• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oikea hinta pyörälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andre1313
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
lario sanoi:
Ei se hulluksi tee, jos maksaa pyydetyn hinnan. Minäkin olen ostanut moottoripyörän pyyntihinnalla.
Voihan hullu olla myös se, kuka hinnoittelee tuotteen väärin...

Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide :)

kingbrowning sanoi:
Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide :)

Mutta kun täällä on aiemmin sanottu seuraavaa:
markkinat päättää hinnoista. Ei ole väärän hintaisia pyöriä, paitsi ne jotka ei mene kaupan.
jos kauppa tapahtuu, se on oikea hinta.

kingbrowning sanoi:

100% samaa mieltä

lario sanoi:
Mutta kun täällä on aiemmin sanottu seuraavaa:
markkinat päättää hinnoista. Ei ole väärän hintaisia pyöriä, paitsi ne jotka ei mene kaupan.
jos kauppa tapahtuu, se on oikea hinta.

tätähän minäkin sanoin koko ajan :) eli ei se ole hullu joka pyytää liikaa varsinkin jos hän saa pyytämänsä hinnan. mutta jos joku pyytää liikaa pyörästä ja toinen maksaa sen ylihinnan niin hänhän siinä se hullu on :)

ja vaikka markkinat päättävätkin hinnoista niin ei ne kaikki niitä markkinoita seuraile niin tarkasti. jos seurailisi niin eihän kukaan maksaisi koskaan ylihintaa vaan hinta olisi aina ns. markkinahinta

kingbrowning sanoi:

Kukas sen sitten määrittelee ja miten että mikä on liikaa mistäkin pyörästä? Tässäkin topicissa joku oli sitä mieltä että jos tankissa lukee honda se tuo tonnin arvoa lisää, toinen oli sitä mieltä että se ei tuo tonnia lisää ja mun mielestä se lähinnä alentaa värkin arvoa ainakin sen tonnin. :p

Tuo aiemmin linkitetty Norttoni on hyvä esimerkki.
99,9% täällä olevista se on liian kallis, mutta niin kuin mainittiin, on olemassa ihmislaji, jolle raha on vain numeroita pankkitilillä ja niitä numeroita on riittävästi. Se ihmislaji ostelee tuommoisia juttuja, jos ei muusta syystä, niin pelkästään shoppailun ilosta olohuoneen nurkkaan kavereiden ihasteltavaksi.
Minulle tuo Norttoni olisi halvempi ostaa, kuin itse rakentaa / rakennuttaa.
Joten, onko se sitten kallis vai ei?

GuessWho sanoi:
On kaksi kaupanalaa joissa ei päde täysin normaalit kaupan lainalaisuudet: Venekauppa ja moottoripyöräkauppa.
Molemmissa on syynä se sama, ollaan turhuuden markkinoilla ja ostopäätöksessä tunneseikat ovat selvästi vahvemmin mukana kuin muussa kaupankäynnissä.

Oikea hinta on juurikin kuten "jaket" tuossa sanoi. Jos menee kaupaksi hinta on oikea, jos ei mene hinta on väärä tai tuote on muuten "ei-haluttava". Joskin olen eri mieltä siitä että sana honda toisi lappuun tonnin lisähintaa...

Verotuskäytännön vaikutus hintaan on toki se yksi tekijä. Toinen suht koominen seikka on tuo "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" tyyppinen yksityisen kaupan uskomus siihen että tunneseikoin innostunutta voi rokottaa lujemmin kun kuume on korkeimillaan. Itselleni tuo viittaa lähinnä myyjän rahapulaan. Kuka hullu muuten möisi tuotetta halvemmalla jos siitä faktisesti saisi hetken odottamalla enemmän rahaa.

Eiköhän veneet ja autot ole luokkaa "pikku juttu" kämppien ja kesämökkien hinnanmuodokseen
ja tunteella vedättämiseen verrattuna :D.

JaZZo sanoi:
Tästä halapa norttoni

Tuossa on kans käsityölle laskettu hinta. Pyörä itsessään on kyllä helvetin hienosti tehty ja kokonaisuus on onnistunut kaikkine yksityiskohtineen, siltikin tuo liikkeen hintapyyntö on vaan aika härski. :blink:

Hieman OT mutta en ole ikinä käsittänyt et miksi ihmeessä pitää periä toimituskulut kun pyörä on jo liikkeessä. Tuonkin nortin hinta reilu 20 tonnii ja peritään siihen vielä 96 euron toimitus kulut. Lähentelee lähinnä surkeaa vitsiä kaupanteossa... Jos joku väittää, että luovarin teko on 100€ arvoista käsityötä niin maksakoon siitä jos haluaa...

"Ok, otan tän 50 tonnin auton..." " joo ja sit hintaan tulee 97€ toimitus kulua, 6 euroa tuoli kulua, 12 euroa atk kulua ja sit viel lattian kulumisesta velotetaan 27€... ai niin, tää autohan on ollu täällä viikon säilössä joten siitä tulee 200€ säilytys kulua..." " jaa, paljonkos pitää maksaa ovi kulua kun suksin just v*ttuun täältä ja voit pitää autos säilytys kuluineen ihan ite"

Käsittääkseni niistä toimituskuluista ei mene autoveroa, joten mun puolesta niiden osuus vois olla isompikin. Luokkaa 80 € pyörä ja 10k€ "toimituskulut".

Janne

GuessWho sanoi:
Toinen suht koominen seikka on tuo "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" tyyppinen yksityisen kaupan uskomus siihen että tunneseikoin innostunutta voi rokottaa lujemmin kun kuume on korkeimillaan. Itselleni tuo viittaa lähinnä myyjän rahapulaan. Kuka hullu muuten möisi tuotetta halvemmalla jos siitä faktisesti saisi hetken odottamalla enemmän rahaa.

Öö.. Mut onhan toi ihan totta.
Siis että "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" ,tietyssä osassa vehkeistä. Yleensä nämä vehkeet on off seasonilla jo valmiiksi halvempia kuin saman vehkeen keskivertopyynnit.
Olisi mun mielestä ihan naivia väittää että syksyllä/talvella saisi saman hinnan kuin kevätauringon sokaisemana.
Toki itsekin uskon että osa näistä myyjistä on varmaankin siinä rahapulassa, mutta oikeasti osa vaan haluaa eroon vehkeestä jotta ei tartte esim. hommata maksullista talvisäilytystä, tehdä säilytyshuoltoja, saati maksaa mahdollisia lyhennyksiä ja korkoja vehkeestä jolla ei edes n. puoleen vuoteen pääse ajamaan.
Enemmän mun mielestä "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän"- tyylinen myyjä vaan sanoo sen suoraan; keväällä tää on kalliimpi (jos vehje oikeasti on kategoriansa selvästi halvimpia yksilöitä).
Toki myös nettimoto/auto jne. on vuoden ympäriinsä täynnä sesonkileluja, jossa on aina sen käyttösesongin hinta päällä.
Mut kaikki tietää et niitä ei edes katota off-seasonilla (ellei sitten käy iso flaksi)

Ja lopuksi: ei herneitä, omia mielipiteitä jne...

Juhis sanoi:
Öö.. Mut onhan toi ihan totta.
Siis että "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" ,tietyssä osassa vehkeistä. Yleensä nämä vehkeet on off seasonilla jo valmiiksi halvempia kuin saman vehkeen keskivertopyynnit.
Olisi mun mielestä ihan naivia väittää että syksyllä/talvella saisi saman hinnan kuin kevätauringon sokaisemana.
Toki itsekin uskon että osa näistä myyjistä on varmaankin siinä rahapulassa, mutta oikeasti osa vaan haluaa eroon vehkeestä jotta ei tartte esim. hommata maksullista talvisäilytystä, tehdä säilytyshuoltoja, saati maksaa mahdollisia lyhennyksiä ja korkoja vehkeestä jolla ei edes n. puoleen vuoteen pääse ajamaan.
Enemmän mun mielestä "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän"- tyylinen myyjä vaan sanoo sen suoraan; keväällä tää on kalliimpi (jos vehje oikeasti on kategoriansa selvästi halvimpia yksilöitä).
Toki myös nettimoto/auto jne. on vuoden ympäriinsä täynnä sesonkileluja, jossa on aina sen käyttösesongin hinta päällä.
Mut kaikki tietää et niitä ei edes katota off-seasonilla (ellei sitten käy iso flaksi)

Ja lopuksi: ei herneitä, omia mielipiteitä jne...

Olisinkohan ostanut / ottanut vaihdossa elämäni aikana hiukan toistasataa erilaista moottoripyörää ja kertaakaan en ole hintalappua vaihtanut talvesta kevääseen siirryttäessä. Veneiden osalta, joita niitäkin on jokunen käsien läpi mennyt, tilanne on toinen. Syksyllä kun off-season tulee käsiin, näyttelee talvisäilytys, nostoineen ja pesuineen huimaa kertakulua jonka välttäminen usein kompensoi hintaa merkittävästikkin alaspäin. Ja mitäs näistä herneilemään, tämähän on sitä parasta mielipiteiden vahtelua mitä olla voi.

Ps. Mopossa usein se ensi kevät tarkoittaa myös vuoden vanhempaa mallia, ainakin paperilla. En heti näe miksi se perustellusti nostaisi hintaa. Tässäkin veneet ovat täysin erilainen maailma, koska tunneseikat ja se "tää on meidän perheen juttu" sysää hinnan merkitystä vielä paljon mopoja kauemmas.

ppslisäysedit: H-D on ainut pyörä muutes jolla tehdään kauppaa läpi vuoden edes jollain tasolla.

Viimeksi muokattu:
janne_s sanoi:
Käsittääkseni niistä toimituskuluista ei mene autoveroa, joten mun puolesta niiden osuus vois olla isompikin. Luokkaa 80 € pyörä ja 10k€ "toimituskulut".

Janne

Niin että jos laitetaan toimituskulut vaikka tonniin mopon normihinnan päälle niin homma vaan paranee kun se on verotonta menoa... Virheetöntä ajattelua:grin:

Aikaisemmin mietin et kuka noita mielellään maksaa niin selvis sekin sit samalla...

Ja taitaa alv mennä noista toimitus kuluista joka tapauksessa...

GuessWho sanoi:
Olisinkohan ostanut / ottanut vaihdossa elämäni aikana hiukan toistasataa erilaista moottoripyörää ja kertaakaan en ole hintalappua vaihtanut talvesta kevääseen siirryttäessä. Veneiden osalta, joita niitäkin on jokunen käsien läpi mennyt, tilanne on toinen. Syksyllä kun off-season tulee käsiin, näyttelee talvisäilytys, nostoineen ja pesuineen huimaa kertakulua jonka välttäminen usein kompensoi hintaa merkittävästikkin alaspäin. Ja mitäs näistä herneilemään, tämähän on sitä parasta mielipiteiden vahtelua mitä olla voi.

Ps. Mopossa usein se ensi kevät tarkoittaa myös vuoden vanhempaa mallia, ainakin paperilla. En heti näe miksi se perustellusti nostaisi hintaa. Tässäkin veneet ovat täysin erilainen maailma, koska tunneseikat ja se "tää on meidän perheen juttu" sysää hinnan merkitystä vielä paljon mopoja kauemmas.

ppslisäysedit: H-D on ainut pyörä muutes jolla tehdään kauppaa läpi vuoden edes jollain tasolla.

Jep, mutu juttuja.
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkeee, ite oon myös ihan tarpeeksi laittanut rahaa näihin leluihin niin siksi mulla on oma mutu-juttuni.
Tarkoitin enempi sitä että syssyllä myydään monesti normaali markkinahintaa halvemmalla, ja keväällä sitten se hinta "nousee" normaaliksi.
Enivei, me hommattiin just viime syksynä daamille oma pärää "talvihinnalla" ja nyt kevään korvilla katottuna hinnat on aivan eriluokkaa, vaikka laskisi tinkivarankin pois.
Tärkeintä on et on itse tyytyväinen :orgmp:

janne_s sanoi:

Janne

Loppuhinta voi sisältää max 600,-€ toimituskuluja autoverotta.

Aikoinaan yksi tuttu moottoripyöräkauppias totesi kovasti tinkivälle asiakkaalle nätisti: "Persaukisesta tää saattaa tuntua kalliilta"

BlackCat sanoi:
Aikoinaan yksi tuttu moottoripyöräkauppias totesi kovasti tinkivälle asiakkaalle nätisti: "Persaukisesta tää saattaa tuntua kalliilta"

Sitten asiakas nöyrtyi ja osti pyörän. Palasi myös seuraavana vuonna uudelleen koska oli saanut hyvää palvelua...eiku :)-

lario sanoi:
Minun mielestä väli-iän pyörät on suomessa liian kalliita. Väli-iällä tarkoitan 13-25 vuotiaita.
Nuoremmat on 2000-luvulta ja vanhemmat lähestyy harraste / museopyöräikää.
Eihän n. 20v "tusina"pyörällä voi olla muuta kuin käyttöarvoa, mutta jos se selviää kunnossa ja siistinä sen ajan yli, niin hinta pompsahtaa.

Linkissä esimerkki (minun mielestä) todella pieleen hinnoitellusta pyörästä.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1331010

puhut asia!!

BlackCat sanoi:

jos tommoinen teksti tulis mulle, kyä mun puolesta kauppias saa pitää koko pyörä...onneks oon niitä myyjä...ja aina voi osta jostain muulta:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

kaveri kävi pyörä ostamassa, muttä ylimielinen kauppias sanoi,että on väärä kauppa...ei mitään hätä, kaveri osti toisesta paikkasta ja kävi näyttämässä pyörä...kyä kauppias harmiti ja pahasti....:)-:)-:)-:)-:)-:)-

ennen kun avaa suuta pitäis mietiä mitä puhu ja kelle....:p

Viimeksi muokattu:
Back