• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt meni melko läheltä...

Meinas käydä tossa n. tunti sitten huonosti... Olin ajelemassa tuolla Klake/Vihti suunnalla ja tulin Porin tietä Stadiin päin Siippoon Nesteen kohdalle, siitä ajattelin kääntyä Nummelaan päin KT 25 pitkin. Elikkä vilkku päälle vasemmalle, 25:lle kääntyvälle kaistalle, vaihdoin kaistaa ja näin vastaantulevan Hiacen (vilkkua en huomannut). vilkaisin oikealle Vihtiin vievää tietä ja ajattelin että tuosta vois joskus ajaa, katse eteenpäin ja Hiace on edessäni puoliksi mun kaistalla. Paniikkijarru ja refleksi väistö oikeaan. Onneksi Hiace kuski oli myös lyönyt liinat kiinni (oli siis nyt pysähdyksissä mun kaistalla). Tilanne meni ohi niin nopeesti että en edes tajunnut pysähtyä (tai lähteä edes sen perään tappamaan sitä
wink.gif
) Käännyin KT 25 ja pysähdyin dösäpysäkille rauhoittumaan kun kätöset tärisi jonkun verran. Katselin siinä ko. risteysaluetta ja huomasin että kääntyvältä kaistalta on risteys myös nesteen pihaan. Hiace kuski ilmeisesti luuli että olen kääntymässä tankille ja päätti jouduttaa Vihtiin kääntyvää liikennettä (jota ei kylläkään ollut) ja puikata tien yli reippaasti.

Onneksi ei käynyt mitään mutta sitä aloin pohtimaan että miten muut toimivat (tai mitä liikennesäännöt sanovat) tuollaisessa tilanteessa? Ainakin samalla tavalla liikenne on ohjattu Matinkylästä länsiväylälle tullessa... Kukaanhan ei varmaan saisi ennakoida noissa mutta varmaan useat niin tekevät?

Noh ajot onneksi jatkuu ja täytyy toivoa että vähän jäi tuuria illan lottokierrokselle
tounge.gif
Ja toisaalta jos joku tuntee ko. kuskin niin voisi vinkata että olis erittäin ystävällistä tarjota kalsarin pesuapua
mad.gif

Huh.. tiedän tunteen.

Mulle sattui myös eka "tilanne" pyörällä tänään
crazy.gif

Ajelin säijän tietä pirkkalaan (sellanen kiva 80 mutkatie) niin eikös Alfa kuski pukkaa oikealta sivutieltä eteen. Oli kääntymässä vasemmalle ja sai just pysäytettyä niin että tukki keulallaan mun kaistan. Onneks oli ne pari sormea jarrulla, vauhtia rajoituksen mukaan, eikä ketään tullu vastaan niin ehdin jarruttaa ja väistää. Siihen se sitten jäi keskelle risteystä mitä peileistä ehin kattelemaan.
Pelästyä en ees ehtiny, mutta hetken päästä alko vitutus ja ajofiilikset meni tältä iltaa, joten
033102beer_1_prv.gif
ja
033102ass_1_prv.gif
puusilmälle.

Huh.. tiedän tunteen.

Mulle sattui myös eka "tilanne" pyörällä tänään  
crazy.gif

Ajelin säijän tietä pirkkalaan (sellanen kiva 80 mutkatie) niin eikös Alfa kuski pukkaa oikealta sivutieltä eteen.  Oli kääntymässä vasemmalle ja sai just pysäytettyä niin että tukki keulallaan mun kaistan.
Olet erehtynyt! Ei Alfa kuskit tee virheitä
tounge.gif
Ne on ne kaikki muut
033102bebe_1_prv.gif

Nii joo
tounge.gif

Huomasin tuon sun sigun vasta kun olin painanut "lähetä" nappia. Arvasin että tartut tohon
wink.gif
biggrin.gif

Back