• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nykyiset RF900R kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morot, Viime kesänä tuli hankittu rf 900r 1995.
Kyllä kulkee! Taitaa olla saksan tuliaisia.Muuten toiminu hyvin, paitsi ryyppyvipu jumitti ja tulppa meni.
buttrock.gif
Joskus kun kiihyttää kakkosvaihteella niin joku nykäsee, tuntus ihan et vaihe ei olis kunnolla päällä, onko muilla kokemuksia?  Minkä kokosia renkaita käytätte? Mul on 190 takana ja tuntuu jotenkin raskaalta mutkissa, voisko johtua siitä?
Mulla oli samainen ryyppyvipu-vika edellisessä RF:ssä. Siellä moottorin päässä on todella heiveröinen (olisiko alumiininen) välikappale, joka vaan yksinkertaisesti väsyy käytön myötä ja alkaa antamaan periksi.

Itse ajelin aina suositusten mukaisella 170/60 takasella, ja oli ihan suht ketterä. Tosin esim. tähän nykyiseen TL1000S:ään verrattuna aika kankeahan tuo on (vaikka TL:ssä on suosituksena 190/50 takarengastus). Viime kesänä parin viikon reissussa ranteita pakottaessa tuli kyllä ikävä RF:n leppoisampaa asentoa ja ajogeometriaa... Oli kyllä muutenkin aivan huippupeli!
bowdown.gif

Päivää kaikille RF kuskeille. Olisi tuollainen kyssäri mielessä, että onko tuo RF 900:n vuosimallia 94 takaiskari huollettava vaiko ei?

Oon kuullu molempia versioita, joten nyt asiasta oikeasti jotain tietävät kertokaa tyhmemmälle...
cool.gif

Jos on vielä heittää jotain halpoja huoltopaikkoja tässä oulun lähistöllä niin otetaan sitäkin tietoa vastaan.

Kevättä odotellessa  
bowdown.gif

-Janne

Päivää kaikille RF kuskeille. Olisi tuollainen kyssäri mielessä, että onko tuo RF 900:n vuosimallia 94 takaiskari huollettava vaiko ei?

Oon kuullu molempia versioita, joten nyt asiasta oikeasti jotain tietävät kertokaa tyhmemmälle...
cool.gif

Jos on vielä heittää jotain halpoja huoltopaikkoja tässä oulun lähistöllä niin otetaan sitäkin tietoa vastaan.

Kevättä odotellessa
bowdown.gif

-Janne
Oman samanikäisen RF:n takaiskarin huollatin juuri joten uskoisin sen olevan
tounge.gif
Ainakin omasta oli kaikki kaasut kadonneet ja jo pienen testilenkin perusteella voisi sanoa että eroa tuli kyllä. Toimi hyvin vielä kakspäällä mutta yksin ajaessa alkoi olemaan aika pomppuisaa ja kovaa kyytiä.

Moi !

Mulla oli vm.-97 RF900R ja iskari huollettiin mutta ei ne kaasut siellä kovin kauaa pysyneet, kyseessä oli siis alkuperäinen iskari.

Onko kukaan modannut rf:n penkkiä? kun tuntuu 2 päällä ajaessa että kyytiläinen valuu koko ajan eteenpäin, eli takapenkin etureunaa pitäis saada ylemmäs.. Oisko kellään antaa vinkkiä miten kanattas toteuttaa?

Viitsiskö joku käyttää yläkolmion pulttia irti Ja katsoa mikä kierre on ja kuinka pitkä se pultti on?? Jos kävis hakemassa jostain pulttiliikkeestä kun ei saa suzukin varaosa kauppiasta puhelimella kiinni!!! eikä kerkeä missään välissä mennä edes käymään!!! Ja pyörä on tietenkin 900 RF 1996 Kiitos!!!

Tervehdys RF-kuskit!

Olen hankkimassa RF:ää ns. edulliseksi jokapaikan käyttöpyöräksi.

Kysymykseni koskee keulan säätöjä; käsittääkseni vm. -95:ssä ja myöhemmissä on myös paluuvaimennuksen säätö, kun taas vanhemmissa on vain esijänn. säätö. Onko tämä paluuvaimennuksen säätö olennainen? Jostain lueskelin myös, että paluuvaimennuksen säätö ei paljoakaan mihinkään vaikuta, koska on ns. low-tech-keula..

Onko kellään vertailupohjaa / kokemuksia kummastakin? Oletteko tyytyväisiä vm. -94:n peruskeulaan ja normivaimennukseen? Vaimennustahan voi jonkin verran viritellä öljyn viskositeeteilla.

Kiitoksia!

Tänään lentokenttäajoissa RF900 alla ja loppunopeus 253. Matkan pituus oli maili.
Ihan kohtalaisesti vanhus jaksoi

Onko kukaan modannut rf:n penkkiä? kun tuntuu 2 päällä ajaessa että kyytiläinen valuu koko ajan eteenpäin, eli takapenkin etureunaa pitäis saada ylemmäs.. Oisko kellään antaa vinkkiä miten kanattas toteuttaa?
Terve, tuli tossa männäviikolla avattua rf900 penkinpäällinen etuosasta, vanhat nitojan-niitit lähtee kätevästi pois teräväkärkisiillä sivuleikkureilla. Keskiremmi pulteilla. Toppausta voi lisätä noin 2cm ettei vanhat niitin reijät jää näkyviin. Jumppamatosta, makuualustasta tai vaahtomuovista koroketta. Liimatiivistemassalla tai muulla joustavalla tavaralla kiinni vanhaan toppaukseen, samalla liimasin irtlähteneen etulään superlonin penkin runkoon takas. Kannatta jättää päälysteen toinenpää ittoittamatta, helpottaa uudestaan niitausta. Uusi toppaus kannattaa muotoilla tosi tarkasti (montut ja patit jää näkymään päälysteen läpi). Sitten päälyste takas päälle ja kunnolisella nitojalla nitojalla kinni. Max niitin pituus 6mm. Nostin kuskin paikkaa 2cm, samalla istuin kaventui ja reunat loveni.

Itse kummastelen aina et miten vähän saksassa ajetaan moottoripyörillä kun just toi 38tkm se on 96 pyörälle alle 3500km per vuosi.
Vaikkei mulla ole tata pyoraa, mutta sen tiedan etta netista tulee jatkuvast eteen myyntiilmoituksia osista saksan foorumeissa, missa myydan * vahan ajettuja * mittareita tosi edullisesti, (hinta voi olla joku 100-200 euroa,vahan on joskus kaynyt mielessa tilata *vahan ajettu* mittari,mutta rehellisyys ja moraali sen kieltaa.

Päivää taas kaikille. Kesä on taas mennyt ajellessa ja ainakin vielä on pyörä toiminut moitteetta. Aiemmin kyselemääni takaiskarin huoltoon löytyi vastaus: Onnistui huollattaa ja vielä ainakin pelannut. Kiitos vastauksista.

Nyt olisi uusi pulma  
biggrin.gif
. Eli pitäisi ketjut ja rattaat ruveta vaihtamaan ja mietinkin tuossa, että onko kellään kokemusta muista välityksistä? Itse mietin, jotta jos laittas vaikka -1 pykälä eteen? Liekö tuolla mitään vaikutusta? Tarkoitus olisi saada keulaa pikkaisen kevyemmäksi ihan kaasulla kiihdyttäessä
sport05.gif

Toivotaan hyviä kelejä loppukesälle ja sillee...

perkeles tuli tänään dynotettuu rf:ä ja tulos on leivästi sanottuu ylläri 133.8 hp 100.8nm takarillalta ja kun edellinen dyno veto verrokki on 07 750 gigu jossa oli 3hp enempi samassa penkissä ?? pyörä on sentäs 15 vuotta vanha ja 74000 tai 174000 km ajettu  
crazy.gif

edit  käyrien tasaisuus aiheutti parin  
033102beer_1_prv.gif
ihmetyksen

Mulla on -94 900 rf ja muuten on pelannu hyvin mutta nyt syö tulppia vähän liikaa...Vika ilmenee kylmänä käynnistäessä.Tulppa tai kaks parhaillaan pimenee sillon tällön..Lämpösenä ei mitään ongelmia..Nippon denson tulppia oon ostanut ja joku sano että vaiha ngk:hon...Voi olla sytty boxi paskana?? Kaasarit on just säädetty ja käy kun enkeli kun nyt saa syttymään ...Oisko jollakin tietova mistä sais vaikka kaytetyn boxin kun tuntuupi siltä että siellä se vika piilee..Ei jaksa enää tulppia ostella ja vaihella

Hiljasta on palstalla...Kaikki kai myyneet pyöränsä pois vai mikä lie?

No Mulla oli tuo tulppien pimenemis ongelma...Ostin dynojetin suutin,neulasarjan ja vaihdatin ngk:n cr8e tulppakohan se oli mutta kumminkin astetta kuumemmat..Suositellaan vaihtoehtona huoltokirjassakin...Pääsuuttimet 114 toimii...Entiset neulat oli kuluneet ja nuo uudet on ihan erimallisetkin...Poveria tuli enempi.Niin että sen ihan oikeesti huomaa...No seuraavax on kytkinlevyjen uusiminen..Luistaa tehopiikissä mutta ei normaaliajoa kyllä haittaa pätkääkään...Jätän vaihdon enskesäx...

Oon itekki miettiny tuota dynojetin satsia, joten taidan laittaa jos kerta pelittää!! Oma RF tuntuu 3-5 t kierrosalueella tasaisesti ajettaessa siltä kun ois " käsijarru " päällä ja jonkin aikaa ajaa tasakaasulla niin yhtäkkiä tehoa tulee lisää eli " käsijarru " lähtee pois päältä
confused_orig.gif
? Syytä en ole löytänyt vaikka oon purkanu kaasarit atomeiksi?? Joku kyseli tuosta hammastuksien muutoksesta, laitoin 15-44 ja keulihan se! 1/4 mailiajat vaan ei tykänny, joten laitoin 16-44 keulii edelleen ja ens keväänä nähdään miten se vaikuttaa loppunopeuteen 1/4 maililla!? nyt 120 km vauhdissa 4500 rpm 160 km 6000 rpm....

Morotus!

Ittellä ollu pari kesää RF900 vm.-96 ja tyytyväinen ollu kamppeeseen. Aattelin vaihtaa kahvakumit ja tangonpääpainot tässä talven aikana. Aikasempiin pyöriin ei ole ollu tarvetta vaihtaa ja törmäsin tuossa semmoseen ongelmaan että pultit jotka pitää painoa paikallaan pyörii tyhjää ja vetämällä painosta käsin ei inahdakkaan. Itellä kävi mielessä että poralla pultista kanta pois ja sitte ku saa painon poies tieltä niin lievää väkivaltaa käyttämällä kunnolla vetoa. Oisko jollakulla tietoa tahi parempaa konstia saada ne painot irti? Minkälainen kiristyssysteemi siinä on? Jonkilainen laajeneva tötsä siellä tangon sisällä vai mikä?

Olis tuo ajoaika tältä vuodelta aikas lopullaan ja tekis mieli tehä jotakin pyörälle..Halluisin vaihtaa ketjusuojan sellaseen "tavalliseen" malliin..Pelkkään ketjusuojaan ilman sitä Tavallaan kevyttä takalokari mallia..Onko kellään tietoo mistä sais käypäsen mallin rf:ään..Toinen juttu on tuo kun kytkin alkaa luistelemaan..Mistä sais halvimmilla levy jousi paketin..?

Multa kans löytyy kyseinen peli vm-96.Tuotu aikoinaan myös saksasta,ollut kuristettu vuoteen 2004.
Suomessa poistettu kuristukset ja vaihdettu factoryn suutinsatsi ja syttypyörä sekä laserin putki.
Lisäksi perää on nostettu "koiranluilla" ja asennettu huggeri.

Hyvin on pelittänyt muuten,mutta eturengas ei tahdo aina pysyä tiessä kiinnni  
biggrin.gif
.

Niin ja ne munat tosiaan on tankissa kiinni,varsinkin kun tuota perää on vielä korotettu.
Mistäs tai minkä vehkeen huggeri siinä on ku ite oon koittanu kattella ja mistään ei löydy? Käyköhän ison bandiitin huggeri suoraan?

Kytkinpaketteja on kohtuu hinnalla tuolta www.louis.de

Sivu toki saksaksi mut sanakirjan kanssa pärjää. Ite oon sieltä edelliseen pyörään ketjurataspaketin ja jarrulevyt eteen tilannu. Kalliimpien kulutusosien hinta on mielestäni huomattavasti halvempi, muu tingeltangeli on samoissa hinnoissa ku täälläki. Palvelu pelas asiallisesti ja vastaavat jopa sähköpostiinki lontooksi jos on kysyttävää. Ketjurataspakettiin kannattaa tilata lukko erikseen kun se ei pakettiin kuulu. Itsehän en sitä huomannut  
withstupid.gif

Olisko kellään ylimäärästä Tehopönttöö,Äänenvaimenninta ja onko se yks nimi sliparia...Semmonen kohtuuhintanen..Merkillä ei väliä kunhan käy suoraan rf-900 -94

Back