• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko ajanut ajo-oikeudetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko ajanut ajo-oikeudetta? - Kolkuttaako omatunto

• EN - olen lainkuuliainen kansalainen

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, SULJETULLA PAIKALLA - puhdasta harjoittelua

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, YLEISELLÄ TIELLÄ - ...öhöm.

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Kotona maalla ei pahemmin kukaan välittänyt minkä ikäinen sitä mankia ohjasteli
smile_org.gif

Eli olen ajanut.

Jooh, kun on loppuvuonna syntynyt, niin eihän sitä malttanut olla ajamatta kavereitten piikeillä ennen kuin sai oman kortin.

Edit: Siis silloin joskus kauan sitten.
wink.gif

Kyllä sitä tuli joskus 15 kesäsenä autolla käytyä kaupungissa pärräilemässä....enkä ees kiinni jäänny. Piikeillä ja mopoilla ajelu oli ja myös hyvin yleistä    
buttrock.gif

Autolla hiekkateitä oon ajellu, ihan yleisillä teillä, mutta eipä siellä montaakaan kertaa muita tullut vastaan (kerran tuli tukkirekka ja sitten mä väistän sellaseen vastatehtyyn mettätien risteykseen, tie oli niin kapea, ettei rinnakkain mahtunu, ja tottakai siinä oli niin pehmyttä hiekkaa, että isukin nissani jumahti sinne hiekkaan
smile_org.gif
ja isi oli mielissään  
tounge.gif
). 14-vuodesta ylöspäin oon saanu autolla ajoa harjotella aina silloin tällöin, sekä kesällä että talvella.
Autokouluunhan mä uskaltauduin vasta parikymppisenä, joten muutamia satoja kilometrejä on tullu köryyteltyä ilman virallisia lupia, mutta olihan mulla aina isin lupa
biggrin.gif

kyllähän sitä silloin 16-18v ajettiin autolla ympäri ämpäri.. onneksi en jäänyt kiinni vaikka moni kavereistani jäi..

Mopolla, kevarilla ja autolla on tullut ajettua
yleisellä tiellä ennen korttien saamista.

Paha poika siis ollut ;)

Poliisitkin pysäyttivät kun mopolla 14v. ajelin ja siinä
sitten sujuvasti valehtelin ikäni...oli kieltämättä tiukka paikka.
Mopokin kun oli vähän viritetty.

Mutta kännissä en aja.

Niin ja tulihan tuossa ajettua muutama sata metriä
"puolikkaalla" eli E-kortin vaativalla rekalla.
ABC-kortti löytyy vain taskusta.

Jep, mökille sain mopon 13-vuotiaana ja tulihan sillä lähiseudut kierreltyä. Myöhemmin sitten 16-vuotiaana sain sillon tällön käydä isän autolla kaverin luona, mihin oli jotain 1,5 kilsaa yleistä, mutta hiljasta soratietä pitkin. Rento meininkin tuolla maalla.

Pasi  
cool.gif

Mopolla tuli ajeltua 13-vuotiaana, ja myöhemmin autolla 17-v. Puijon montussa.Siellä oli tarpeeksi tilaa eikä ollut kuin yksi puhelintolppa keskellä kenttää. Eipä osunut.

sport05.gif

Joutuu myöntämään, että kyllä. Mopo viritetty, kevari TT ja viritetty. Väliluokka tt ja isolla ilman mitään kuristuksia 1 kesä. Nyt saa ajaa laillisesti
wink.gif

Mopolla ja autolla kyllä, en muistaakseni mp:llä. Ihan varma en kyllä ole mp:stä.
No ei se ny jos vähä syrjäkylillä ja aika varovasti...
blush.gif

Mopon sain aikanaan puoli vuotta ennen kuin täytin 15. Sitä en kuitenkaan pahana rikkeenä pidä....kaikkihan sitä teki.

Mutta kaverin autolla tuli kerran lähdettyä yksistä bileistä kun pakko oli kotiin päästä ja kaveri oli niin pöhnässä, että sen ei voinut antaa missään nimessä ajaa... Koin pienemmäksi riskiksi sen, että ajan selvinpäin ilman korttia kuin kaveri kaatokännissä.
confused_orig.gif
Se olisi joka tapauksessa lähtenyt ajamaan jos en minä olisi rattiin hypännyt.... Tämä tapahtui noin kuukausi ennen oman ajokortin saantia.

Back