• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oikealle kääntäminen helpompaa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tentai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hidas57 sanoi:
Niin, ja vasen puntti.

Siinä kokoluokassa, jossa tuolla on merkitystä, on kävelykin hankalaa. Toisaalta aikuisviihdeteollisuudessa on sarkaa kynnettäväksi hyvää korvausta vastaan. :D

Ehkä hiukkasen oikealle on hankalempaa... mietin, niin tulee ilmi jossain yhtäkkisissä tiukoissa mutkissa jossa tulee paniikkitilanteita, ne yleensä ovat olleet oikealle. Vai johtuneeko jostain muusta... kun aika sama juttu muuten.

Autoa kyllä helpompi heittää sladiin vasemmalle, jotenkin.. johtuuko sitten siitä että istuu vasemmalla.

Hidasajossa vasuri selkeesti vahvempi.
(Pitääkin ruveta treenaamaan ja ajaa aina tankille oikean kautta)
Maantiellä selkeästi oikea helpompi.
(pelkään vasurin mutkissa kuviteltuja vastaantulijoita&ulkokurvin soraa)

Radalla oikea aavistuksen helpompi.
Johtuneeko siitä, että suurinta osaa kierretään myötäpäivään ja oikeeta tulee enemmän harjoiteltua.

Oikean rönötys näyttää myös olevan aika "luovaa" koska kulutuspalassa on 4-5 kosketuspintaa ja vasurin puolelta löytyy vain yksi.

TA sanoi:
Mukulana jäällä lätkämailan kanssa helpompi kantata vasemmalle kun pystyi ottamaan mailasta tukea. Olisiko jäänyt jotenkin mieleen rohkeampi kanttaaminen vasemmalle.
Mukulana mopolla (ja piikilläkin melkein) ajettiin tietysti ympäri vuoden ja ainahan se takapyörä oli mutkissa siinä sivulla luisussa ja jalka tietysti maassa. Suurin osa halusi ajaa jotain lenkuraa siten että kurvit vasemmalle mutta mulle se ei ollut luontevaa vaan menestystä tuli oikealle kaartuvissa lenkuroissa. Nytkin asfaltilla on luottoa enemmän oikealle kaartuvissa mutkissa.

Sama ilmiö vielä selvemmin esille suksilla kantatessa, vasemmalle selvästi helpommin tai luontevammin.
Aivot ja kroppa vain toimii jostain syystä näin. Pyörällä lievemmin. Olen oikeakätinen.

Go-Za sanoi:
Mun mielestä on kaikista helpointa ajaa suoraan!

Mulle toi taas tuottaa uskomattomia vaikeuksia, koska viimestään n. 400metrin jälkeen alkaa tylsyys iskemään ja sitä myötä keskittyminen herpaantumaan ellei seuraava kurvi jo häämötä suoran päässä. Pirun vaarallista meinaan semmonen puolivaloilla ajelu. :p

heikkiR100R sanoi:
Sama ilmiö vielä selvemmin esille suksilla kantatessa, vasemmalle selvästi helpommin tai luontevammin.
Aivot ja kroppa vain toimii jostain syystä näin. Pyörällä lievemmin. Olen oikeakätinen.
Laskettelussa ja mopoilussa on tosiaan samoja tuntemuksia tosin mäessä uskaltaa meikäläinenkin löytää omat rajat, mopoiluun vaatisi kyllä rata-ajoharjoittelua jota ei ole ainakaan toistaiseksi. Mäessä on mulle sama kumpaan suuntaan kääntyy mutta mopolla oikealle on luontevampaa.

Back