Oletko ajanut ajo-oikeudetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko ajanut ajo-oikeudetta? - Kolkuttaako omatunto

• EN - olen lainkuuliainen kansalainen

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, SULJETULLA PAIKALLA - puhdasta harjoittelua

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, YLEISELLÄ TIELLÄ - ...öhöm.

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
15 vuotiaana ostin ensimmäisen auton ja siitä lähtien on tullut ajeltua yleisiä teitä.
Kertaakaan en kiinni kuitenkaan jäänyt.
033102bebe_1_prv.gif

Mopon sain 6 vanhana.... Suljetulla alueella maltoin kai ehkä vuoden verran, sen jälkeen ihan ympäriinsä.
Autollakin tuli ajeltua jo 16 vanhana kaupungilla, tosin vain pari kertaa.

Ajeltiin kaverin kanssa muutama vuosi sitten 70-luvun 150cc vespalla ja munkin piti sitä sitten kokeilla hiukan syrjäisemmällä asvalttipätkällä. Kiva vekotin oli
smile_org.gif

jaa niin ja olihan mun mopokin viritetty eli eipä ollut oikeutta ajaa silläkään.

Aikoinaan,kun ei ollut ikää,korttia,autoa eikä MP:ä,mutta kylläkin ajohaluja kaikkeen mikä liikkuu,tuli ajeltua aina kun vain sai tilaisuuden.Eli käytännössä "juoppokuskin" virkaa tuli hoidettua kortittomana 16-17 ikäisenä jo kortti-ikäisten kavereiden porukassa.
withstupid.gif

yks yö ajoin keskellä kittilän valtatietä mopolla kaveri kyytissä
semmosen 10 kilsan lenkin ku eihän sielä poliiseja kule
siinä 50 vauhissa katon taakse että mikä sielä heiluu niin äijä hiluu kypärä käessä ja sannoo jottain että "se jumittu perkele!!!"
thumbs-up.gif

Jumanklavita... laitoin en, ja sitten mä heräsin... Joskus posottelin kuorma-autoks rekisteröidyllä dukaatolla... ja tietty B -kortilla ;)

Mopolla 7 vuotiaasta alkaen ja muutaman kerran onnistuneesti poliisejakin karkuun. Piikilläkin tuli ajettua jokunen kerta ennen luvan saantia.

On sitä tullut ajeltua aika paljonkin.Piikillä jouduin kerran jopa lähtemään vilkkaasti poliisia karkuunkin,kun olin vaihtanut AR Kawaan uuden männän ja putsannut bensalaitteet.Pitihän sitä käydä testaamas asfaltilla,että onko nyt enemmän imuja koneessa
biggrin.gif
Ja olihan se mahtivireessä,kun piti jäädä vielä vähän keulittelemaankin.Huono säkä vaan kävi,kun poliisit sattuivat olemaan samassa paikassa likenteessä.Eipä noista Transitilla ollu vastusta 25 heppaselle piikille
biggrin.gif
Jännitti tosin pikkasen kun tiputin keulan alas Transitin edes ja käännyin toiseen suuntaan ja läksin matkaan.Autolla tuli kans ajeltua aika paljon ilman korttia,ku tuli hommattua auto aika paljon ennen,kun sai kupongin.

Tähänhän ny ei kannattais vastata yleisellä foorumillakaan...mut eh-tuota-eh...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
...joskus on joutunu.
tounge.gif

Moottoripyörään en koskenut, ennen kun oikea kirjain oli laminoitu korttiin, mutta nelipyöräisten kanssa on vähän sovellettu.

LandCruiserilla on vedetty asuntovaunua B-kortilla (vaatisi vaunun >750kg omapainon ja >3500kg yhdistelmäpainon takia Be-kortin). Kuorma-autoksi rekisteröity Sprinter tuli myös muuttohommissa tutuksi.

Aihetta sivuten; meinasin intissä saada sanktiota "niskottelusta", kun en leirillä suostunut ajamaan C-rekisteröidyllä vuokra-Ducatolla 45km matkaa nollakelissä nukkumatta kahtena edellisenä vuorokautena tuntiakaan. Tuossa oli jo ihan liikaa vaaratekijöitä, joten kieltäytyminen oli selviö. Sitten olikin vänrikin naama niin punehtunut, että lämmitti telttaa kuin kamiina. No, soitto harjoituksen ajoupseerille ja lopulta vänrikki itse palautti maastossa maanneet paskaiset puurotonkat.  
biggrin.gif

Joo,tulihan sitä kotilolla suhailtuu mökillä 16 kesäsestä lähtien ja tais se mopokin tulla ennen täyttä ikää.

Äiti opetti noin 9-10v koltiaset suljetulla alueella ajamaan, heti kun juuri ja juuri ylsi Taunuksen penkiltä polkimille. Ajatus oli, että parempi opettaa, kuin antaa yksin kokeilla, kun silmä vältää, syntyy vähemmän vahinkoa. Mummoloiden väliä (pari km) sitten ajettiin itsekseen ihan julkisen tien kautta ja vähän ehkä koukattenkin joskus.

/z

Ompa tuota tullu ajeltua ajo oikeudetta. Eikä omatunto kolkuta yhtään. Ajelen vaikka sattus käymään tulevaisuudessakin niin höplästi.

vähän mopolla, enemmän autolla.+jotain muita vehkeitä. kortti ollut parikin kertaa "hukassa" niin millä sitä ois sit liikkunu täällä haja-asutusalueella..
biggrin.gif
ja joo.. ollaan jääty kiinni just siitäkin ja monesti! aikaa on sen verran semmosista hommista että meillä oli vielä markka sillon..
thumbs-up.gif

Vastasin En, ja sitten vasta aloin ajatella.

15-kesäisenä olis kai pitäny olla mopokortti, että olis mopoa saanut ajaa. No, se oli pieni kokeilu, ehkä 20m ja siinäkin meinas monkey todella lähteä lapasesta, mutta eipä tainnu olla lupaa ihan oikeasti sillä ajaa.

Tämän kesän aikana olen muutamaan otteeseen ajanut kuorma-autoksi rekisteröityä pakettiautoa, eikä miulla sitä C-kirjainta kyllä ajokortissa ole. Teknisesti se vehje kuitenkin on pakettiauto, mut eipä se poliisisetää kai olis kiinnostanu, jos olis pysäyttäny =)

Ainii: tulihan sitä viime kesänä ennen ku ees kävin ajokokeessa, kokeiltua kaverin pyörää samaisella parkkipaikalla, missä kävin koulupyörällä treenaamassa. Hyi minua. Aika väärin tuli äänestettyä
biggrin.gif

Back