• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko kohottanut motoristien imagoa viimeaikoina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sattuipa tänään eteen epätasaisuus tiessä jonka tajusin lompakoksi vasta väistettyäni sen. Käännyin takaisin ja poimin melkein lennosta mukaani lopsan jossa rahaa muutama satanen ja kortteja vino pino.

Yhteys poliisiin ja sotulla sain omistajan puhelinnumeron.

Arvatkaa vaan oliko onnellinen omistaja ja vaivanpalkkaakin antoi kiitettävästi.  
biggrin.gif

Viime vuonna löysin puhelimen soratieltä. Soitin puhelimessa olleeseen vastaamatta jääneeseen numeroon, ja johan omistaja löytyi, ja tuli hakemaan puhelimen n. 10min päästä. Oli unohtanut luurin auton katolle mettätöiden päätteeksi.
smile_org.gif

Tuli tehtyä sama temppu.
Löysin lompakon tien varresta ja soitin omistajalle että kukkaro on löytynyt. (lompakossa todella iso nippu kortteja mm. lasten kelat, pankkit, visat, stockman ja jne)
Omistaja lupasi palkita todella avokätisesti ja kiitteli että on niin ihanaa kun maailmassa on vielä noin tunnollisia ihmisiä. Annoin tilinro. ja odottelin "löytöpalkkioo".
Viikon päästä tilille napsahti kaikki 5€.
Voin sanoo että siinä vaiheessa ketutti ja kunnolla.
Että näinkin voi käydä.
crazy.gif

En ole löytänyt mitään, mutta maanantaina annoin tietä eräälle autoilijalle, kun häneltä alkoi kaista loppua rampista tulon jälkeen. Kiitti vilkuttamalla kädellään avoimesta ikkunasta. Olen kyllä tietä antanut ennenkin, mutta ensimmäisen kerran sain kiitokset palkkioksi.
062802moto_prv.gif

Mä olen suojateiden ritari
biggrin.gif

Sieltä heruu aika usein iloisia kädenheilautuksia, ja naisväeltä todella viehkoja hymyjä. Unohtamatta sitä, että näin myös muut pääsevät kulkemaan, enkä vain minä. Useinhan pelkkä hiljentäminen hyvissä ajoin, ja pään nyökkäys sivulle, riittää merkiksi. Se muutama sekunti ei ole pois keneltäkään.

biggrin.gif

Sieltä heruu aika usein iloisia kädenheilautuksia, ja naisväeltä todella viehkoja hymyjä. Unohtamatta sitä, että näin myös muut pääsevät kulkemaan, enkä vain minä. Useinhan pelkkä hiljentäminen hyvissä ajoin, ja pään nyökkäys sivulle, riittää merkiksi. Se muutama sekunti ei ole pois keneltäkään.
Samaa tulee harrastettua ja kerkeää katella pimutkin paremin
wink.gif

Skidinä löysin erään liikkeen ryöstö rahat, joskus kaheksakyt luvun alussa. Omistaja vei fillari liikkeeseen ja antoi vapaat kädet. Oli siinä pyörässä sitten vempelettä ja vemputinta sekä mikä parasta käyrästonga.

Faija löysi lompakon (tippunut auton katolta) jossa oli reippaat 20 donaa markkoja.

Kummassakin tapauksessa omistajat olivat erittäin avokätisiä.

10% takaa jo lakikin.

sanoi:
biggrin.gif

Jep harrastan samoja tapoja taajamassa, mutta tarkkana pitää olla ettei tule kukaan perssiiseen. Tässä taannoin melkein kuoletin taxin perään ja kaveri vielä pui nyrkkiiään... Tiedä sitten kannattaako olla kohtelias ainakaan mopolla.

Tuli tehtyä sama temppu.
Löysin lompakon tien varresta ja soitin omistajalle että kukkaro on löytynyt. (lompakossa todella iso nippu kortteja mm. lasten kelat, pankkit, visat, stockman ja jne)
Omistaja lupasi palkita todella avokätisesti ja kiitteli että on niin ihanaa kun maailmassa on vielä noin tunnollisia ihmisiä. Annoin tilinro. ja odottelin "löytöpalkkioo".
Viikon päästä tilille napsahti kaikki 5€.
Voin sanoo että siinä vaiheessa ketutti ja kunnolla.
Että näinkin voi käydä.
crazy.gif
Hahaha!! Ei jumalauta.. miten joku kehtaa pistää jonkun femman löytypalkkion? Tonhan voi tulkita suorana vittuiluna!
omg.gif

Löysin vajaa kuukausi sitten lompakon, muutama kymppi rahaa
ajokortti sekä vino pino kortteja vein polisiilaitokselle kun matkaa laitokselle oli n.500m jätin puhelin numeron josko omistaja olisi jotenkin halunnut palkita, eipä ole mitään kuulunut, eipä ne kaikki kovin kiitollisia ole paikka saavat omaisuuttaan takaisin....
crazy.gif

ajokortti sekä vino pino kortteja vein polisiilaitokselle kun matkaa laitokselle oli n.500m jätin puhelin numeron josko omistaja olisi jotenkin halunnut palkita, eipä ole mitään kuulunut, eipä ne kaikki kovin kiitollisia ole paikka saavat omaisuuttaan takaisin....
crazy.gif
Jos vie poliisille löytyneen tavaran pitää siinä vaiheessa vaatia löytöpalkkiota. Tällä kai taataan se, että omistajan on maksettava se 10% tavaran arvosta löytäjälle.

sata varma en ole asiasta mutta näin muistelin tuosta joskus kerrotun

biggrin.gif

Samaa tulee harrastettua ja kerkeää katella pimutkin paremin  
wink.gif
Ainakin itselläni tuo on se perimmäinen syy miksi annetaan tietä suojatiellä. Jos ei ylittäjää katsota, niin voi tarkkailla muuta ympäristöä.  
wink.gif

biggrin.gif

Näin on. Kivahan se on kun naisväki hieman pitempään katsoo kohteliasta moottoripyöräilijää.

biggrin.gif

Tähän on pakko kompata.
Ylästöntiellä ruuhka-aikaan eräs rouva tipautti leukansa oikeinkin alas kun pysähdyin suojatien eteen ja nyökkäsin luvan mennä. Sanoi: "Sä olet kyllä tosi mukava!", josta jäi hyvä mieli pitkäksi aikaa. Oletus kai oli että kaikki mopoilijat on mulkkuja kun niin yllättyi
smile_org.gif

Kyllä ne samat jonot kiinni saa, joten suojatien eteen pysähtyminen on pieni vaiva.

crazy.gif
Mulle kävi kerran niin et kännissä hukkasin lompakon joka myöhemmin löytyi poliisilta ja löytöpalkkion oli löytäjä halunnut. Siinä laitokselta heti rupesin tavottelemaan löytäjää mutta löydön vastaanottanut konstaappeli oli kirjotellut numeron niin "nätillä" käsialalla että mikään mahdollisista numeroista ei ollut käytössä joten jäi palkkio maksamatta. Edes lompakkoni minulle luovuttanut poliisimies ei osannut tulkata sitä puh. numeroa.

Back