• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nouseeko lapanen kanssamotoristeille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukkaPoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nouseeko lapanen kanssamotoristeille? - miksi ei nouse???

• Kyllä aina!

Ääniä: 2 50,0%
  • Ei aina

Ääniä: 1 25,0%
  • Ei ikinä

Ääniä: 1 25,0%

• Ääniä yhteensä
    4
aina nousee lapanen
buttrock.gif

Aina yritän... tosin joskus kaikki huomio menee tuon härvelin pystyssä pitämiseen varsinkin risteyksissä

Kyllä aina moikkailen, kun toisen motoristin tienpäällä huomaan. Jännä juttu, kun piikkikustomista vaihto vähän isompaan ja pikkasen katetumpaan, ni alko huomattavasti enemmän saada vastauksia tervehdyksiin
baaa.gif
Ja kuinkas sitten on ohitettaessa toista motoristia, kun sillonkin jotkut kaasulta nostaa käden tervehdykseen, useimmat tosin eivät..

Totta kai moikkaan. Risteykset tms. on eri asia, mutta silloin moikkaa kyytiläinen.

Kävin viikonloppuna Göteborgissa ja ajelin noin 4200 km ruotsalaista tietä. Siellä ne motoristit vasta huonosti moikkaavatkin! Pitää olla ihan saman tyyppinen pyörä, että vastaavat tervehdykseen. Itse ajelin vanhalla LT:llä ja matkapyörien lisäksi vain matkaenduromiehet tervehtivät. Niin kyykyttäjät, customistit kuin nakupyöräilijätkään eivät tervehtineet, eikä liikenteessä ollut enää hirvittävästi pyöriä.
Och samma på svenska.
Jag var i .... (Jag kan inte säga det!)

Laitoin tohon aina moikkaa- kohtaan, vaikkakin myönnän sen joskus jäävän tekemättäkin. Syynä ei ole haluttomuus tervehtiä toista kaksipyöräisellä ajavaa, vaan se, etten huomaa kaveria ajoissa tai en huomaa ollenkaan
omg.gif
(Puusilmä)
biggrin.gif

Nykyään kyllä alkaa aika riittää muiden pyörienkin katteluun ja silloin tulee kyllä moikattu, välillä jopa skoottereita ja mopojakin
tounge.gif

Kyllä moikkaan aina, mutta nykyään tulee melko paljon vastaan motoristeja jotka eivät moikkaa
veryangry.gif
mikähän niitäkin riivaa.

Näin "uutena" motoristina moikkaan aina. Risteyksissä kun on sormea vilkulla, kytkimellä,jarrulla tai silmässä , niin nyökytän päätä helkkaristi, aina sieltä vastaus tulee. En itse ole kyllä huomannut että H-D kuskit jättäisivät morjestamasta. Itse en katso millä kukin kulkee, kaikille moikkaan tasapuolisesti.
Sunnuntaina kun olin saunalenkillä, niin kaikki morjestivat, jotka vastaan tulivat. Iloisin ilmein jopa kyytiläisetkin moikkasivat, kiva oli ajella. Ei tämä niin vakavaa saa olla, etteikö sitä moikattaisi ja jos ei vastausta tule, niin suottako siitä imaisemaan herneitä nenään.
thumbs-up.gif

Moikkaan joo, jos tervehtiminen ylipäätään on mahdollista (lue: liikaa tekemistä pyörän ohjaamisessa). Motarilla jätän tervehtimättä vastaantulevia, kun ovat niin etäällä.
smile_org.gif

Kyllä lapanen aina nousee.
Eihän nyt ikivanha ja hieno tapa pois jätetään vaikka meitä motoristeja on jo niin paljon.
062802moto_prv.gif

Back