• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohitustilanteet ja hirvet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CebariTonni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa keskustelussa rekkakuskeista viitattiin niin surulliseen Konginkankaan turmaan,vai mitä?
Sen vain haluan sanoa että joka vähänkään tajuaa minkälaista on ajaa täysperävaunu yhdistelmää ja miten kyseinen laite käyttäytyy liukkaalla niin tajuaa että kuljettajan syyttäminen oli täysin väärin Pakkohan kuljettajalle oli antaa kova tuomio kun asiasta nousi niin kova hässäkkä.
Niin ja ylinopeus johtui siitä kun kuljettaja yritti suoristaa yhdistelmän painamalla lisää kaasua mutta rajottimen takia vauhti ei noussut tarpeeksi.

Tuossa keskustelussa rekkakuskeista viitattiin niin surulliseen Konginkankaan turmaan,vai mitä?
Sen vain haluan sanoa että joka vähänkään tajuaa minkälaista on ajaa täysperävaunu yhdistelmää ja miten kyseinen laite käyttäytyy liukkaalla niin tajuaa että kuljettajan syyttäminen oli täysin väärin
Minä olen tähän asti luullut, että sitä autoa ajaa kuljettaja eikä keli.
tounge.gif

Se on hirvien kanssa "korkeemmas käres" joka tapauksessa. Jos se on eteen tullakseen, varsinkin pimeällä, ja vauhtia on sen verran kuin nopeusrajoitus sallii, niin kyllä kolisee. Ei ehdi jarruvalo edes välähtää, tai jos ehtii, niin nopeus on lähes sama. Tieliikenne on hallittua riskinottoa. Kannattaa samalla laittaa lotto vetämään, voi sekin tulla kohdalle.

Ugh.

(Eipä silti, hämärän aikaan ajelen hissukseen ja pyyhin katseella tienvarsien pensaita. Joskus jopa ajan sormet jarrukahvalla valmiina.)

Samoilla ajatuksilla täällä!
Tälle ajokaudelle 4800 km nyt takana  
062802moto_prv.gif
 ja kummakyllä ei yhtään hirvihavaintoa. Kotilolla liikkuessa jo kolmesti melkein kolahti toukokuussakin.

No niinhan siinä kävi sitten että oli suojelusenkeli matkassa.

Kokko-Treffeniltä tullessa takaisin Espoon suuntaan, jossain tuolla Vammalan ja Humppilan välillä 100 rajoitusalueella, mittarinopeutta ehkä jotain 115-120, kun avopuolison pyöran edestä, about noin 25-40m edestä loikkas hirven ketale tielle ja yli... ja se tuli nopeesti siihen tielle ja katosikin samantien toiselle puolelle
crazy.gif
ja just hetkeä aiemmin ohitettiin yx rekka...

Hirvi aiheeseen liittyen..

Tuli tänään Kirkkonummella Jorvaksen Shellin kohdilla iltahämärässä tietä ylittävä hirvi vastaan, mutta onneksi ei lähemmin kohdattu..
Emä siis ylitti tien ja vasa jäi vielä toiselle puolelle.
Juuri tuon jälkeen tuli toinen motoristi vastaan, jolle koitin kättä alaspäin painaen huitoa varotusta..
Että jos joku ihmetteli että mitäkö tuo huitoo, niin hirveähän minä..
confused_orig.gif

Mutta siis, mitä tapoja käytätte hirvistä varottaaksenne? Että mahtoko tuo mennä edes sinnepäin..
nixweiss.gif

kättä alaspäin painaen huitoa varotusta
Lienee tapa jonka ainakin minä ymmärrän, et pitää himmailla

Back