• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oikea hinta pyörälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andre1313
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
cartmann sanoi:
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1464135

Tossa olen omaa CBR:ää yrittänyt pari kuukautta myydä, onko tuo 3k€, mistä en suostu enää tinkimään, muka niin hirveästi yläkanttiin? Kuitenkin nettimoton muihin vastaaviin verrattuna edullisin, kun suhteutetaan kilometrit ja kunto. Vai onko nyt vaan jotenkin normaalia huonompi aika myydä pyörää? Eniten läppä tarjous, minkä olen saanut, oli 1800e :D

myy sitten 2500e...varmasti mene....

BlackCat sanoi:
On se hyvä että joku osaa tarkkaan määritellä mikä on ylihintainen :-)

niin sun mielista tuo kawa on oikein hintainen...siis pyörä ei ole kunnossa ja pitäis viel antaa 1700e????he he he sanon minä!!!

Kyllähän nuo hinnat noilla PC35 600F:llä lienee juuri tuolla 2500-->. Mutta kuten tuossa aiemmin mainitsin, on ihmeellistä, että pyörissä hinta ei tipu vaikka aika kuluu. Onhan tuokin jo 14 vuotta vanha pyörä ja hinta tippuut vain neljäsosaan alkuperäisestä. Tokihan tuossa kohta aletaan olemaan ns. käyttöarvon rajamailla (omasta mielestäni <2000e on käyttöarvo)

zpete sanoi:
Tosiaan nyt tänä vuonna kauppa ei oikein käy ja rahatukon omistaville pyörän etsijöille tarjontaa on, joten todelliset kauppahinnat on laskeneet.

Tätä hintojen laskua ootellessa... :thumbup:

Sekin sinällään kumma juttu että olen mp-historiani aikana omistanut 3 fillaria (ks. allekirjoitus) ja näistä jokainen on löytynyt nettimoton myyntipalstalta tänä keväänä. Ja linjaus jokaisessa että hintahuuto on ollut enempi kuin mitä aikanaan itse niistä luopuessani sain :blink: Ja kyllä, jokainen on/on ollut siis yksityisellä myynnissä, joten mistään liikkeen katelisästä tässä ei siis ole kyse :paikallatuulee:

Kyllähän ennusmerkit näyttää että jussin jälkeen alkaa hinnat laskemaan....jo nytkin näkyy poikkeukselisen paljon laskettuja hintoja vaikka kausi ei ole alkanutkaan. Ostajahan sen hinnan määrää toteutuneissa kaupoissa :orgmp2:

Andre1313 sanoi:
Tässä pieni esim. ylihintaista pyörä joku yritä myydä...

KAWASAKI GPZ 1000 RX -86, 91465km,tosi hyvää.. Tankissa reikä, startti ei pyöri...hinta 1750e seisonut 4v

voiko olla totta???
No kyllähän tuo vähän kalliilta kuulostaa, mutta ei välttämättä ihan poskettomalta. Vertailun vuoksi samanlaisten hintahaarukka nettimotossa näyttää olevan tällä hetkellä 1700-2600€. Eli jos tuo on muuten hyvä ja viat helppoja korjata, niin voisi olla ihan hyväkin kauppa. Siis jos tuollaista on ostamassa. Selkeästi ylihintaisesta voisi puhua sitten jos markkinoilla olisi vastaavia tarjolla valittavaksi asti puoleen hintaan.

Vähän ihmeellisen kuuloista itkemistä mun korvaan :) Kuten täälläkin on jo moneen kertaan todettu, niin myyjällä on vapaus hinnoitella omaisuutensa kuten haluaa ja ostajalla vapaus ostaa tai olla ostamatta. Jos haluttua pyörää löytyy jostain halvemmalla, niin ostaa sieltä sitten eikä turhaan murehdi miksi joku yrittää myydä kalliimmalla. Jos taas ei löydy muualta halvemmalla, niin sitten hintataso on oikeasti se eikä se siitä muutu vaikka ostajan mielestä olisi aivan liian kallista.

Tiettyhän itsekin tykkäisin ostella vaikka mitä puoli-ilmaiseksi (tai mieluummin ilmaiseksi). Ja myydessä olisi luonnollisesti kiva saada aina huippuhinta. Olen vaan tullut siihen tulokseen, että käytännössä tämä ei ihan aina onnistu ja jotakuinkin sopeutunut asiaan :p

ArttuH sanoi:
Kuten täälläkin on jo moneen kertaan todettu, niin myyjällä on vapaus hinnoitella omaisuutensa kuten haluaa ja ostajalla vapaus ostaa tai olla ostamatta.

Juurikin näin. Ainahan sitä voi keskustelun avauksena laittaa mielestään fiksun tarjouksen sisään ja katsoa mitä tapahtuu. Tuo joko johtaa jatkokeskusteluun tahi ei ja se siitä. Ei kun seuraavaa matoa koukkuun, kyllä tässä meressä varsinkin tänä keväänä noita kaloja tuntuu riittävän :D

Pyyntihinta on eri kuin myyntihinta.

Itseäni yleensä kiinnostaa ihan aikuisten oikeasti ne perusteet, jolla se hinta on asetettu siihen joskus hyvinkin räikeästi ylihintaan.

Miksi näillä kyseisillä henkilöillä ei ole sitten sen vertaa itsekritiikkiä ja kertoa kohteliaasti, että miksi on päädytty reippaasti muihin yksilöihin verrattaessa kalliimpaan pyyntihintaan?

Kun tätä olen kysynyt, vaikka kuinka kohteliaasti myynti-ilmoituksissa, tulee se 5wee jani-petteri persoona sieltä ja kommentti on yleensä haist wituu ja mee itkee jonnekin muualle.

Viimeksi taas ryhdyttiin ampumaan alas autofoorumilla, kun "kehtasin" kysyä hinnan perään myynti-ilmoituksen viestiketjussa.
Pikkumaista nipottamista minusta, jos kysyy ihan asialllisesti hinnasta.
Miksei YVllä? Siksi, että myös ne muut kiinnostuneet saavat samalla vastauksen.

Sama kommentti toiselta kantilta:

Olisi hyvä myös myyjän oivaltavan, että ostajat ihmettelevät sitä pyyntihintaa. Miksei siis suoraan kerro hinnan perustetta suoraan ilmoituksessa.

Säästyy paljon myyjän ja mahdollisen ostajan aikaa, kun on selvästi kerrottu valmiiksi.

Totta,

Myyjä saa laittaa hintalappuun mitä tahtoo, mutta olisi varmaan ihan loogista myös laittaa samaan ilmoitukseen se perustelu, että miksi se hinta on mitä on, jos poikkeaa paljonkin vastaavista tuotteista markkinoilla.

Selkeät argumentit ja myös minun kaltainen kitupiikkikin ymmärtää mihin omia roposia työntää.

Toinen asia, joka liittyy suoraan tällaisiin myyntiasioihin on se ilmoituksen ulosanti. Kun siihen satsaa, niin uskallan väittää, että sillä myös myy paremmin sen tuotteen.

Useasti sivuutan ilmoitukset, kun ei ole kuvia, tai muuten ulosanti kirjoitusasussa 5wee jani-petteri meininkiä, tai muuten vaan karjalalippis ja bombertakki meininkiä. "tollanen tossa nyt ois myynnissääää"... Just...

-Hessu-

hessu75 sanoi:
Pyyntihinta on eri kuin myyntihinta.

Itseäni yleensä kiinnostaa ihan aikuisten oikeasti ne perusteet, jolla se hinta on asetettu siihen joskus hyvinkin räikeästi ylihintaan.

Niinpä, ja varsinkin kun projektikuntoista pyörää myydään ajokuntoisen hinnalla. Museoikäisten laitteiden puolella tuon huomaa, myydään pakoputkistoa vaille museokuntoista pyörää "täydellä" hinnalla, ja asioista tietämätön ostaja ostaa pois. Ja etsiessään museokelpoista putkistoa, huomaa sen maksavan enemmän kuin tuon "museokuntoisen" aihion hinnan. Tuosta mainitusta Kawastakin voisi ottaa sen ykkösen hinnan alusta pois:grin:

cartmann sanoi:
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1464135

Tossa olen omaa CBR:ää yrittänyt pari kuukautta myydä, onko tuo 3k€, mistä en suostu enää tinkimään, muka niin hirveästi yläkanttiin? Kuitenkin nettimoton muihin vastaaviin verrattuna edullisin, kun suhteutetaan kilometrit ja kunto. Vai onko nyt vaan jotenkin normaalia huonompi aika myydä pyörää? Eniten läppä tarjous, minkä olen saanut, oli 1800e :D

Onhan tuosta toukokuun alusta jo pari kuukautta aikaa, mutta kun 2005-2007 CBR:iä, eli 6-8 vuotta uudempia, ruiskulla varustettuja "suomipyöriä" myydään 1000e kalliimmalla, niin kyllähän sitä itse ainakin prätkää etsiessä mieltää tuon -99 vuoden CBR:n kalliiksi. Tai ainakin nuo toiset tuntuvat "halvalta" siihen verrattuna.

http://www.nettimoto.com/honda/cbr/moottoripyora?id_sub_type=19&id_engine_model=77&yfrom=2005&yto=2007

Lisäksi myyjillä tuntuu olevan sellainen käsitys että pyörästä saa saman verran mitä siitä joskus aikoinaan on maksanut, eli arvo ei siis tipahda vuosien aikana laisinkaan?

Voihan sitä aina kuvitella saavansa mitävain. Toteutunut kauppahinta on sit taas ihan eri asia jos on tosissaan laitteesta eroon pyrkimässä taikka kiinnostunut ostaan.
Asiaan vaikuttaa paljon mm. pyörän yleis-ilme/kunto ja millä pidolla ollut. Enite tietysti ostaja,jos on jostain mallista kiinnostunut niin aina hyvän yksilön saa kaupaksi.
Yhteenvetona vois todeta et jos oot ostamassa niin maksaa niin helkutisti ja kun myymässä niin tarvis ilmatteks antaa. Ostajan markkinathan ne vallitsee kuitenkin yleensäottaen.
Edellisen pyörän sain kaupaksi tänä keväänä mielestäni ok hintaan (2600e) kawa zzr 1100 -91,110 tkm.
Ton sain 2009 vaihdossa päittäin kawan zxr 750 h2-90:een josta tuli aikoinaan maksettua pikkasen ehkä jopa ylihintaa innostuksissaan.
Jossain vaiheessahan ehjän pyörän käyttöarvo on suurempi kuin hinta millä kannattaa myydä.
Toisin sanoen mitä ostaja suostuu maksaan.

jiieeoo sanoi:
Onhan tuosta toukokuun alusta jo pari kuukautta aikaa, mutta kun 2005-2007 CBR:iä, eli 6-8 vuotta uudempia, ruiskulla varustettuja "suomipyöriä" myydään 1000e kalliimmalla, niin kyllähän sitä itse ainakin prätkää etsiessä mieltää tuon -99 vuoden CBR:n kalliiksi. Tai ainakin nuo toiset tuntuvat "halvalta" siihen verrattuna.

http://www.nettimoto.com/honda/cbr/moottoripyora?id_sub_type=19&id_engine_model=77&yfrom=2005&yto=2007

Kyllähän tuollaisen -99 CBR:n, yksityisen myymänä, käypä hinta on jossain 2100-2400 paikkeilla jos sen aikoo myydäkin eikä vain pitää nettimotossa näytillä. Sen mitä olen seurannut em. sivuja tänä kesänä niin vaikuttaa että kauppa ei kovin hyvin käy. Liekö syynä, monessa tapauksessa, täysin epärealistiset pyyntihinnat.

Viimeksi muokattu:
Juska2000 sanoi:
Lisäksi myyjillä tuntuu olevan sellainen käsitys että pyörästä saa saman verran mitä siitä joskus aikoinaan on maksanut, eli arvo ei siis tipahda vuosien aikana laisinkaan?

Näin oli ehkä nousukauden aikana mutta nyt on tillanne toinen. Markkinat ovat aikalailla saturoituneet, myytäviä pyöriä on nyt paljon enemmän kuin potentiaalisia ostajia.

kawaukko sanoi:
Jossain vaiheessahan ehjän pyörän käyttöarvo on suurempi kuin hinta millä kannattaa myydä.
Toisin sanoen mitä ostaja suostuu maksaan.

Totta, ja välillä sitä tunnearvoa on niinkin paljon että se vaikuttaa pyyntihintaan nousujohteisesti :D

Joo, jos hinta on oikea niin pyörä menee kaupaksi.

Viime kesänä halusin kiiresti eroon tunturikissasta, kun Tauno odotti jo käskijäänsä. Mietin, että ei se muutama satanen maailmaa muuta.

About alla olevin tiedoin laitoin hinnaksi 1 900. Ostajia oli kahdeksan jonossa, ja tinkaajille ilmoitin, että jonon perälle vain. Ei tarttenut kauaa odotella pyörän menoa. Tietty jopa viisi hunttia ois voinut lisää saada.

Pyörä oli pari kertaa kipattu, josta muistona painauma syylärissä. Tästä oli tieto ja kuvat.

Vanhojen tusinapyörien markkinat ovat ostajan.

• 77 800 km heinä 12, Venttilien välysten tarkistus/ säätö
• 76 800 km kesäkuu 12, Öljyt + öljynsuodatin
• 76 500 km kesäkuu 12, Uusi ilmansuodatin
• 73 200 km toukokuu 12, Uusi kierros renkaita. Dunlop SportSmart. Eteen tuli 120/70 tavallisen 120/60 asemesta. Keulaa tiputettu tämän johdosta 12 mm kompensoimaan profiilin muutosta. Ja onpahan ketterämpi.
• 71 900 km, talvihuolto 11-12
o Öljyt + suodatin + ilmansuodatin pesty
o Uudet tulpat
o Kaasarien synkkaus
o Etujarrujen kunnostus (männät puhdistettu) & uudet nesteet eteen ja taakse. (palat OK)
o Jäähdytysneste vaihdettu
o Keulan öljyt vaihdettu (10W, stefat kunnossa)
o R&G Racing kaatumatatit
o Uudet tangonpääpainot
• 69 700 km syyskuu 11, tankin maalaus & uusi polttoaineen suodatin.
• 62 700 km kesäkuu 11, öljyt + suodatin + uusi ilmansuodatin
• 59 600 km kesäkuu 11, jarrunesteet eteen ja taakse
• 59 200 km toukokuu 11, uudet ketjut ja rattaat
• 57 800 km huhtikuu 11, uusi takaiskari (Bitubon monoshock, alkuperäinen oli antautunut). Rauhoitti menoa kummasti. Huom! Tämän ikäisissä pyörissä näillä kilometreillä alkaa alkuperäinen takaiskari olla aikalailla finaalissa, ellei sitä ole huollettu. Huolto ei tarkoita iskarin rasvasta putsaamista.
• 56 900 km talvihuolto 10-11.
o Uudet jäykemmät etujouset Hyperprolta 9,5 N/mm + stefat & haarukkaöljyt (10W). Teki hyvää ajettavuudelle.
o Venttiilien välykset tarkistettu. Ei säätötarvetta.
o Kaasarit synkattu
o Öljyt + suodatin & uusi ilmansuodatin
• 55 500 km elokuu 10, uudet etu-ja takajarrupalat
• Elokuu 2010: Penkin verhoilu uusittu
• 54 000 km elokuu 09, öljyt + suodatin & uusi ilmansuodatin
• 48 000 km lokakuu 09, öljyt + suodatin & ilmansuodatin pesty, uudet tulpat.
• 41 300 km heinäkuu 09: Nykyisen omistajan haltuun (kolmas omistaja).

Mulle on oikeastaan ihan sama mitä kukakin pyytää, se on tietty sitten eri juttu kun olen pyörää ostamassa että keltä sen ostan ja ennenkaikkea mihin hintaan. Lähinnä ihmetyttää se että kun itse olen noita pyöriä myynyt niin en niin paljoa sitä hommaa rakasta että viitsisin roikottaa kovin pitkään myynnissä. Muutama huntti vähemmän hintaa mitä tuolla pyydetään ja joku tulee hakemaan, vinkuu vielä pikkusen pois ja sekin on ok. Mukava kun pääsee romusta eroon ja uutta tilalle. Toki siinä saattaa aina pikkusen tulla takkiin mutta ei silti kiinnostaa kuukausikaupalla myydä ja vastailla kaikenlaisin vaihtotarjouksiin.

Itseä ihmetyttää noissa 3000€ pyörissä lähinnä se, että miten helvetti kukaan käyttää 3000 euroa johonkin 90 luvun cepariin kun 5000€ hintaan saa jo vaikka 2004 zx-10r kawan? Tuollainen pari tonnia on kumminkin tässä harrastuksessa aika pikku raha, joku pistää helposti tonnin johonkin tuuninki osiin saman verran ilman että pyörä muuttuu juuri miksikään. Ja jos mennään vielä alaspäin niin 2000€ summalla ei saa enään juuri mitään jolloin mitättömällä tonnin panostuksella saisi jo tuon nykyaikasta pyörää muistuttavan 90-luvun lopun cebarin.

Tietenkin jos sitä rahaa ei vaan satu olemaan sitä paria tonnia enempää mutta epäilen, että silloin harrastus on vähän väärä.

Loppuun ehkä todettakoon, että tämä oli nyt "suorituskyky oriontoituneen" motoristin mielipide, jos tavoitteena on vaan kurvailla rauhakseen niin se parin tonnin er-5 on varmasti ihan hyvä pyörä.

vuohi sanoi:
Tietenkin jos sitä rahaa ei vaan satu olemaan sitä paria tonnia enempää mutta epäilen, että silloin harrastus on vähän väärä.

No paskat alta paritonnia on ihan sopiva hinta moottoripyörästä!

Back