• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko sokerista vai et?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nasu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko sokerista vai et? -

• Olen

Ääniä: 0 0,0%
  • En ole

Ääniä: 1 100,0%
  • Ei osaa sanoa

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Jos olen jo lähtenyt ajamaan prätkällä. Ja vettä rupeaa satamaan niin kyllä minä poika ajan silloin vesi sateessakin. Ei hän se ole kuin vaan vettä. Onhan siinä vesisaateessa ajaminen oma viehätys ja jännitys. Täytyy suunitella ajaminen vähän erillaisesti. Kahdella kumitassulla on hankalampi ajaa vesi sateessa kuin taas neljällä kumirenkaalla. Mutta jos jo rupeaa satamaan ennen kuin mä lähden ajamaan. Niin en minä nyt sen takia lähde ajamaan vesisateeseen ettei tarvitse turhanpäiten kastua. Mutta onneksi ajovarusteet kuivuvat kesän auringon ja tuulen voimasta kuivaksi. Sitten on taas mukavaa ajaa kun sateen jälkeen paistaa taas aurinko.

talktohand.gif
sport05.gif
inlove.gif

Myönnettäköön, sokerista olen  
smile_org.gif
Eli jos keli näyttää pahalta, hyppään kyllä mielummin kotiloon, kuin lähden vartavasten kastumaan. Joku jo taisikin sanoa sopivasti, että mopo on huvi ajeluja varten, eikä se sateella ajaminen yksinkertaisesti vain ole hauskaa.. Toki sitä väkisinkin joutuu vesisateessa ajamaan välillä, kun kesken matkan pääsee yllättämään, mutta siis mieluummin ei.

Tänä keväänä on ollut niin paljon hyviä ajokelejä, että meinaa vallan muuttua sokeriksi, kun ei ole tullut lähdettyä ajamaan niinä parina sadepäivänä mitä on ollu. Viime syksynä ei kortin saamisen jälkeen ollutkaan muuta ku sadekelejä, niin silloin ajoin satoi taikka satoi vähän enemmän ja hauskaa oli.

Sokerista sokerista. Jos ollaan jo reissun päällä, niin silloinhan on pakko ajaa päätepisteeseen, mutta enpä tuota huvikseni lähde sateella ajamaan. Näkökykykysymyskin. Ei ulkonäkö-...  
biggrin.gif

No jos pakko on ajaa sateella, niin siinä tapauksessa, mutta ei siitä mitään iloa kyllä irtoa...sateella ennemmin kotilolla.

Sateella liikutaan vaan ja ainoastaan pakosta
nixweiss.gif
eli tyyliin töihin ja takas
lookaround_orig.gif
Ei tuo niin sanottu "huviajelu" napostele sateella.

Ihan huviajelulle en lähde, jos vettä sataa. Se vain pyörän takia, ihan oikeasti!
biggrin.gif
Pyörä menee likaiseksi
sad_orig.gif
Mutta jos vettä alkaa satamaan vaikka kaatamalla niin ei se haittaa
smile_org.gif

Jos olen reissussa, niin sateesta huolimatta se jatkuu. Ellei ole ns vedenpaisumus ja pisarat tekee mustelmia goretexin läpi...

Mutta en hakeudu vesisateella huvinvuoksi ajelemaan. Enkä erityisesti nauti sadeajelusta, vaikka menee paremman puutteessa  
wink.gif

Eilen lauantaina ajettiin vaimon kanssa JKL-Korpilahti- Luhanka-Vääksy-Lahti-Nilsiä reissu. Tuo on minusta kauneinta Suomea välillä Korpilahti - Vääksy.

Siitä sateenodotuksessa Lahteen saakka ja sateessa Lahdesta pohjoiseen n 70km ja Varkaudesta Nilsiään.  Pysähdyttiin Juvalle syömään ja odottamaan sadetta, joka ohitettiin  
cool.gif

Tänään sunnuntaina sitten Nilsiä -> JKL puuskittaisessa tuulessa mutta ilman sadetta. Tais tulla n 750km kaikkineen.

Säätiedotus  tsekattiin tästä moto-org'in hyvästä palvelusta ja arveltiin että ehdittäis Lahdesta lähteä pohjoista päin ennen sateen alkua. No, aika tarkka arvio. Vain 15min ennen matkan jatkumista sade alkoi  
tounge.gif

Ja propsit vaimokullalle, ei sanonut yhtään pahaa sanaa vaikka satoi. Hyvällä tuulella oli, vaikka sateessa anoppilaan oltiin menossa. Auttaa kummasti vermeet, joissa pärjää sateella.

Juu en ole sokerista.
Kelistä riippumatta ajan moottoripyörällä työkeikat.

Paitsi sitten kun on jää/lumi-liukkautta.

Niin, paitsi jos jo ensi talveksi ne nasta/nappulakumit onnistuisi touhuamaan...

Pakko sanoa että olen mukavuuden haluinen ja jos sataa en aja. Osaksi myös laiskuutta kun ei sitten jaksa pyörää alkaa aina pesemään ja ketjuja rasvailee...

Tosin jos jollain matkalla alkaa satamaan, niinkuin ahvenistolta kotio tulossa viikko sitten. Niin vedetään samaan settiin sitten kotio saakka vaikka miten kastuis.

Ei väliä sataako vai paistaa pakko mennä on ainoa kulkupeli kesällä. Vieläkö joku keksis veden pitävät hanskat, vois vaikka nauttia ajelusta sateella
tounge.gif

Back