Tuo on tosiaan mun henkilökohtainen mielipide siitä millä rahalla saattaisiin käyttää vapaapäivän Ry:n ulkopuoliseen koulutukseen, mutta mullakin se suurin kynnys on vapaapäivien määrä.
Siinä olet oikeassa, että ehkä liikaa puolustelun kannalle tämä ketju on mennyt, koska osa keskustelijoista on kyseenalaistanut koko orgin koulutuskuvion. Ensi vuodelle kuitenkin on jo budjetoitu tuplamäärä Ajotaito III ja IV -kursseja sekä ajotaitoklinikoita verrattuna siihen mitä viime vuonna pidettiiin. Mun mielestä kohtalaisen iso lisäys. Toivotaan vain, ettei satu henkilö- tai kalustovaurioita kouluttajaporukassa kauden aikana niin saadaan todennäköisesti kaikki kurssit pidettyä.
Vastauksena kysymykseen: Org järjestää myös ensi kesänä sinun(kin) taitotasoosi sopivia kursseja, mutta pääsyä kurssille emme voi suuren kysynnän takia taata. Eli jos haluaa 100% varmasti saada koulutusta, kannattaa se hankkia itse. Todennäköisesti nuo III ja IV kurssit sijoittuvat keskikesään ja loppukesään, koska alkukesästä ATII työllistää normaalisti jonkin verran enemmän.
Edit. Ja kyllähän tuolla taustalla tapahtuu kuten PoS totesi. Niistä sitten toteutuessaan enemmän jos sinne asti päästään.