• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt se on totta ja "Tarua." Ensimmäinen nais mp-poliisi Suomessa baanalle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kallokas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Motoristi1958 sanoi:
Kyä juttu on niin, jotta en arvostele tippaakaan mp-poliisikoulutusta, kun olin viime la. päivän kahden mp-poliisikouluttajan röykytyksessä ja mp-poliisikurssi kestää 7 viikkoa.
On saakelin kovaa sakkia, kuka lopputodistuksen saa.

No joo, itse kun viimeksi jututin MP-paskalakkia niin hän ajoi R1:llä ja oli sitä mieltä että 120km/h suoralla tiellä on pirun vaarallista jos on kyykky alla... Yritin vinkata järjestyspoliisin hommista ja maijan kyydissä istumisen helppoudesta, mutta ei tainnut kaveri syttyä. Ennemminkin löysi taas sisäisen mopoilijansa kun heräsi kiinnostus E-merkintöjä kohtaan yms. muuta hauskaa.

jaulis sanoi:
No joo, itse kun viimeksi jututin MP-paskalakkia niin hän ajoi R1:llä ja oli sitä mieltä että 120km/h suoralla tiellä on pirun vaarallista jos on kyykky alla... Yritin vinkata järjestyspoliisin hommista ja maijan kyydissä istumisen helppoudesta, mutta ei tainnut kaveri syttyä. Ennemminkin löysi taas sisäisen mopoilijansa kun heräsi kiinnostus E-merkintöjä kohtaan yms. muuta hauskaa.
No, ei se mitä sanoo mielipiteenään, vaan se mitä osaa itse.
Jos oli sivarirykkönen, niin ne varsinkin on kovia poikia.
Ja ofcourse porukkaan mahtuu monenlaista, niin tiedä noista kaupungilla skoottereilla pöristävistä, joita Laheskin näkee.
Mutta tämä nyt tästä.

laskeskelin tuossa, että työntönopeus pitää olla 9,3km/h. Vastaa nopeudeltaan about 2000m juoksunopeutta coopperin testissä. Mikä on aika lähellä varmaan mun cooper tulosta :cruising:

jaket sanoi:
laskeskelin tuossa, että työntönopeus pitää olla 9,3km/h. Vastaa nopeudeltaan about 2000m juoksunopeutta coopperin testissä. Mikä on aika lähellä varmaan mun cooper tulosta :cruising:

Mikä tämän vertauksen pointti on? :tyhmäminä:

JGo sanoi:
Mikä tämän vertauksen pointti on? :tyhmäminä:

No tuo työntökoe on kyllä puhtaasti anaerobinen testi jossa mennään kunnolla hapoille. Jollain kylätiellä hämäläisessä mäkimaisemassa vielä kovempi.Ei mitään tekemistä pyörän käsittelyn kanssa. Olen joskus lykkinyt bensiinin loputtua toista kilometriä ja ryydyin ensimmäiseen kunnon mäkeen. Ei vaan noussut, sen jälkeen ei ole bensa loppunut. Meni kyllä aikaakin paljon enemmän. :jpstyle:

Se on teoreettinen laskelma. Joka vaan tarkoittaa sitä, että heti pitää saada tuo nopeus päälle ja siinä on pysyttävä koko matka. Tai vähän yli. Eli reipas kävelyvauhti ei riitä.

Huomasko kukaan, kun HS laati selostuksen tulevan nais-mp-poliisin virkapyörävaohtoehdoista? Ne oli Yamahat FZS1000 tai FJR1300. En oo ny ihan varma, oliko se naistoimittajan kirjoittama. Jos kirjaus on kuitenkin täsmällisesti nais-mp-poliisin suusta, niin sitten on prätkäasiantuntemus huipussaan, tai Yamaha päättänyt palata entisiin aikoihin.

jaulis sanoi:

Haha, se kaveri vaan v*ttuili sulle ja sä et tajunnut:grin:

mites sit sellanen kun tällä nais mp "täti sininen" sattuu olee ne pahat päivät.....
ja paljonko sillä oli sitä kokemusta mp hallinasta....
luulen että sen työtehtäväksi jää lähinnä toi edustaminen ja noi poliitikkojen saattueet....
tuskin sitä tuolla tienpäällä näkyy....

kawa97 sanoi:
mites sit sellanen kun tällä nais mp "täti sininen" sattuu olee ne pahat päivät.....
luulen että sen työtehtäväksi jää lähinnä toi edustaminen ja noi poliitikkojen saattueet....

Trollotiloo? :right:

kawa97 sanoi:
Meepä koettamaan järjestettäville yhden päivän mittaisille ajokoulutuspäiville, joita aika ajoin vetävät juuri nuo kouluttajat, jotka tuossa mainospätkässäkin esiintyvät.
Vetävät ne mp-poliisikurssit, kun kestää 7 vkoa ja senkin on joutunut tuo Taru läpäisemään.
Saattaapi asia valjeta ja muutoinkin on hyvä ajokoulutuspäivä - suosittelen.:;):

siitä 7 viikosta on varmaa teoriaa aika paljon?

Lyhyt aika se on jos nollasta lähtee.

Tietysti ammattiopettajien käsittelyssä siinä saa tungettua aika paljon oppia, ja saa myös karsittua väärät tavat heti alussa pois

Sanovat, jotta jo pääsykokeessa ao. kursseille on aika paljon pyörän käsittelyä oltava hanskassa.

Sit ku pitää vielä mielessä et kyse ei oo elokuvasta missä ajetaan 350km/h luoteja väistellen jatkuvassa takaa-ajossa vaan se lienee pääsääntöisesti ihan perus liikenteenvalvontaa niiin... No joo.. Ehkä pointti valkeni. :)

McStadey sanoi:
Meinaat et kurssille pääsee vaik ei osais ajaa:peukutpystyyn:
Huonosti näyttää foorumin naiskuskit tarttuvan trolleihin :p

Onko niillä muka varaa valita? Eikö se riitä että on edes kohtuullinen kirjoitus tai luku-taito...

kawa97 sanoi:

Ihan samaa mietin. Sekin pelottaa, että letti jää kettingin väliin tai mamma pysähtyy meikkaamaan keskelle risteystä. Korkokengissä ei edes pysty ajamaan puhumattakaan, että samalla valvoo liikennettä. Läpeensä huono idea!

Back