• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko "Excel"-motoristi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JGo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko "Excel"-motoristi? -

• Kyllä olen

Ääniä: 1 25,0%
  • En ole

Ääniä: 3 75,0%

• Ääniä yhteensä
    4
No miten on, tuleeko dokumentoitua mopoiluun liittyviä asioita Exceliin tai vastaaviin ohjelmiin?

Kyllä huollot, korjaukset ja muut tulee excelliin iskettyä.

Tulee itse noi hommast tehtyä niin jää joku logi hommista.

Bensan kulutusta en mihinkää kirjaa - kaikki mitä tankkiin kaataa on toistaiseksi johonkin hävinnyt ;)

Pomo joskus sanoi "jos sitä ei ole dokumentoitu niin silloin sitä ei ole tehty" ;)

Tapana kun on tehdä jokseenkin kaikki itse niin pitäähän se dokumentoida. Ei kuitenkaan € ilmentymänä, tarkoitus on pitää peli soivana ei laskea kuluja.

Muistin varassa mennään. On senverta vanha mopeti ettei tarvihe dokumentoida mihinkään. Jälleenmyyntiarvo ei nouse.

Tavallaan, tankkaus.comiin tulee tankkaukset tallenneltua. Samalla merkkaa sinne öljynvaihdot sun muut huollot niin ei tarvitse arpoa että pitkäänkös siitä on kulunut.

Ekseliin merkitty huoltojen ajankohta mitä on itte tehnyt , mutta noway että mitään kulutusta alkais siinä pitämään , ainiin se functiohan on tässä orgissa.

^ Aika moni dokumentoi tekemisensä täällä orgissa, se ei ole varmaan sitten niin nörttimäistä kuin ekselikäppyröiden vääntäminen  
biggrin.gif

Kyllä, tankkaukset, huomiot ja huoltotoimenpiteet säntillisesti kirjattu taulukkoon.

Ei helkkari sentään. Tää on sentään harrastus.
biggrin.gif

Tosin mullahan on se excel tossa mopossa itsessään. Se kertoo keskikulutukset jne...
omg.gif

Mitä helvettiä, oikeesti?

Kai te sitten laskette kilometrikustannukset, pyörän mahdollista vaihtoarvoa, ja sitä että koska se sitten kannattaa vaihtaa uuteen?

Ai niin, ei kai kukaan oikeasti tommosta hommaa muuten kuin työnantajan kustantamalla ajalla tee?

Mulla ei ole mitään muistikuvaa paljonko mopossa oli edes kilometrejä kun sen ostin, enkä tiedä mitä siinä oli kun lunastukseen lähti.
withstupid.gif

Kyllä. Kun on vanha motsikka, niin omatekemät huollot tulee merkattua ylös - ikäänkuin huoltokirjaan.

Back