksenteon ja vierailevat sivuston on rajoitettu, mutta voit soittaa minulle tämän numeron, jos voit päästä minua +447724131845 koska i alasajoon aikaa tarkistaa tämä ilmoitus ja lähettää sinulle sähköpostia osalta se, koska työni että en voi soittaa ulos. En todellakaan halua ajoneuvon yllätys pojalle koska en tapa antaa hänelle tai vaimoni tiedä mitään tästä ajoneuvon kunnes se saa toimitetaan hänelle.

PayPal online siirto on ainoa tapa minun maksu nyt, koska minulla ei ole pääsyä minun pankkitilille online koska minulla ei ole verkkopankin, mutta voin maksaa minun PayPal-tili, koska minulla on pankki / c liitetty se koska sen turvallinen ja erittäin turvallinen tapa tehdä nopeasti maksuliikepalvelut verkossa, minun täytyy teitä antamaan minulle sinun paypal email ID kanssa sinun lopullinen hinta minulle jatkaa maksut heti vastaat ajoneuvon.

Lisäksi olen poimia agentti pystyy noin eliitti ajoneuvo sen jälkeen, kun olen suorittanut maksut, ja minä tarvitsen sinua selvittämään, jos PayPal-tilin sähköpostiosoite on xxxxxxx@xxxx.com, jotta voin lähettää rahaa PayPal tilille ja sinulla on rahaa tilillä, jos sinulla ei ole PayPal-tili, ennen kuin voit perustaa PayPal tilin kautta www.paypal.com ilmaiseksi. jos olet aikoo myyntiin tänä ajoneuvon minulle kiitos ystävällisesti poistaa sen sivuston luetteloon ja lähettää lisää kuvia kohta.

Kiitos ja Jumalan siunausta.
Tolla Googlen kääntäjällä saa aikaiseksi mahtavaa tekstiä  
biggrin.gif

Ei muuten kannata edes soitella noihin numeroihin tod. näköisesti ovat maksullisia numeroita.
"Pommittelivat" joskus pari vuotta sitten Turkista kännykkään ja odottelivat vastapuheluita "palvelunumeroonsa".

Jepsis Lontoon koijari vois vaihtaa nickiä ees, tai nettiauton/moton pojat vois bannata listoilta.
033102ass_1_prv.gif

Viesti :
I will Like to buy your motorcycle and can you sell it for me? Can i know the condition of the motorcycle.

Ota yhteyttä kysyjään seuraavilla yhteystiedoilla: Martin James

Puhelinnumero : +447909556795

Sähköpostiosoite : matinsjames004@gmail.com

ÄLÄ KOSKAAN LÄHETÄ RAHOJA ENNAKKOON WESTERN UNIONIN TAI MONEYGRAMIN KAUTTA. ÄLÄ MYÖSKÄÄN PANKKISIIRROLLA  - kyseessä on useimmiten huijausyritys!
ÄLÄ ANNA KENELLEKÄÄN PANKKIYHTEYSTIETOJASI TAI HENKILÖTUNNUSTASI - niitä voidaan helposti väärinkäyttää!
http://www.nettimoto.com/securityAdvice.php

Kiitos,
Nettimoto.com

Back