• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

nyt napsahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kloppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tunsitko sinäkin itsesi tyhmäksi tänään? Ainakin itse tunsin koska fiiliksissä ajelin tänään ja huomasin pysäytyspaikan ja näin siinä pari pyörää tien laidassa. Ajattelin heti, että onpa joillain käyny huono tuuri. No setä sininen viittoo minut laitaan. Sit ajattelin että jaa tämä on normi ratsia, mut setä sanoo et autoon!
mad.gif
Mulle virkottiin siellä et melkein tämä kortin päälle käy tämä sun kohdalla. 80km/h ja 110km/h näytti. Alkoin epäileen ei mulla kyllä sellasta vauhtia. Setä sanoi että katsotaanko filmi? Sanoin et mielellään. Eipä käyny sit kyllä mieli alkaa kiisteleen. 27km/h ylitys lappu kouraan 12 päivää... Liian hyvä biisi soi päässä ja liian hyvä ilma ajaa näin talven jälkeen... Setä mulkas kyllä aika pahasti ku sanoin et aivan huomaamatta tuli mentyä vähän reippaammin...
nixweiss.gif
buttrock.gif
Ajellaan sievästi
sport05.gif

Lakihan on muuttunut muistaakseni, että törkeestä olis 6kk. en nyt ole aivan sata varma...
withstupid.gif
Oikaskaa jos olen väärässä..
Olet väärässä.

Törkeästä minimi on 3kk ajokieltoa ja 30ps. Itselläni tuplauksesta (168@80) napsahti 3,5kk ajokieltoa (kortin viemisestä käsittelypäivään) ja 80ps.

Ja joo, opin kerrasta ja siirryin radalle.

Tunsitko sinäkin itsesi tyhmäksi tänään? Ainakin itse tunsin koska fiiliksissä ajelin tänään ja huomasin pysäytyspaikan ja näin siinä pari pyörää tien laidassa. Ajattelin heti, että onpa joillain käyny huono tuuri. No setä sininen viittoo minut laitaan. Sit ajattelin että jaa tämä on normi ratsia, mut setä sanoo et autoon!
mad.gif
Mulle virkottiin siellä et melkein tämä kortin päälle käy tämä sun kohdalla. 80km/h ja 110km/h näytti. Alkoin epäileen ei mulla kyllä sellasta vauhtia. Setä sanoi että katsotaanko filmi? Sanoin et mielellään. Eipä käyny sit kyllä mieli alkaa kiisteleen. 27km/h ylitys lappu kouraan 12 päivää... Liian hyvä biisi soi päässä ja liian hyvä ilma ajaa näin talven jälkeen... Setä mulkas kyllä aika pahasti ku sanoin et aivan huomaamatta tuli mentyä vähän reippaammin...  
nixweiss.gif
buttrock.gif
Ajellaan sievästi  
sport05.gif
+1, ihmettelin samaa joskus aikoja sitten että mitä ne mulle punaista vilkuttaa.....silloin lähti muistaakseni satasen alueella viidenkympin ylityksestä kortti ja mulla oli vauhtia 147. Yhtään ei tuntunut ylinopeudelta

Ei tuollainen nopeus mikään törkeä automaattisesti ja ole ja jos sellaiseksi laittavat niin siitä kannattaa valittaa jos ei ole ollut muita liikkujia siihen aikaan..
kyllä se kuule törkeä on... ihan varmasti jokainen käsittelijä on samaa mieltä,ja valittaminen ei vaikuta hevon persettä tuollaisella ylityksellä.ihan sama vaikka siel ei olis ketään muuta ollut.päin vastoin katsovat ettei kaveri kadu tekoa lainkaa,ja pistävät kovimman mukaan.
033102bebe_1_prv.gif
Kuuleppa velliperse... Tänne on ihan turha tulla väittämään tuollaista mikä ei pidä paikkaansa saatikka mullistelemaan muille.

Asiasta on jopa korkeimman oikeuden päätös jossa törkeä liikenteen vaarantaminen muutettiin pelkäksi liikenteen vaarantamiseksi tapauksessa jossa vauhdit oli kovemmat mutta ei liikennettä. Kyseisessa casessa selkeästi sanottiin että ylinopeus itsessään ei voi olla törkeä jos muut olosuhteet ovat "suotuisat". Tapauksesta löytyy keskustelua täältäkin jos hakua osaa käyttää.
vonikka hei,jos sä haluat alkaa nimitteleen niin tuossa sulle numero ja nimi.
mä en pidä tuosta yhtään että ruvetaan täällä nimimerkin takana tuollai hermoilemaan
0453191193 jorma niemelä.

kyllä se törkeä ylitys on... mutta en mä ala siitä kuitenkaan riitelemään..sehän on VAAN YLINOPEUS mistä tässä puhuttiin ei sen suurempi asia,ei kannata tuollai kiihtyä

Sakkolaskuri antaa Klopin 2000 nettotuloilla päiväsakon raha-arvoksi 29 euroa, joten 50 päiväsakkoa tekee 1450 euroa.

Kameraanko nykäsit...?  Sheriffit ottaa jo tosta luksesta lapun pois heti. Itse latasin aikoinaan 185km/t  80km/t alueella ja oli lappu pois vuoden.... rahaakin mäni. Näin jälkiviisaana olisin välttynyt ko. hommasta kääntämällä vaan kahvaa lisää... koppiauto heillä ja joku hiton Mondeo... ei policepyörää silläkohtaa. Ei siinä enää kukaan lue rekkaria
biggrin.gif
 Pysähdyin... shit.
withstupid.gif
Kameroissa saa mopon kanssa filmata vaikka kuinka, eikä napsahda
cool.gif
. Milläs tunnistavat, kun ei oo kilpeä edessä
033102bebe_1_prv.gif
.

Kameraanko nykäsit...?  Sheriffit ottaa jo tosta luksesta lapun pois heti. Itse latasin aikoinaan 185km/t  80km/t alueella ja oli lappu pois vuoden.... rahaakin mäni. Näin jälkiviisaana olisin välttynyt ko. hommasta kääntämällä vaan kahvaa lisää... koppiauto heillä ja joku hiton Mondeo... ei policepyörää silläkohtaa. Ei siinä enää kukaan lue rekkaria
biggrin.gif
 Pysähdyin... shit.
withstupid.gif
Kameroissa saa mopon kanssa filmata vaikka kuinka, eikä napsahda
cool.gif
. Milläs tunnistavat, kun ei oo kilpeä edessä
033102bebe_1_prv.gif
.
Viime kesänä eräs motoristi kahvilla valisti kuinka se oli saanut lapun takaa päin kuvaavasta kamerasta. Ilmeisesti on joitain autoja jotka näin tekee.

Itsehän en olisi maksanut, kun eihän siitä kuskia tunnista.

Noissa kamera-autoissa menikö yhdyssana oikein?(pilkun nussijoille)

On tallentava videokamera eteenpäin myös. Tämä vain tiedoksi ettei luota liikaa omaan anonyymiteettiin
062802moto_prv.gif

Joissakin kommenteissa vilahtaa maininta "huonosta tuurista".

Missä kohdin aloittajalla on ollut huonoa tuuria? Onko alla ollut joku mopojen Tojota, jossa kaasu hirttää tappiin vai mikä?
Kannattaa kokeilla vielä kerran oikein ajatuksella. Jos pyörä alkaa ihan itsekseen kuskin tietämättä viedä 80-alueella lähes tuplavauhteja, on tuuri kyllä uskomaton. Lotto heti vetämään.

Ei tuollainen nopeus mikään törkeä automaattisesti ja ole ja jos sellaiseksi laittavat niin siitä kannattaa valittaa jos ei ole ollut muita liikkujia siihen aikaan..
kyllä se kuule törkeä on... ihan varmasti jokainen käsittelijä on samaa mieltä,ja valittaminen ei vaikuta hevon persettä tuollaisella ylityksellä.ihan sama vaikka siel ei olis ketään muuta ollut.päin vastoin katsovat ettei kaveri kadu tekoa lainkaa,ja pistävät kovimman mukaan.
033102bebe_1_prv.gif
Kuuleppa velliperse... Tänne on ihan turha tulla väittämään tuollaista mikä ei pidä paikkaansa saatikka mullistelemaan muille.

Asiasta on jopa korkeimman oikeuden päätös jossa törkeä liikenteen vaarantaminen muutettiin pelkäksi liikenteen vaarantamiseksi tapauksessa jossa vauhdit oli kovemmat mutta ei liikennettä. Kyseisessa casessa selkeästi sanottiin että ylinopeus itsessään ei voi olla törkeä jos muut olosuhteet ovat "suotuisat". Tapauksesta löytyy keskustelua täältäkin jos hakua osaa käyttää.
mä en pidä tuosta yhtään että ruvetaan täällä nimimerkin takana tuollai hermoilemaan

kyllä se törkeä ylitys on... mutta en mä ala siitä kuitenkaan riitelemään..sehän on VAAN YLINOPEUS mistä tässä puhuttiin ei sen suurempi asia,ei kannata tuollai kiihtyä
Huh!

Harvoin tällästä näkee mutta olisipa kaikki näin kuin Jorma. Aina helppoa huudella nimimerkin takaa..

Mun villi veikkaus ettei "vonikasta" kuulu enään mitään
biggrin.gif

Ainakaan puhelimella.

SORRY offtopick!

70 alueella 133 ......mitäköhän on luvassa?  
sad_orig.gif
                 käräjiä odotellessa
En halua moralisoida, mutta oikeus toteutui jälleen, kun rysän päältä kiinni....

Mikä siinä on, että 2 pyöräsellä porukka päästelee ihan holtittomia ylinopeuksia?? Antaako se oikeuden "kaahata"? Tuskin autolla samanlaiseen ajoon sorrutta.....

Radalle mars purkamaan testosteroiinit, tai ostakee Harrikka, näillä pienikin vauhti tuntuu kovalta....

Missä kohdin aloittajalla on ollut huonoa tuuria?
Siinä kohdin kun on jäänyt poliisille kiinni.
Näin juuri..

Aivan varmasti osa, myös täällä jeesustelijoista, on kokeillut, välillä vähän kokeilee jne mopon kiihtyvyyttä tms, ja paskaa tsäkää kun silloin napsahtaa...

Tässä tapauksessa, jos ei oo mp:llä saanut sakkoja kuuteen vuoteen, niin alkoi vissiin tarkkaavaisuus herpaantumaan tai sitten todennäköisyydet iski vastaan ;)

Eipä noille mitään voi, ei tommosesta pään silittelyllä pääse, mutta turha lähtee myöskään moralisoimaan liikoja (mikäli nyt ei päiväkodin pihalla ajellut)

eiköhän tää riitä omasta mielipiteestä, ugh, olen puhunut!

Kaikille valtion toimesta harrikat. Kolmos ja nelosvaihteet pois ja kahden litran tankki. Tuulilasit ja visiirit kielletty, vauhdin hurma tulee vähemmällä. Pyörään 300 kg lisärautaa valtuutetulta jälleenmyyjältä, että ei kiihdy vahingossa ja lähde käsistä. Ennen ehdittiin hevosellakin pitäjästä toiseen, mikä on mennyt ihmiseen, että pitää liikkua useamman hevosvoiman turvin? Vaadin myös teihin enemmän monttuja ja jäteöljyä mutkiin. Oppii ajamaan, kun ei pysty elvistelemään. Niin sitä vanhaan aikaan mentiin. Yksipalaiset rumpujarrut opettaa jarruttamaan oikein ja kaatumista pitää harjoitella vauhdista. Muistakaa potkia pyörä kauemmaksi, kun treenaatte kaatumista. Sitten kädet ristiin naaman eteen ja otetaan törmäys jaloilla vastaan. Polvista ikäänkuin joustetaan, katso elokuva Atlantin valli murtuu se laskuvarjohyppykohtaus. Törmäyskohde valitaan liun aikana, esim. heinäpaali on hyvä. Jos heinäpaali hajoaa, maksetaan maanomistajalle reilu korvaus, että motoristien maine säilyy. Jos vaimo on taitava käsistään, voi maanomistajelle viedä lämpimän ristiinsolmitun pitkon. Taajamissa pyörän annetaan vaan rullata, että päiväunilla olevat työttömät eivät herää ja pyörä käynnistetään vauhdista taajamamerkin päätyttyä. Säästyy bensaa ja jääkarhuja. Kahvilassa ajokilometreillä rehentely on kielletty, koska kaikilla ei ole niin mukavaa akkaa kotona, että laskis ajamaan taikka rahaa niinkuin pörssiporvareilla. Poliisi valvomaan, mieluiten sellaisia Reinikaisia, niin kuin Tenho Sauren oli. Löi pampulla vain hyvästä syystä. Ylinoppeuvesta esimerkiksi. Jos kypärässä on stereot, niin musiikiksi vain 60-luvun tanssi-iskelmiä. Niistä tulee hyvälle mielelle ja rytmi pysyy tallella. Nuorempi musiikki sisältää ainaa turmiollisia viestejä ja ihminen sekoaa sellaisesta ja tekee mitä huvittaa. Esimerkiksi tämä popeda on yksi pahimmista. Reijo Taipaleesta itse pidän, mutta voi se olla Eino Gröniäkin jos on perjantai ja tansseihin menossa.

Olekeepa ihmisiksi.

p.s. paska säkä, otan osaa!

033102bebe_1_prv.gif

Huh!

Harvoin tällästä näkee mutta olisipa kaikki näin kuin Jorma. Aina helppoa huudella nimimerkin takaa..

Mun villi veikkaus ettei "vonikasta" kuulu enään mitään  
biggrin.gif

Ainakaan puhelimella.

SORRY offtopick!
No olihan ahtaaja-ketjussa myös vastaava juttu, reipas meininki
biggrin.gif

Jos liikennettä on ollut ja takanen kankailla niin eiköhän se törkeäksi mene. Aika pienet on mahdollisuudet järjestelmää vastaan. Ai mistäkö tiedän...

Toivottavasti saat tuosta suuresta koko ihmiskuntaa vaarantavasta rikoksesta ansaitsemasi rangaistuksen.

Kerro sitten miten kävi, niin voimme verrata kuinka hyvin se on linjassa.
Vrt. keskimääräinen tuomio pahoinpitelystä 35 päiväsakkoa (ei ajokortin menetystä). Tuolla 35:lla saa snägärillä jo murtaa luita, ja jos pistää 50ps niin saa jo käyttää kättä pidempääkin. Ketjun aloittaja tästä tuskin selviää alle 50 päiväsakolla ja korttikin lähtee, toivottavasti ei työ mene sen mukana.

Ensikertaiselle 60 km ylinopeus 30 päiväsakkoa 3kk ajokieltoa.

lähde netistä.
033102beer_1_prv.gif
tolla ylityksellä ei tosiaan selviä 3kk kortittomuudella... minimikin on jo 6kk. Mä vedin viimekesänä 80alueella 148 ja 4kk kortti veks, 70päiväsakkoa päälle ja pääsin helpolla...syyttäjä vaati minimissään korttia 6kk pois...et sellaseen kannattaa varautua.

Back