• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko ajanut ajo-oikeudetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko ajanut ajo-oikeudetta? - Kolkuttaako omatunto

• EN - olen lainkuuliainen kansalainen

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, SULJETULLA PAIKALLA - puhdasta harjoittelua

Ääniä: 0 0,0%
  • KYLLÄ, YLEISELLÄ TIELLÄ - ...öhöm.

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
JOO tulihan sita ennen wanhaan 1987 jalkeen ei ollenkaa toistaiseksi on kortti sailyny
bowdown.gif

Penskana jäällä autolla, useammankin kerran, ensimmäiset kerrat isän sylissä istuen, kun en polkimille yltänyt. (Offtopikkina miksiköhän jäällä harjoittelu on tehty niin vaikeaksi nykyään; tiedän kyllä nämä "saasterajoitukset" mutta kumminkin. Parempaa autonkäsittelytaitoa ei voi saada talviajoon mistään muualta).
Myöskin on tullut vanhemmalla iällä ajettua ilman ajoneuvon ajoon oikeuttavaa ajokorttia.

:cruising:Niin joskus junnuna tuli kurvailtua veljen kevarilla ja autolla ihan vaan kodin lähellä tai mökkiteillä. Juu ja kun kortti lähti kevarilla nin silloin pikku rundeja.
buttrock.gif
buttrock.gif

Mä taidan olla aivan paatunut rikollinen..  
wink.gif

Olen ajanut ajo-oikeudetta mopolla,moottoripyörällä,traktorilla,autolla,moottorikelkalla..
Kaikilla tietysti äärimmäistä varovaisuutta noudattaen.  
sport05.gif
sport05.gif

Paljon nuorempana autolla, tosin syrjäisellä teillä, myös crossipyörällä yleisilläkin teillä, eikä aina edes täysin vesiselvänä. Seuraavana päivänä kaveri oli lukenut lehdessä että joku hullu oli kuusankosken keskustassa hurjastellut illalla moottoripyörällä valoitta. Perässä oli ollut kuulemma kaksi tai kolme poliisi autoa, itse en huomannut kuin vilaukselta jolloin ajoin kaupungintalon pihaan hyppäsin katukynnyksestä puutapäin, polvi koneen ja puuvanhuksen väliin siihen loppuivat ajot, kaveri joka oli kyydissä selvisi naarmuitta ja hän ajoi mopon ja minut sivutielle ojaan piiloon ja soitti ampulanssin kun vaara oli ohi. Niin nuorena tarvitsee kokeilla ja tehdä tyhmyyksiä, eihän viisauksista opi.

Laitoin täpän ensimmäiseen. En arvannut että tässä ruvetaan niin vanhoja muistelemaan.
Ensimmäisen mopon sain 14v. ikäisenä. Kun täytin 15 sain toisen mopon. Autolla tuli sitten ajeltua pari vuotta myöhemmin.
Mutta nyt aikuisiällä en ajele kilometriäkään jos pyörä on seisonnassa. (Mutta täytyyhän sitä joskus kevät talvella kokeilla vieläkö pyörät pyörivät.)
biggrin.gif

Niin todellakin joo, mä väitin aiemmin että ainut on nyt tuo pyörällä omin nokin harjoittelu mahd. luvalliseslla, mutta luvattomalla paikalla  
omg.gif
valehtelin!!!

Mä olen maalta.. traktorilla oon ajanu jo silloin kun jalat ei istuiltaan ylettäny polkimille, vaan niiden polkimien
päällä piti silleen seistä ja seisonta-asentoa muuttamalla sai sitten käytettyä niitä. Toi tapahtui omassa pihassa, pelloilla ja niityillä. Sitten tietenkin jäällä silloin joskus autolla, muistaakseni alle 10-vuotiaana oli eka kerta autolla  

En mä ole aiemmin edes tajunnu että nuokin ovat ilman ajo-oikeutta ajamista  
withstupid.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

Perskules, nyt tuli rasti väärään kohtaan
confused_orig.gif

Laitoin, että suljetulla alueella, mutta onhan sitä tullut autoiltua yleisellä tiellä ilman korttia...
Vuosi taisi olla -89 ja niinhän siinä kävi, että se auto löytyi sen kokeilun jälkeen puun ympäriltä... Joo tiedän, naurakaa vaan!
biggrin.gif
Kyllä se minuakin nyt naurattaa, mutta silloin ei pätkääkään naama tikeissä ja liimattuna...
Kellon aika oli yöllä ja se oli pikkutie jossain hornan kuusessa.. eli ei muita tiellä liikkujia.. onneksi!!
Sen verran säikäytti, että ajokortin hommasin vasta -98...
Ja jäi siitä muistoksi muutama arpi ja "hymy"kuoppa
smile_org.gif

Suzukeilla eli pv:llä ja rg:llä tuli ajeltua jonkun verran yleisillä teillä ennen kuin olisi ollut siihen lupaa...
033102ass_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
vaikka ei korttia olisikaan tai se olisi poliisi sedällä ,niin kyllä tuolla voi ajella sen ajan mitä kortti ollu kysytty tasan kaksi kertaa ja ollu n.5vuotta, ja kyllähän syrjäkylillä voi ajella miten vaan..

En tietenkään
tounge.gif

Okay, kyllä sitä peltoautolla on mummolassa aikoinaan ajeltu. Niin ja vaarin papptunturilla!

Näin pääsi käymään kun ostin kolmentoista vanhana '63 pappatuntsan jota sitten piti virittää jotta se kulkisi edes vähän.
Sitten kerran mp-poliisi oli ajanut perässä ja pysäytti mut tossa Turun palolaitoksen kohdalla. Laski mopon rattaat ja alkoi huutaa kuin satamahinaaja.
veryangry.gif

Seisoin siinä asennossa, pelotti ihan hemmetisti, ja koko ajan ajattelin että älä vaan kysy mun ikää! Eihän se huutamiseltaan muistanut; pisti vain taluttamaan mopon kotiin
tounge.gif

Siihen loppu alaikäisenä ajelut.
baaa.gif

Hmm, onhan sitä jotain tuhmuuksia tullut tehtyä itsekin, kun tässä muistelemaan alkaa...

Mopolla on monia kertoja tullut kruisailtua ilman korttia, kevarilla ja autolla (jonka ajamiseen kortti ei riitä vieläkään
crazy.gif
) muutamia kertoja yleisellä pätkällä.

Enkä edes pidä itseäni mitenkään pahiksena tahi erilaisena.
smile_org.gif

Pakko tunnustaa... isi opetti tyttären ajamaan autolla heti kun jalat yletti polkimille, taisin olla 12 tai jotain. Mökkitiellä päästeltiin pääasiassa menemään, myöhemmällä (16-17) iällä myös keskustassa kavereiden autoilla.
Serkkupoikien mopoilla tuli päristeltyä sekä tietysti omalla mopottimella harjoiteltua ennen virallisen lisenssin saamista.  
ghostface.gif

Tulihan sitä isovelin mopolla pärrättyä ennen kun ikää ois ollut tarpeeksi...Ja isin vanhalla, ei katsastetulla, ei rekisterissä olevalla, eikä vakuutuksissa olevalla autolla tuli pärrättyä samoihin aikoihin
biggrin.gif
Ja tietysti piti kokeilla kavereiden moottoripyörät (siis tuttujen, mulla ei oo kavereita, Ace ois kuitenkin huomauttanut) ennen kun oli kortti taskussa...
Ja traktorikin on tullut ajettua
biggrin.gif
Hitto, moon suurikollinen...SOMEBODY STOP ME
033102bebe_1_prv.gif

Back