Hannula sanoi:
Tässä tulee aika paljon samaa kuin mitä tuossa aiemmin on jo kirjoiteltu, mutta menköön.
Joku perus EAK tai ruosteenpoisto on radalla vedettynä keskimäärin aika hankala tapaus. Luulen että jos Ajotaito I olisi viety säännöllisesti Ahvenistolle tai Joutsaan, niin osallistujien saaminen olisi ollut aika erilaista verrattuna siihen että ne on pidetty Helsingin keskustan tuntumassa.
Älkää nyt kauhistuko, mä en ole viemässä tällä kommentilla AT ykköstä radalle. Mutta kiinnostaa ihan uteliaisuudesta miksi .org kouluttjien mielestä EAK ja ruosteenpoisto ei radalle sopisi?
Laitetaan tähän koulutettavan perspektiivistä pari pro rata kommenttia, niin ei tarvitse kohtuuttomasti venyttää keskustelua.
1 jonotusaika rastilla lyhyempi, kun on pidemmät siirtymät
2 vähemmän töllääjiä siellä selän takana
3 ei tule niin kuuma kun saa olla enemmän liikkeessä
4 pystyy ennen rastia vetämään pari kevyttä kylmäharjoitusta, lähtee sitten arvioitsijalle näytettävä väistö helpommin "selkäytimestä"
5 ja sokerina pohjalla pääsee päivän päätteeks vetämään muutaman setin ihka oikealla kilparadalla.
Ainoa haitta mikä itselle tulee mieleen on se että kouluttajia tarvitaan enemmän, koska rasteja on samaan aikaan useampi auki.
Ja palatakseni vielä tuohon ekan sivun nice to know heittoon. Ongelma ko. kerhon ruosteenpoistoissa ei ole ollut radan sijainti. Itse asiassa yönyliretket ruosteenpoisto paikkakunnalle on olleet suositumpia kuin Stadissa pidettävät. Tämä vaan kertonee ammattilaisille, että on myös oltava jonkinasteista "ratakauhua". Joka taasen kummastuttaa paljon radalla pörränneitä, koska he ovat järjestään sitä mieltä että rata on tieliikennettä turvallisempi paikka ajamiseen ja sen harjoitteluun.