Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.
Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Riippuu täysin siitä, mitä vauhtia joku toinen ajaa. Eli joskus mennään ohi ja joskus taas ei. Ei sen puoleen joskus on kyllä joku vielä kiireisempi mennyt mustakin ohi ja eipä siinäkään mitään sen pahempaa ole. Jokainen ajaa omaa vauhtiaan ja sillä selvä. No joskus taas jäänyt jonkun toisen taaksekin, kun ei nyt niin kiire ole ollut ja silläkin on ollut kohtuullinen marssivauhti joten riippuen täysin tapauksesta.
En jää liian pitkään roikkuun hitaamman taa,
ettei se angstaa kovin pahoin.
Jos pyörä näyttää kivalta, hetken sitä silmäilen toki,
mutta sitten ohi.
Tervehtien jos suinkin mahdollista
Agentti tuossa yllä kirjotti meleko laittamattomasti, eli samoilla linjoilla, niinku kyllä usseimmat muutki mitä nyt silmäilin tätä ketjua.
Jos saavutan motoristin selekiästi, niin en jää ajelemhan perässä (paitti jos kymmenen kilometrin päässä kahvi- tms tauko tarkotus pittää). Kattelen turvallisen ohituspaikan ja eiku oikialla ranthella soppeli käsky ja turvallisesti ohi. Joissaki tapauksissa joku on lähteny samhan kyythin mutta sehän ei taas minua haittaa, ajan kuitenki itte tasasesti matkavauhti, mikä se sitten onki.
Samoin jos joku motoristi saavuttaa, niin annan kyllä merkkiä että antaa mennä, mulla vauhti tämä enkä lähe vauhtia lissäämhän. Kuten sannoin, ajelen tasasesti sitä vauhtia mitä olen päättäny ajella.
Oma ego sen verran kohilhan, ettei ole tarvetta lähtiä "urosmaishen uhittelhun" niinkö lööpit tässä taannoin luonnehti meitä miehiä
Kauhean mielelläni en ohi aja, mutta jos vauhti on etumaisella huomattavasti omaa vauhtiani alhaisempi niin ohi mennään. Jos edessä menee jokin suhteellisen komias pyörä niin perässä odotellaan ja ihastellaan.
Eipä tuu jäätyä notkumaan kos joku kerran hiljempaa ajelee. Yleensä kyllä joudun ite ohitettavaksi muitten mopoiljaolioitten taholta. Kai ajan liian pientä ylinopeutta.
Sen verta tuore kuski olen, että ajan ite lähes aina rajotuksien mukaan +10km/h isommilla teillä ja mutkapätkillä hiljempaa, pahemmilla mutkapätkillä en juuri polkupyöräilijää kummempaa kiinni saa ja tietä annan itteeni nopeemmille, suorilla jos joku ajaa hiljempaa niin ohi vaan.
Jos olen mopon saavuttanut eli ajan kovempaa niin sopivassa paikassa menen ohi.
Ohittaessa kuikuilen että morjenstaako putputtelija ja nostan vasenta kättä tai oikeaa jalkaa jos niin tekee. Monasti vaan sitä moikkausta saa turhaan odottaa. Onko se nyt loukkaavaa joutua ohitetuksi vai mikä lienee?