wanico sanoi:
eli jos AT2 on pystytty järjestämään yli tuhannelle, niin miksi AT3 on tarjottu vain sadalle?
Oikein markkinoituna jatkokurssia olisi pystytty myymään 2-3 kertaa suuremmalle joukolle.
(kirjoittajan veikkaus)
Tuossa aiemmin juttelit turvallisuudesta, ja siitä, että keskiryhmässä pannutellaan. Niinhän se on. Mutta mun mielestä on tosi hyvä juttu, että painotus on AT2:ssa ja niissä ekaa kertaa radalle tulevissa. Koska ne vasta olisikin koko ajan naamallaan, jos ei perään katsottaisi.
Ja juuri siitä syystä on oikein hyvä, että kurssille osallistuminen on, jos ei pakollista, niin ainakin erittäin vahvasti suositeltua ensikertalaisille, ja että siihen riittää varmasti resursseja. Sillä kuitenkin rakennetaan kivijalkaa osaamiselle.
Keskiryhmässä kuskeilla on kuitenkin jonkinlainen käsitys ajamisesta, joten siellä opetus on mun mielestä vaan kuorrutusta kakun päällä, kun taas AT2-asiakkaille se on olennainen osa koko touhua.
Ja sitten vielä toinen seikka. AT3:n, saati isommilla numerolla varustettujen kurssien asiakkaat ajavat melko lujaa. En tietenkään osaa muiden puolesta kommentoida, mutta en ole koskaan ollut kovin nopea, vaikka melko taitavana ja erityisesti analyyttisenä itseäni pidänkin. Siinä taas tulee eteen sellainen homma, että jotta pystyy koulutettavan ajoon keskittymään sen vaatimalla pieteetillä, pitää oma ajo kyseisessä vauhdissa olla ns. yhden käden kurvailua, johon ei tarvitse käyttää lainkaan ajatusta. Jos itse ajan just-just nopean kyytiä "omaa kovaa", ei vaan vauhti riitä järkevään keskiryhmässä tapahtuvaan koulutusajoon. Nitrous pystyy siihen ainakin, ja varmaan moni muukin, mutta resurssi on joka tapauksessa huomattavasti ohuempi.
Mun kokemuksen perusteella niitä, jotka eivät possujunailusta kärsi, ei ole montaa. Eli käytännön tasolla hitaasti ja nopeasti saman päivän aikana ajaminen on tosi vaikeaa, vaikkei sitä välttämättä uskoisikaan. Multa ei yleensä onnistu saman viikonlopunkaan aikana.