• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko kohottanut motoristien imagoa viimeaikoina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koetan ajella nopeusrajoitusten mukaan aina ku mahollista!
talktohand.gif

Täällähän hurjia tarinoidaan, motoristien "mainetta" pilataan oikein urakalla.. Meitähän pidetään kohta ihan kukkahattuina..
tounge.gif

Ei vaan, suojateitä kunnioitan itsekin ja autoja lasken liittymistä väliin (jättämällä eteeni tilaa jos mahdollista), kun niistä pääsee sitten tarvittaessa heti ohi kuitenkin. Autolla ajaessa ei sitten ihan jokaisen ruoste-Hiacen tielle pääsyä viitsikään avittaa, kun siihen perään voi juuttua pidemmäksikin aikaa.. Eli tämmöistä puoli-itsekästä auttamista tällä kertaa!
baaa.gif

Itse siistin kans aika ruokottomaan kuntoon päässeen parran + useasti oon oikea suojateiden kentlemänni.

Mukava, kun porukka kiittää reippaasti kättä heilauttamalla & hymyilemällä.

Jotkut vanhemmat ihmiset ei meinaa vaan uskaltaa suojatielle, vaikka mopotin on ihan pysähdyksissä ja kuski viittoo kädellä, jotta yli vaan.. on ne vaan sen verta pelottavia vehkeitä
biggrin.gif

Tokihan sitä voi (täytyy) suojatielle pyrkivälle antaa tilaa, mutta ainakin täällä Tampereella saat äkkiä auton persiiseen tai sitten viereistä vapaana olevaa kaistaa jytistää auto pysähtymissäännöistä piittaamatta  
sad_orig.gif

Noh - tilanteen mukaan toimin kuitenkin kuin fiksumpikin teiden gentlemanni  
smile_org.gif

kerran oon parille vanhemmalle rouvalle renkaan vaihtanu kun oli vt6:n varteen puhjennu. toine viel oikeen piti mulle sateenvarjoa. joho piti sanoo et en mä enää tartte. 150km mopolla kaatosateessa ajettu ni ei se sontsa enää mitää pelasta. kahvit olisivat halunneet tarjota mut kieltäydyin kohteliaasti.
suojatiet on kans semmonen paikka et tulee oltuu gentleman. aika usein jopa saa hölmistyneitä
eek.gif
katseita kun duuni autol pysähtyy tietä antamaan (musta mersu mis o semmone keltanen mokkula katol)

Pysähdyin suojatien eteen Myyrmäessä Myyrmannin ja fortumin talon välissä tasa-arvoisessa, valottomasta T-risteyksessä (3 kaistaa, 2 vasemmalle 1 oikeelle) mistä itse käännyin oikealle malminkartanon suuntaan. Tuli vaan helvetin paska fiilis vaikka annoin tietä jalankulkijoille ja nyökkäsin päätä, että "menkää" mutta vasemmalla puolellani olevat autoilijat vaan jatkoivat matkaansa kääntyessään vasemmalle. Niitä vaan tuli ja tuli. Eikös samat lait päde myös jos moottoripyörä on pysähtynyt suojatien eteen? Mokasin B-inssin juuri tämän takia, en pysähtynyt vaikka oikealla suojatien edessä oli moottoripyörä. No mut ei siinä mitään jalankulkijat jäi sitten siihen mun kaistalle suojatielle odottamaan että millon keskikaistalle tuleva autoilija muistaa jotain liikennesäännöistä. Siinä heidän kanssaan heiluteltiin päätä ja vilkuiltiin vasemman kaistan kulkijoita ajatellen "ei helvetti mitä pässejä kun ei pysähdy". Viimein, taisi olla bussi numero 55 joka sitten sai vasemmanpuoleiset kaistat muistamaan mitä tällaisessa tilanteessa tulee tehdä.

Paransin motoristien mainetta, tai olin ainakin huonontamatta motoristien mainetta, kun EN näyttänyt keskisormea, yrittäkääpäs muut samaa!
Kaupungissa ajelin noin 45kmh, eli hieman alle rajoituksen, kun vasemmalta syöksyi iäkkään pariskunnan ohjastama auto eteen. Ohitin auton sen nokan edestä noin 30-60 sentin päästä töötti pohjassa, ENkä näyttänyt keskisormea. Auto tuli siellä kiltisti perässä liioitellulla 100 metrin turvavälillä loppumatkan
smile_org.gif

Aina kun mahdollista, suojatiellä päästän ihmiset yli, jonoissa annan tilaa (kunhan joku osoittaa aikeistaan vilkulla), en splittaile yms yms ja kaikkea muuta, mutta mitään ei kuitenkaan yliampuvasti, siten ettei muu liikenne häiriinny eikä tule onnettomuus vaaraa.

Tänään tuli ryhdistäydyttyä. Ajelin iltalenkin 99%sti nopeusrajoitusten mukaan, päästin jalankulkijoita yli ja kahdelle kiireiselle autoilijalle annoin vilkulla merkin mennä mun ohi, samalla väistäen aivan reunaan. Se nyt ainakin on selvä, että sain takuuvarman hullun leiman ainakin niiltä autoilijoilta
biggrin.gif

Ryhdistäydyin minäkin. Ajoin 200 km:n iltalenkin vain 5-10 km/h yli rikesakkonopeuden ja kotia lähestyessäni ajoin erään asuinalueen, jossa on läpiajokielto, kautta. Revin hieman soundeja koneesta pudottamalla ykköselle, josta eräs ko. asuinalueella lamppuharjaansa (villakoira) ulkoiluttava pelkurimies (jolla ei ole prätkää, vaan virkkuukoukku, koska muuten hän ei keskisormea näyttäisi) näytti minulle keskisormea. En näyttänyt takaisin, joten päivän ensimmäinen hyvä työ tuli tehtyä. Seuraavaksi teen päivän toisen hyvän työn ja maksan perinnässä olevan viime ajokauden ylinopeussakon. Valtiolta saa n. 12 kk:n korottoman ja kuluttoman maksuajan kun ei heti ryntää sakkoa maksamaan.

Noh miten sen nyt ottaa, mutta erotiikkabaarin edessä sain polttarinaisilta himokasta huomiota ja pyörän ihailua.. Imutustakin olisi pitänyt jatkaa ties mihin asti, mutta ei ukkomiehenä oikeen sitten tullut jatkettua pidemmälle
tounge.gif

Siis pyörämies maistuu näköjään kauniillekkin polttariporukalle, jepjep ja NAMNAM
062802jumpie_prv.gif

Kyllä on PAHOJA paikkoja tommoset varatulle!?!?
inlove.gif

Ja ajosta sen verran että keula ei ole noussut enää tänä kesänä. Saadut sakot ja kortin menetys 05 opettavat näköjään...

...Tuli vaan helvetin paska fiilis vaikka annoin tietä jalankulkijoille ja nyökkäsin päätä, että "menkää" mutta vasemmalla puolellani olevat autoilijat vaan jatkoivat matkaansa kääntyessään vasemmalle...
Tuo on kyllä niiin
033102ass_1_prv.gif
syvältä ja poikittain.
Joo, mie kans annan usein tietä jalankulkijoille. Ja sitten kerran tein sellaisen hyvän työn (viime kesänä), että laitoin rahaa tankatessa liikaa
withstupid.gif
joten jälkeeni tullut sivuvaunumopoilija sai siitä tankata loput.
blush.gif

Reilu pari viikkoa sitten olin tankkaamassa mopoa automaatilla, kortti sisään ja tavittavat säädöt. Seuraavaksi ojennan kättä pistoolia kohden, mutta joku setä tulee takavasemmalta, ehtii ensin ja alkaa valuttamaan bensaa kanisteriin. Siinä hetken aikaa katson mykistyneenä
omg.gif
ja totean, että "anteeksi, mutta taidat tankkailla meikäläisen piikkiin". Kaveri mulkaisee hieman ärtyneenä, että "miten niin?" Minä siihen "niin, ku tämä on automaatti, ja just käytin korttia laitteessa että sais mopoon bensaa" No, kaveri on yhtä yllättynyt kuin minä hetkeä aiemmin, ja kohta hekotellaankin yhdessä koko jutulle.
tounge.gif

Maksoi sitten oman osuutensa käteisellä, mutta tulipahan suurin tankkaus mitä mopon kanssa on koskaan ollut. Niin, ja hyvä työhän tietty oli, että asia hoidettiin hyvässä hengessä ja huumorilla.

Tarkistimpa lompakkoni sisällön huvikseen:

visaelectron
automaattikortti
ajokortti
makuunin kortti
kelakortti
3 x kirjastokortti

Lounasseteiletä 24 kp a 84 € ( n. 200 €, yleensä 8,4€ - 200 € välillä)
rahaa noin 55 € (yleensä n. 20 €)

Harmittavaa on se että jos en huomaa lompakon katoamista, niin electronilla voi käydä n kertaa kaupassa ja ostaa alle 50 € Arvosta tavaraa.

Mutta jos huomaan katoamisen ajoissa, niin suurin ketutuksen aihe on kortit,. Pitää käydä about seitsemässä paikassa hakemassa uudet kortit.

Mitä kiittämättömyyteen tulee niin, ei läheskään kaikille nykynuorista ole opettu sanoja kiitos ja anteeksi! Mutta jotenkin tuntuu että ei myöskään vanhemmista ihmisistä kaikki muista näitä kahta sanaa.

Ainiin siitä itse kunnostautumisesta, minä kunnostauduin kesälomareissulla ja näytin ihan rehellisesti keskisormea vastaan tulevalle autolle.

Tilanne oli tämä. Ajoin vitos tietä ja vastaantulevalla kaistalla oli ohituskaista. Siinä sitten tuli jonoa vastaan jossa sitten osa autoista ajoi ohituskaistaa. Siinä sitten joku puupää ohituskaistalla, ylitti tuplakeltaiset ja ohitti edessä olevan auton minun edessäni. Ei siinä suoranaista vaaratilannetta kerennyt tulla, kun ajoin rehellisesti rajoitusten mukaan.

Mutta että rupes kiehumaan! Ensinnäkin että ylitetään tuplakeltanen ja vielä ohituskaistalla. En hämmästelis jos sama kaveri tekis sen myös samoin toistepäin eli ohittais jonkun tuplakeltasen yli kun vastaantulijoilla on ohituskaista. Pakkohan siinä oli keskari nostaa pystyyn ko autoilijalle. Kai se meinas että kyllä toi motoristi väistää jos paha paikka tulee...
veryangry.gif
kaboom.gif

Minä pidän motoristien mainetta yllä pysymällä poissa kaupungeilta ja valtateillä, pilaten samalla maalaisten kauniin ja rauhallisen kesäillan...
tounge.gif

Kun on muutkin laittaneet vanhempia tapauksia, tässä minun:

Löysin lompakon Hesburgerin parkista. Henkkareista omistaja, ja 118:n avulla kaveriin yhteyttä. Ei edes kovin hölmistynyt kun kuuli asian, vaikka useita kortteja ja rahaakin pussissa. Sanoin jättäväni hesen kassalle jos ottavat tai muuten poliisille. Ei kiittänyt.

Löysin kännykän kevättalvella järven jäältä. Katoin nimilistasta "Iskä" ja soitin. Kertoi tyttären asuvan siinä lähellä. Vein puhelimen parikymppiselle tyttärelle. Ei kiittänyt.

Hyvä mieli noista silti jää, kissa kiitoksella elää sanoo vanhat.
Tossa vaiheessa yleensä käydään paskomassa postilaatikkoon,ja jos sattuu vuodenvaihteen juhla-aikoihin,niin sitten ammutaan tykärillä se postilaatikko maata kiertävälle radalle!
tounge.gif

Ja minä pidin yllä motoristien mainetta,siis sitä originaalia mainetta.. antamalla aivan saatanasti kierroksia liikennevaloissa
wink.gif

Noh miten sen nyt ottaa, mutta erotiikkabaarin edessä sain polttarinaisilta himokasta huomiota ja pyörän ihailua.. Imutustakin olisi pitänyt jatkaa ties mihin asti, mutta ei ukkomiehenä oikeen sitten tullut jatkettua pidemmälle  
tounge.gif

Siis pyörämies maistuu näköjään kauniillekkin polttariporukalle, jepjep ja NAMNAM  
062802jumpie_prv.gif

Kyllä on PAHOJA paikkoja tommoset varatulle!?!?
inlove.gif

Ja ajosta sen verran että keula ei ole noussut enää tänä kesänä. Saadut sakot ja kortin menetys 05 opettavat näköjään...
Miten se varattuna oleminen liittyy siihen ettei voi nauttia elämästä..häh?
wink.gif
wink.gif

Back