Kävi tuossa eilisellä ajolenkillä aika pelottava tilanne.Ajelin kahden auton muodostaman jonon hännillä,etummaisena asuntoauto ja minun edessäni tavallinen henkilöauto.Vauhtia oli n.80km/h ja rajoitus ko.alueella on sata.Edessä oli pitkä suora eikä vastaantulijoita näkynyt,joten päätin ohittaa autot.Pistin vilkun päälle ja räpsäytin pitkiä.Pääsin melkein edelläajavan rinnalle kun tämäkin päätti lähteä ohitukseen,ilman vilkkua suhteellisen jyrkästi koukkasi eteeni.Ei siinä auttanut muu kuin väistää vastaantulevan kaistan pientareelle,koska muuten olisin jäänyt auton alle.Oli aika perkeleellistä taiteilla yli satasen vauhdissa sorakolla,jarruihin ei uskaltanut koskea.Sain onneksi pyörän pidettyä pystyssä ja takaisin kovalle alustalle.Autoilija taisi huomata että oli melkein teilannut minut lepikkoon sillä Mondeosta pölähti musta savu sen häipyessä horisonttiin.Pysähdyin seuraavalle p-paikalle vetämään henkeä ja tasaamaan pulssia kun asuntoauton kuski kurvasi paikalle ja tuumasi että taisi olla hengenlähtö lähellä.Harmitteli kun ei ollut saanut rekkaria ylös.
Näin henkilökohtaisen debriefingin jälkeen olen mietiskellyt miten varmistaa että edellä ajava ja varsinkin ohitettava huomaa aikeesi.Paikka ajoradalla on varmasti tärkeä ettei ajaudu ns.kuolleeseen kulmaan.Onko muita hyviä vinkkejä?
Näin henkilökohtaisen debriefingin jälkeen olen mietiskellyt miten varmistaa että edellä ajava ja varsinkin ohitettava huomaa aikeesi.Paikka ajoradalla on varmasti tärkeä ettei ajaudu ns.kuolleeseen kulmaan.Onko muita hyviä vinkkejä?