• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nostinpark, Motopark 28.6.2007 ratapäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi mittaus kiinnostais kyllä, just vaihdettu akran slipari jossa db-killeriä ei ole. En kyllä usko että ylittää rajat, mut olishan se kiva tietää ennenkun Virtasalmelle asti ajaa.

SML:n hyväksymä mittari luvattu meille lainaan.
smile_org.gif

Katotaan sopiva ajankohta. Joskus kesäkuun puolivälin paikkeilla.

Minä voisin mielelläni tulla pistäytymään mittauksessa. Jos ovat kerran tosi tiukkoja tuon desibelirajan kanssa, niin voiko sitä vaimentaa jollain?

Kaverit tiesivät kertoa, että on joku putken päähän laitettava suulake jolla se vaimentuisi hieman. Onko tietoa mistä saa/ pitääkö paikkansa, entäpä hinta moiselle palikalle? Putkihan oli Yoshimura RS-3.

Kaverit tiesivät kertoa, että on joku putken päähän laitettava suulake jolla se vaimentuisi hieman. Onko tietoa mistä saa/ pitääkö paikkansa, entäpä hinta moiselle palikalle? Putkihan oli Yoshimura RS-3.
Noisekilleri.

Sitä en tiedä, että löytyykö killereitä tohon sun ränniis...
Mulla on Mivvin noisekilleri, joka ei sellaisenaan istu vielä putkeen-vaatii vähän laikkaa ja virittelyä, mutta katsotaan miten käy. Hankin sen tuolta

Kustansi kokonaiset 29 euroa.

Koitan saada noita acran noicekillereitä kanssa samaan tilaisuuteen myyntiin. Hinta oli jotain rapiat 20€ muistaakseni. Acra ollut erittäin hyvin yleissopiva killeri.

Katsotaan mitä voin tehdä
wink.gif

Mä otan töistä lainnaan db mittarin tuonne Kemoraan 30-31.5 (siinä on fimkon hyväksyntä leimat ja kalibrointikin voimassa) eli pitäisi kelvata vaikka mille instanssille tuo mittari.
(Löytyy vaimennukset a,b,c ja low response, max lukemat 130 db)

Saatko Sumppa jo tuonne mukaan noita noicekillereitä ?

Voidaan mitata onko niistä mihinkään.

Kertokaas miten tuo rivikakkonen 1000cc kone mitataan? Kierrokset ja suunnilleen kohta mistä mittaus suoritetaan?

Taitaa meinaan löytyä desibelimittari täältä firmasta missä oon töissä, joten pääseepi katsomaan paljon moriwakin kokoputkisto tuottaa meteliä...

Nonni, maksettu. Nähdään radalla, ellei ihan kaatamalla sada!

Sumppa onko toi rekisterinro kuinka seksuaalisesti tärkee, ts. jos mopo vaihtuuki täs välis ni ei varmaa haittaa
smile_org.gif

Kertokaas miten tuo rivikakkonen 1000cc kone mitataan? Kierrokset ja suunnilleen kohta mistä mittaus suoritetaan?

Taitaa meinaan löytyä desibelimittari täältä firmasta missä oon töissä, joten pääseepi katsomaan paljon moriwakin kokoputkisto tuottaa meteliä...
12-13.5 olleella HelRc.n ajoleirillä tonniset tvinit mitattiin 5000:lla kierroksella. On ilmeisesti joku sml:n taulukko mistä ne katsotaan
nixweiss.gif
.

Kopsaan jostain muualta:

Mittausmenettely:
Mikrofoni on sijoitettava 50 cm:n etäisyydelle 45 asteen kulmassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta ensisijaisesti vaakatasoon, kuitenkin vähintään 20 cm maanpinnasta.

Kierrosnopeudet:

600 cc:
1-syl: 5000 rpm 2-syl: 5500 rpm 3-syl: 6500 rpm 4-syl: 7000 rpm

750 cc:
1-syl: 5000 rpm 2-syl: 5500 rpm 3-syl: 6000 rpm 4-syl: 7000 rpm

Yli 750 cc:
1-syl: 4500 rpm 2-syl: 5000 rpm 3-syl: 5000 rpm 4-syl: 5500 rpm

Pakkohan mun ei tietysti ole niitä liikaa maksettuja maksuja palautella...
baaa.gif

Back