• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohjausiskarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hane08
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Menee vähän sivuun, mutta...

Miten "alkuperäiset" ohjausiskarit toimivat? Heppu on myymässä mulle cbr600rr Hondaa ja kertoi, että siinä on oma ohjausiskari vakiona ja säätyy vauhdin mukaan. Onko kokemuksia?
600:n iskarista ei ole kokemusta mutta lienee samanlainen kuin tonnisessa. Se toimii ainakin loistavasti. Toiminnallisuus riittää hyvin ainakin tavallisen kadunmiehen ajeluihin kadulla ja radalla.

Parasta siinä on että et edes huomaa sen olemassaoloa mitenkään muutoin kuin että pyörä ei juurikaan ravistele missään olosuhteissa. Ainoa miinus tuossa on huono säädettävyys. Taitaa vaatia jonkunasteisen HRC-kitin ennenkuin säätö onnistuu.

Kysynpäs minäkin, elikkäs tuommoinen kauppa:

http://www.emotouk.com/yamaha/ohlins-dampers.htm

Tuolta alarivin keskimmäinen ohjausiskari.

Näyttäisi olevan hinta kohdillaan, mutta olisiko tuo tosiaan semmoinen, minkä voisi heittämällä vaihtaa vuosimallin -04 rykköseen, sen originelli ohjausiskarin paikalle?

Elikkäs kannattaisiko se originelli ohjausiskari vaihtaa tuommoiseen?

Mulla on sellanen mielikuva, että Hondan kuussatkuissa ei oo missään vuosimallissa vakiona tuota ohjausiskaria.

Itse oon yhen kerrran kokennut katuajossa pienen vispaamisen, joka rauhottui kun vaan ajeli samaan putkeen eli ei muuttanut ajorytmiä ollenkaan. Ei noi meikän nopeudet varmaan sitä vaadi...

Mistähän löytyisi edullinen säädettävä ohjausiskunvaimennin 1000 K1 GSX-R:ään...? Olisko mitään netti linkkejä..
smile_org.gif

Itselle ei kyllä kovin moni ole noita LSL:n halvimpia malleja kehunut, kalliimmat kuitenkin ovat ihan hyviä mutta halvat on haukuttu monessa kohtaa. Ja ihan loogiselta tuntuis, että halvalla saa vähän halvempaa laatua. Ei tuo WP kuitenkaan ole paljoa kalliimpi, siihen sijoitin itse ja suositella voin kyllä kaikille. Toinen edullisempi on Wilbers, niiden takapamppu oli ainakin itselle mieleen edellisessä pyörässä.

Voipi olla että huomenissa täytyy käydä tilaamassa LSL:llä. Ostaa suoraan sen malli mikä on tarkotettu omaan kawaan ja toivotaan että se on hyvä.

Ajamalla varmaan sit selviää kuinka jäykkä/löysä iskarin tulee olla
smile_org.gif

Näyttäisi olevan hinta kohdillaan, mutta olisiko tuo tosiaan semmoinen, minkä voisi heittämällä vaihtaa vuosimallin -04 rykköseen, sen originelli ohjausiskarin paikalle?

Tilasin r6 tuolta öhlarin. Hinta kohdallaan tulis vaan se tuote...
3vk varronnu...
mad.gif

Tilasin r6 tuolta öhlarin. Hinta kohdallaan tulis vaan se tuote...
3vk varronnu...
mad.gif
No hemmetti. Toivottavasti tulee. Ilmoittelehan ihmeessä miten homma etenee, niin tietää sitten itsekin, että kannattaako tuolta tilata.

Menee vähän sivuun, mutta kysyn kuitenkin kun ajettavuutta ja ominaisuuksia haetaan.

Onko kaikissa "ARRÄ"-pyörissä ns. vapaakytkin? Yamahoilla olen ajanut ja se oli mielestäni hyvä ominaisuus. BMW:ssä ei ole ja muutaman kerran mutkaan mennessä on tullut huomattua, että vaikka on ABS-jarrut niin takapyörä on lukossa. (Vttuilkaa vaan, mä olen amatoori).

Missä on? Onko siitä yleisesti iloa? Radalla? Mitä mieltä alanmiehet on? Honda ja Suzuki kiinnostaa aivan erityisesti.

Onko kaikissa "ARRÄ"-pyörissä ns. vapaakytkin? Yamahoilla olen ajanut ja se oli mielestäni hyvä ominaisuus. BMW:ssä ei ole ja muutaman kerran mutkaan mennessä on tullut huomattua, että vaikka on ABS-jarrut niin takapyörä on lukossa. (Vttuilkaa vaan, mä olen amatoori).

Missä on? Onko siitä yleisesti iloa? Radalla? Mitä mieltä alanmiehet on? Honda ja Suzuki kiinnostaa aivan erityisesti.
Onko vapaakytkin sama kuin luistokytkin? Eikö sen huomaa siinä aika hyvin kun tulee mutkaan ja puottaa liian pienelle vaihteelle eikä takapyörä ehdi heti mukaan ja tätä kautta käy "lukossa" nanosekunnin ajan? Näin ite olen ymmärtänyt asian.

Ja tieten se riippuu mallista minä vuonna ne on tullut pyöriin vakioina..

Nimim. Amateur too..

Joo Hane08!

Vapaakytkin taisi olla 96-saabissa, HEH! Yammun sivuilta kun kävin lunttaamassa niin tietty sen nimi oli luistokytkin.

Yamahoissa siis ainakin on, olen ajanut 07-Rykköstä ja 08-Rutosta. Mutta miten Honda ja Suzuki? Onko tiatoo?

Mulla on ollut Bemarissa takapyörä kyllä nanosekuntia pidempään lukossa, se tuntui aivan ikuisuudelta...

Eikö tuon lukittumisongelman voi korjata sillä että antaa sopivasti kaasua pienemmälle vaihtaessa jolloin takarengas ja moottori ovat samaa mieltä pyörimisnopeuksista? Varsinkin vähemmän äärimmäisessä vauhdissa tuo ei pitäisi olla mikään Rossin temppu ja on ihan hauskaakin, ei tosin yhtä akrobaattista kuin autossa jossa sama on tehtävä polkimilla?

Isojen poikien lehdestä oon lukenut että luistokytkin on kiva sitten vasta ÄäriRadalla ajaessa, kun verenmaulla jarruttaessa voi vaihtaa vähän huolettomammin?
nixweiss.gif
Voin olla väärässäkin kun en näistä mitään tiedä.

Mulla on ollut Bemarissa takapyörä kyllä nanosekuntia pidempään lukossa, se tuntui aivan ikuisuudelta...
Kyllähän se ison boxer-twinin takapyörä on tosiaan sateella lukossa niin pitkään että kuljettaja ymmärtää luistattaa kytkintä.

Kyllähän tuohon tottuu niin ettei se maantieajossa monta kertaa ehdi yllättää, mutta tuon moottorin käyntinopeusalue on rajoittuneempi ja mottorijarrutus rajumpi kuin monen samankokoisen rivinelikon.

Eikö tuon lukittumisongelman voi korjata sillä että antaa sopivasti kaasua pienemmälle vaihtaessa jolloin takarengas ja moottori ovat samaa mieltä pyörimisnopeuksista? Varsinkin vähemmän äärimmäisessä vauhdissa tuo ei pitäisi olla mikään Rossin temppu ja on ihan hauskaakin, ei tosin yhtä akrobaattista kuin autossa jossa sama on tehtävä polkimilla?

Isojen poikien lehdestä oon lukenut että luistokytkin on kiva sitten vasta ÄäriRadalla ajaessa, kun verenmaulla jarruttaessa voi vaihtaa vähän huolettomammin?
nixweiss.gif
Helpompi luistattaa käsikytkimellä.

nixweiss.gif
Helpompi luistattaa käsikytkimellä.
miten ?

Back