• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko ajanut ajo-oikeudetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko ajanut ajo-oikeudetta? - Kolkuttaako omatunto

• EN - olen lainkuuliainen kansalainen

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, SULJETULLA PAIKALLA - puhdasta harjoittelua

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, YLEISELLÄ TIELLÄ - ...öhöm.

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Onpa tullut ajeltua, isukki antoi luvan harjoitella piikkisellä omalla tontilla, mut eihän se kauan jaksanut kiinnostaa... ja bensakin alkoi loppumaan.. joten ne lenkit vaan piteni.. autollakin tuli "harjoiteltua" ennen aikojaan, mut ei omatunto kolkuta..  
tounge.gif

Hiukan hirvitti kun isukki tuli liikennevaloissa vastaan ja huomas meikäläisen, siihen loppu bensarahan saanti  
crazy.gif

No mitä nyt alaikäisenä poikaystävän autolla ajelin. Ja sen verran aikuisenakin, että piti tuota omaa pyörää ennen kortin ajamista tielläkin kokeilla. Mistäs mä muuten olisin tiennyt, haluanko mä todella sijoittaa vähiä varojani sikakalliiseen korttiin?

Mutta olen myös pysäyttänyt autonromulla suhailleen naapurinpojan (13v.) tiellä ja pitänyt inhorealistisen esitelmän siitä, miltä voisi tuntua, jos tulisi töpättyä ja vieressä istunut tyttöystävä sen tähden makaisi vaikka silpoutuneena ja halvaantuneena sairaalassa lopun ikää. Eli siis nuorisoon pätee vanha hyvä kasvatusmetodi: älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon!

Kerran alaikäisenä (silloisen poikakaverin autolla) kokeilin ajaa K-raudan parkkipaikalla keskellä yötä. Ei siitä mitään tullut, joten seuraavan kerran ajoin vasta autokoulussa.

Suzuki PV:llä.. ja tietysti peltoautolla.. Autokoulussa olivatkin ensimmäiset ajotunnit paljon helpompia, kun oli etukäteen jarruttamista, peruuttamista ja muuta asiaanliittyvää harjoitellut.

Tuli just kertoiltua, että luvattahan se oli pakko alkaa tuo ura, kun 13v ei muuten olis saanu ajella..
biggrin.gif
Autoll ajeltiin tietty 16v kun kerta jenkeissäkin sai..
062802moto_prv.gif

Ups ja vuonna yksi ja kaksi kotilolla ennen kouluun menoa  
biggrin.gif
ja oli helppoa lähteä ajamaan. Ja tässä keväänä muutamana peruutin rekan nupin kärrin tappiin  
tounge.gif
ja meni vielä oikein  
biggrin.gif
. Mutta kiellän jos joku vieras alkaa kyselee  
033102bebe_1_prv.gif

Totta kai! Ilman kypärää, vakuutuksia, alaikäisenä ja viritetyillä mopoilla+piikeillä ja prätkillä! Pohjois-Helsingissä missä vietin lapsuuteni tämä oli erittäin yleistä(mopoilu), enkä kokenut itseäni asennevammaiseksi tai muutenkaan vajaaksi. Tuossa mopoiässä ei paljon varoituksia kuunneltu, vanhemmiten on "viisastuttu" ja hommat järkiperäistyneet. Junnuna pitää vaan päästä toteuttamaan itseää, (esim. virittämään mopoja) sehän kuuluu kasvuprosessiin. Tuntuu että pitkälle on menty kun jeesustellaan tällä mopoasialla (vanhuus), vaikka ite on toimittu ihan samoin! Mua ei ainakaan ois saanu mopojen räpläämisestä juniorina irti eikä saa vieläkään! Nyt tosin voin jo kuunnella varoituksia/vinkkejä mut sillon ennen ne ei paljon kiinnostannu.

Orggiin on muutenki pesiytyny semmonen tapa että joku kertoo jonkun "jymy"jutun ja muut sitte päivittelee sitä vaikka ite ois tehny ihan samoin. Jymyjutut käydään lakikirjan kanssa läpi ja sitte päästään JEESUSTELEMAAN!
033102ass_1_prv.gif
Sen takia tää topikki oli Korpilta hyvä veto, pisteet siitä!
jep, eipä tuohon ole lisättävää, paitsi ei Pohjois Helsinki vaan Länsi-Espoo.

062802moto_prv.gif

Voi voi... Lapsena kotilolla tullut ajettua yleisillä ja mökkiteillä aina kun siitä ajamisesta ollut kiinnostunut... Ja sitten kerran kaverin piikillä ilman korttia ja kypärää yleisellä tiellä (kaveri istui itse kyydissä kypärä päässä...) mutta tuo ei tule toistumaan!
smile_org.gif

Kyllähän sitä _vähän_ tuli ajettua silloin kun kortti oli "lomilla".. ja joskus aikoinan ennen kun kortti oli koskaan edes taskussa ollutkaan.. pitihän sitä kokeilla, vaikka yritys oli aika onneton..
lookaround_orig.gif
Ja hevostraileria vetänyt monet kerrat ilman asianmukaista korttia, laittoivat perskules sen pikku-E:n pakolliseksi enkä jaksanut mennä koetta ajamaan, kun eivät sitä E:tä silloin muuten olisi antaneet..

miä niin kiltti että vain harjoitellu suljetulla alueella autolla ja rätkällä ajoa ennen ku korttia oli ...ja yleisellä tiellä on tullut vain kortin ylitys ku ajoin kuorma-autoa eikä c merkintää kortista löydy..

Joskus vuonna miekka ja kirves kaverin kevarilla, TZR mallia ysi-jotain, paikkana Mehtimäen jäähallin parkkis Joensuussa. ..mulla mitään korttia sillon ollu..
tounge.gif

Voi niitä aikoja, mitenkä sitä onkaan tullu oltua NIIN hulttio (jo) silloin...
033102bebe_1_prv.gif

Juu, tunnustan. Piikillä ja kotilolla. Yleisillä teillä.
blush.gif

Back