• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko kohottanut motoristien imagoa viimeaikoina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kohotan imagoa vielä perjantaihin asti ja pidän mopon tallissa. mutta sitten kun sen sieltä ulos otan...
wink.gif

Mulla jäi kolmisen viikkoa sitten lompakko pyörän satulalle Kankaanpäässä tankkauksen jälkeen. Rahaa ei niinkään ollut, mutta kaikki kortit.

Eipä oo mitään kuulunut ja tällä viikolla oon menossa tilaamaan uuden ajokortin.

Toivottavasti löytäjä on saanut riittävästi gigsejä, kun on ottanut ne muutamat eurot ja viskannut lompakon metsään.
033102ass_1_prv.gif

itte aina annan tilaa ruuhkassa kaistaa vaihtaville tulee todellsiia hymyperseessämorotuksia kotilokuskeilta
biggrin.gif
ja aina jos ajelen esim mutkapätkää ja tiellä on ylimäärästä (romua isojaoksia ym.) ni korjaan ne tien sivuun
thumbs-up.gif
ajattelee vaikka siltä kantilta niiku viimeeks keskellä mutkaa oli auton äänenvaimentaja et jos joku motoristi olisi tullut haipakkaa vauhtia ja ajanut siihen... korjasin sit ojaa sen ja jatkoin hyvinmielin matkaa

Tuosta motoristin maineesta. Kaverit kertoi nille tapahtuneen tämmöstä:
Nää oli ajelemassa mopottimilla (customoituja härryköitä ja yx vanha Trumppa) ja kävivät siinä sitten kaupassa. Ulos tullessa vastaan tuli kax mummoa ja toinen sanoi toiselle: "Nuo on niitä s**tanan p*rk*leitä." Tarkoitti varmaan Helvetin Enkeleitä (vaikkei ne niitä ole), mutta meni vähän väärin.  
biggrin.gif
 Maine kuitenkin kohdallaan  
cool.gif
.

Olin eilen tankkaamassa Tuusulan A-kylmäasemalla kun automaatti nielaisi rahani eikä masiina suostunut silti antamaan bensaa. Paikalle saapuneen kanssamotoristin kanssa ongelmaa ihmetellessämme saapui luoksemme viehättävä nuori nainen, myöskin apuaan tarjoten. Tilanne kuitenkin muuttui pian kun paikalle saapui myös neljäs henkilö. Kyseessä oli keski-ikäinen nainen jolla sitten olikin asiaa nuorelle apuun tulleelle neidolle.
Asia oli seuraavanlainen: "mahtaako tuo alamäkeä valuva kuskiton auto olla teidän"? Neito siihen: "ei hitto ooooon..."

No, neito otti niin sanotusti kintut alleen ja ehtikin ottaa autoa vielä ovenkahvasta kiinni kuitenkaan onnistumatta pysäyttää autoa(mikä ei sinänsä ollut yllätys).
Auto jatkoi matkaa perä edellä asfalttiaukion poikki aina ruohopenkan yli ja pienen loppukirin voimin pöpelikköön puiden sekä pensaiden keskelle.

Me teiden ritarit saimme lopulta episodin aikana peltihevoset täyteen menovettä ja riensimmekin seuraavaksi auttamaan neitoa hädässä. Paikalla olleet muut sivustakatsojat totesivat homman mahdottomaksi ja poistuivatkin kukin suuntaansa.
Meille ei sitten jäänytkään muuta vaihtoehtoa kuin opettaa neitoa kuinka autoa nytkytellää kytkimen avulla edes takas, jonka jälkeen saimme sopivan heijariliikkeen avulla auton irti mättään päältä. Tästä innostuneena työnsimme auton(ihmettelen vieläkin kuinka ihmeessä) tuloreittiä pitkin takaisin kiinteälle alustalle.

Viimeiseksi silaukseksi kieltäydyimme tarjotuista palkkioista ja toivotimme Team Ahman puolesta hyvää matkaa!

Kännykän poimin tien pientareelta tässä joku aika sitten.. soitin ja vein pälpättimen omistajalle.... kiitti !

off topic...
Toisaalta sain itse ilmaiset bensat mopoon kun satuin kylmäasemalle tankkaamaan oikeaan aikaan... vieressä autoaan tankkaava herrasmies huitoi ja kielsi laittamasta rahaa automaattiin ja sanoi että ajas se mopos tänne.. hieman
omg.gif
ja tämä Hra. lykkäs Bensapistoolin kouraan tokaisten että, ei tänne mahu kaikki ota loput... 14 litraa... for free...
bowdown.gif

Toivottavasti en ole heilauttanut vaakaa turhan paljoa miinuksen puolelle. Keskaria en ole ehtinyt näyttää vaikka mielessä on käynyt, tööttääminenkin unohtui kun karavaanari yritti hankkia pyörän koristeeksi asuntovaununsa kylkeen. Jälkeenpäin olisi kyllä tehnyt mieli
kaboom.gif
.

Poimin mannerheimintieltä pudonneen rekisterikilven, selvitin omistajan ja palautin. Keulin myös yleisellä tiellä ihmisten katsoessa.

Viikko sitten tiputin paikallisen ABC aseman pihassa kypäräni asfalttiin ja kiroilin äänekkäästi.. kivat kolhut tuli.. =/
veryangry.gif

joskus pelästyin pahasti kun vastasin puhelimeen ja sanottiin että poliisista päivää .Mutta joku oli vaan löytäny mun lompakon .Rahaa ei ollu senttiäkään enää(normaalia veikkaisin) .Kympin löytäjä pyys ,mut ei ollu paha ,kun ajokorttikin maksaa jo 50e. oli se lompakko silti 3kk hukassa.HYVÄ Etten uusia kortteja kerinny hommaa.

Faijalla kävi: lompssa jäi fiuden katolle tankkauksessa ja skoudet soitti ett on löyty niin äijä kysy olix rehellinen löytäjä niiin koukut ett mist tiet: no onx fyrkat talles?No ei ollu eikä nimee.
033102beer_1_prv.gif

Mä olen suojateiden ritari  
biggrin.gif

Sieltä heruu aika usein iloisia kädenheilautuksia, ja naisväeltä todella viehkoja hymyjä. Unohtamatta sitä, että näin myös muut pääsevät kulkemaan, enkä vain minä. Useinhan pelkkä hiljentäminen hyvissä ajoin, ja pään nyökkäys sivulle, riittää merkiksi. Se muutama sekunti ei ole pois keneltäkään.
Tähän on pakko kompata.
Ylästöntiellä ruuhka-aikaan eräs rouva tipautti leukansa oikeinkin alas kun pysähdyin suojatien eteen ja nyökkäsin luvan mennä. Sanoi: "Sä olet kyllä tosi mukava!", josta jäi hyvä mieli pitkäksi aikaa. Oletus kai oli että kaikki mopoilijat on mulkkuja kun niin yllättyi  
smile_org.gif

Kyllä ne samat jonot kiinni saa, joten suojatien eteen pysähtyminen on pieni vaiva.
Pyörällä tulee päästeltyä jengiä tien yli kun sekunnissa on kuitenkin se normi matkanopeus saatu takaisin
smile_org.gif

Autolla sit eri juttu..

Kun on muutkin laittaneet vanhempia tapauksia, tässä minun:

Löysin lompakon Hesburgerin parkista. Henkkareista omistaja, ja 118:n avulla kaveriin yhteyttä. Ei edes kovin hölmistynyt kun kuuli asian, vaikka useita kortteja ja rahaakin pussissa. Sanoin jättäväni hesen kassalle jos ottavat tai muuten poliisille. Ei kiittänyt.

Löysin kännykän kevättalvella järven jäältä. Katoin nimilistasta "Iskä" ja soitin. Kertoi tyttären asuvan siinä lähellä. Vein puhelimen parikymppiselle tyttärelle. Ei kiittänyt.

Hyvä mieli noista silti jää, kissa kiitoksella elää sanoo vanhat.

Back