• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nouseeko käsi moottoripyöräpoliisille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nouseeko käsi moottoripyöräpoliisille? - Jos vastaan sellainen tulee.

• Kyllä käsi nousee aina

Ääniä: 3 100,0%
  • Ei nouse

Ääniä: 0 0,0%
  • Vain jos poliisi nostaa käden ensin

• Käsi nousee keskisormi pystyssä

• En osaa sanoa

• Ääniä yhteensä
    3
Enköhän mää morota jahka tulee vastaan ilman "taka-ajatuksia"
033102bebe_1_prv.gif

Kerran ajossa olin lähietäisyydellä mopopoliisin kanssa ja kättä nostin, tosin posliini oli jo takana ja vilkut päällä...
crazy.gif

No miksipä ei nousisi? Välillä tulee morjesteltua mopopojillekin, kun ovat aikasta isoja nykyajan mopot...
biggrin.gif

Mutta tosiaan, motoristejahan ne ovat ne moottoripyöräpoliisitkin, ja yleensä jos niillä on jotain valittamista niin asiasta se tulee...
smile_org.gif

Työtänsä ne vaan tekee!

Eli joo, pienen selityksen jälkeen: KYLLÄ NOUSEE.

eipä ole ikinä tullu vastaan. kerran olen ohi ajanu.
talktohand.gif
kyllä jos vastaan ajaisi, aika kohtuu suuri kunnioitus heitä kohtaan, ei ihan turhia jätkiä
bowdown.gif

Samanlainen motoristi se mp -poliisi, kuin muutkin kansalaiset. Jos nostaisin kättä muille motoristeille, nostaisin myös polliisille. Mitä noista erittelemään kenelle nostaa ja kenelle ei.

Varsinkin tutuille mp-poliiseille nousee, ja kun on usein vaikea tunnistaa niin menee samaan rahaan kaikille.

Kurapyörällä ajaessa moikkaavat useammin takaisin, en ole sattunut kysymään miksi näin. Siis useammin kuin matkapyörän päälle.

Jokasta vastaan tullutta mp-poliisia oon morjestanu, eikä yksikää ole takasin morjestanu.  
nixweiss.gif
Tapojeni mukaisesti luin tämän viestiketjun holtittomasti läpi, joten en tiedä onko tästä jo joku maininnut. Itse en ole morjestanut kertaakaan moottoripyöräpoliisia (kokonaista kolme viime kaudella vastaan tullut) sen jälkeen TM:stä luin etteivät hekään morjensta. Perusteluna oli, ettei tulisi epäselvyyttä moottoripyöräpoliisin käden noston tarkoituksesta. Joku oli kuulemma jatkanut vain ajoaan, vaikka poliisi oli näyttänyt käsi pystyssä pysähtymismerkkiä. Eli tulkitsin siten, että jos MP-poliisi käpälää nostaa niin on kanssa syytä pysähtyä.

Autoillessa minut pysäytti MP-poliisi kerran jalkatapeilla seisten ja sormella osoittaen. Ei ollut äitinsä opettanut, ettei ihmisiä saa sormella osoitella?

Miksei nousisi, motoristejahan hekin ovat. Ja mitä kerran olen sakkoasioissa yhden kanssa asioinut, niin asiallista sakkia. Viime sunnuntaina ajelulla sain jopa vastaukset mp-poliisilta tervehdyksiini, sitä ei ole ennen tapahtunut, vaikka kovasti olen yrittänyt
biggrin.gif

Sen verran pelkään polliisia, etten ihan tarpeettomasti koita huomiota itseeni herättää. En siis moikkaile, vaan ajan kilttinä pilttinä hissuksiin ohi molemmat kädet stongassa
tounge.gif

Toissa viikolla rusan shellin kohdalla juurikin mp-poliisi ajoi vastaan, räpläsi vasurilla jotain stongassa ja melkein jo nostin käpälää vastatakseni moikkaukseen. Sitten hoksasin mikä siinä vastaan tuleekaan ja jatkoin tiukassa hartialukossa
biggrin.gif

Kyllä morjenstan.. Ja melkein kaikki tähän mennessä on myös tervehtiny takasin... Nyt kun luin tätä threadia, voinkin sitteen taas alkaa epäilee et onkohan ne kaikki sittenki vaa näyttäny mulle pysähtymismerkkiä??!  
nixweiss.gif

No, eipähän oo toisaalta koskaan perään lähteny, et varmaan ihan hengessä mukana morjenstanu takasin. Eli jatkan vielä samaan malliin!!  
062802moto_prv.gif

Kerran oon huomannu että on tullut mp-poliisi vastaan. Silloin se katsoi vain ihmeissään kun morjestin.

Jokasta vastaan tullutta mp-poliisia oon morjestanu, eikä yksikää ole takasin morjestanu.  
nixweiss.gif
Tapojeni mukaisesti luin tämän viestiketjun holtittomasti läpi, joten en tiedä onko tästä jo joku maininnut. Itse en ole morjestanut kertaakaan moottoripyöräpoliisia (kokonaista kolme viime kaudella vastaan tullut) sen jälkeen TM:stä luin etteivät hekään morjensta. Perusteluna oli, ettei tulisi epäselvyyttä moottoripyöräpoliisin käden noston tarkoituksesta. Joku oli kuulemma jatkanut vain ajoaan, vaikka poliisi oli näyttänyt käsi pystyssä pysähtymismerkkiä. Eli tulkitsin siten, että jos MP-poliisi käpälää nostaa niin on kanssa syytä pysähtyä.

Autoillessa minut pysäytti MP-poliisi kerran jalkatapeilla seisten ja sormella osoittaen. Ei ollut äitinsä opettanut, ettei ihmisiä saa sormella osoitella?
Morjestelen kyllä, mutta kertaakaan ei Tampereen seudulla ole takaisin kättä mp-poliisi nostanut. Ilmeisesti siis tästä syystä.

No miksipä ei nousisi? Välillä tulee morjesteltua mopopojillekin, kun ovat aikasta isoja nykyajan mopot...
biggrin.gif

Mutta tosiaan, motoristejahan ne ovat ne moottoripyöräpoliisitkin, ja yleensä jos niillä on jotain valittamista niin asiasta se tulee...
smile_org.gif

Työtänsä ne vaan tekee!

Eli joo, pienen selityksen jälkeen: KYLLÄ NOUSEE.
ilman suurempia selityksiä +1
thumbs-up.gif

kyllä nousee ellei satu olee hirveitä antipatioita juuri sillä hetkellä virkavaltaa vastaan

Mulle ainakin kerran moottoripyöräpoliisi heilutteli kättä ja osoitti sormella kohti tien laitaa.. mitähän mahtoi tarkoittaa
tounge.gif

Joskus vahingossa jos sopivasti sattuu puskasta tulemaan ettei näe taikka tunnista niin kyllä morjastetaan
talktohand.gif

Tietty jos poliisi morjastaa niin kyllä silloin. Eipä tosin nyt tule mieleen että olisivat morjastelleet
tounge.gif

Back