• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ohitatko tiellä toisen moottoripyörän? -

• Ohi vaan, ja kisaan yllyttämään

Ääniä: 0 0,0%
  • Suoraan vaan ohi samaa vauhtia

• Hidastan perään ja tarkkailen tilannetta hetken

• En aja mielellään ohi

• jotain muuta

• Ääniä yhteensä
    0
Ohi vaan. Jääräpää kun olen, pidän oman nopeuteni >>>>>
062802moto_prv.gif

Riippuu täysin siitä, mitä vauhtia joku toinen ajaa. Eli joskus mennään ohi ja joskus taas ei. Ei sen puoleen joskus on kyllä joku vielä kiireisempi mennyt mustakin ohi ja eipä siinäkään mitään sen pahempaa ole. Jokainen ajaa omaa vauhtiaan ja sillä selvä. No joskus taas jäänyt jonkun toisen taaksekin, kun ei nyt niin kiire ole ollut ja silläkin on ollut kohtuullinen marssivauhti joten riippuen täysin tapauksesta.

En jää liian pitkään roikkuun hitaamman taa,
ettei se angstaa kovin pahoin.
Jos pyörä näyttää kivalta, hetken sitä silmäilen toki,
mutta sitten ohi.
Tervehtien jos suinkin mahdollista  
thumbs-up.gif
.

Riippuu ihan omasta nopeudesta, edellä menevän nopeudesta suhteessa olemassa olevaan kiireeseen ja sen määrään.

Agentti tuossa yllä kirjotti meleko laittamattomasti, eli samoilla linjoilla, niinku kyllä usseimmat muutki mitä nyt silmäilin tätä ketjua.

Jos saavutan motoristin selekiästi, niin en jää ajelemhan perässä (paitti jos kymmenen kilometrin päässä kahvi- tms tauko tarkotus pittää). Kattelen turvallisen ohituspaikan ja eiku oikialla ranthella soppeli käsky ja turvallisesti ohi. Joissaki tapauksissa joku on lähteny samhan kyythin mutta sehän ei taas minua haittaa, ajan kuitenki itte tasasesti matkavauhti, mikä se sitten onki.

Samoin jos joku motoristi saavuttaa, niin annan kyllä merkkiä että antaa mennä, mulla vauhti tämä enkä lähe vauhtia lissäämhän. Kuten sannoin, ajelen tasasesti sitä vauhtia mitä olen päättäny ajella.

Oma ego sen verran kohilhan, ettei ole tarvetta lähtiä "urosmaishen uhittelhun" niinkö lööpit tässä taannoin luonnehti meitä miehiä
biggrin.gif

mä ainaskin vielä jään perään körötteleen, sillä olen huomannut et jos ohitan niin saman tien äijien on pakko ohittaa naiskuski, arvokysymys vai
062802moto_prv.gif

Ajelen omaa vauhtia ja jos joku hidastelee edellä tms. niin ohi meen,
en jaksa notkua kenenkään perässä...
062802moto_prv.gif

Miksi en ohittaisi,jos toinen hidastelee edessä? Ajan aina about 2 kymppiä yli rajoituksen,joten joutuu aina silloin tällöin ohittelemaan.

Mutta kisaan..Ei kiitos yleisellä tiellä.Se on mopolla vähän vaarallista hommaa,kun suorituskyky on hieman erilaista kuin autolla.

Kauhean mielelläni en ohi aja, mutta jos vauhti on etumaisella huomattavasti omaa vauhtiani alhaisempi niin ohi mennään. Jos edessä menee jokin suhteellisen komias pyörä niin perässä odotellaan ja ihastellaan.
bowdown.gif

Mun mielestä se on just mukava jäädä ajaa toisen moottoripyöräilijän taakse. Siinä on fiilistä ku ihailee edellä ajavan pyörää.
tounge.gif

2. Miksipä en ohittaisi jos toinen tulee perä edellä vastaan
omg.gif

Eiköhän se hitaampi tule ohitettua, oli se sitten liikkeellä millä tahansa kulkuneuvolla
smile_org.gif

Edit: Paitsi jos tosiaan haluaa ihailla toista takaapäin
tounge.gif

yleensä ajelen peräs ja kattelen onko jannu menos huoltsikalle tms. paikkaa mihi vois pysähtyä jututtaa kaveria
biggrin.gif

Eipä tuu jäätyä notkumaan kos joku kerran hiljempaa ajelee. Yleensä kyllä joudun ite ohitettavaksi muitten mopoiljaolioitten taholta. Kai ajan liian pientä ylinopeutta.

Sen verta tuore kuski olen, että ajan ite lähes aina rajotuksien mukaan +10km/h isommilla teillä ja mutkapätkillä hiljempaa, pahemmilla mutkapätkillä en juuri polkupyöräilijää kummempaa kiinni saa ja tietä annan itteeni nopeemmille, suorilla jos joku ajaa hiljempaa niin ohi vaan.

Jos ajaa hitaampaa vauhtia kuin itse, ohi samantien. Ihan sama mikä siellä menee, auto vai prätkä vai mikä...
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Jos olen mopon saavuttanut eli ajan kovempaa niin sopivassa paikassa menen ohi.

Ohittaessa kuikuilen että morjenstaako putputtelija ja nostan vasenta kättä tai oikeaa jalkaa jos niin tekee. Monasti vaan sitä moikkausta saa turhaan odottaa. Onko se nyt loukkaavaa joutua ohitetuksi vai mikä lienee?

Riippuu aika paljon tilanteesta. Parin sekunnin tarkkailu ja jos nopeus on reilusti omaa hitaampi, niin ohi. Ja morjestus.

Back