ttuttu
MotOrg ry jäsen
Minulla kävi lähes identtisesti. Vehje K 1200S. Lähtiessä käynnistyi kuin palmun alta ja kun olin tankannut, niin ei inahtanutkaan. Mittarin valoja se vilkutteli epämääräisesti. Bemun hätänumerosta tuli apu. Heinolta sain uuden akun takuuseen. Ei siellä puolen vuoden ajasta puhuttu mitään. Pientä narinaa tuli suoraan akusta (mutta sulake välissä) vedetystä navin piuhasta. SE kuulemma olisi takuuehtojen rikkomista, mutta hyvin kävi kuitenkin.BMW:n huollosta sanoivat että puoli vuotta vaan on ensiasennusakuilla takuu. Ei oo kaksista, alkais olla sama lisätä normaaliin huolto-ohjelmaan akunvaihto 10kkm tai vuoden välein, kumpi ensin täyttyy![]()
Liekö kova akunkulutus bemarin ominaisuus? Alitehoinen laturi kenties? Täytyypä kooklailla.
Aiemmissa mopoissa akut ovat kestäneet vallan mainiosti 3-4 vuotta, eli meikäläisen mopon vaihtoväli on tähän asti mennyt ilman akunvaihtoja.
Itsekin ihmettelen akun huonoa kestävyyttä. Nyt kun mopo on töiden takia ilman ajoa, laitoin akun laturiin kiinni. Kertoivat, että kahden viikon seisokin jälkeen Bemun sähköpuoli (ainakin 1200S?) menee "säästötilaan", eikä lähde käyntiin ilman akun latausta. Joo en tykkää.... mutta ei tuota ostohetkellä minulle kerrottu.