• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nostinpark, Motopark 28.6.2007 ratapäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös se ilmottautuneiden määrä oo tossa ilmottautumissysteemissä rajattu, joten ongelmaa ei pitäisi olla?

Jos putki on e-hyväksytty, ei mittausta suoriteta.
Tuossa on kaverit menossa nyt vkoloppuna Motoparkiin, ja viimeisin tieto olisi että kaikki putket mitataan, riippumatta e-merkinnästä. Tiedä sitten onko tuosta mustaa valkoisella missään.
Ok. Mulla ei tältä kesältä vielä kokemusta. Muta tosiaan siihen mittaukseen kannattaa varautua.
Joo,
mittaus on armoton ja munkin täytyy nyt kuumeisesti löytää jonkinlainen db-killeriviritys gixuun ennen motoparkin keikkaa. Yksi palikka multa jo löytyy, mutta se ei istu ilman laikkaa putkeen. Ja itse sliparia en uskalla yrittää irroittaa villojen vaihtamiseksi, taitaa pultit katketa ennen kuin aukeavat.

Viime kesänä mitattiin parkissa 103,9db yoshin rs-3 vaimentimella. Siitä pitäis saada muutama desibeli poijes....

Eikös se ilmottautuneiden määrä oo tossa ilmottautumissysteemissä rajattu, joten ongelmaa ei pitäisi olla?
on. Olen määritellyt määrän montako mahtuu koko ryhmään ajamaan. Eli ilmoittautua ei pysty sen enempää.
Totahan mä en tullu ajatelleeks edellistä viestiä kirjottaessani, siks ajattelin et nopeet syö hitaat...
withstupid.gif

on. Olen määritellyt määrän montako mahtuu koko ryhmään ajamaan. Eli ilmoittautua ei pysty sen enempää.
Totahan mä en tullu ajatelleeks edellistä viestiä kirjottaessani, siks ajattelin et nopeet syö hitaat...
withstupid.gif
No nopeet syö hitaat siinä mielessä, että ei sinne mahdu kyllä kuin tietty määrä jengiä
biggrin.gif
Mutta maksu varmistaa ilmoittautumisen, ja eräpäivän jälkeen poistan maksamattomat ilmoittautumiset, sen jälkeen ilmoittautuminen ja maksu heti, niin taas on paikka varma
wink.gif

Vitsi kun olis mittari et tietäs onko mitään jakoa päästä melurajoista läpi. Kun muistelen ettei andyn pyöräkään ollu pahimmasta päästä ja yli 100 meni et pätkähti
crazy.gif

edit. Taidanki laittaa vakioputken pyörään kiinni niin äänien pitäis olla aika lähellä ompelukonetta
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä kaikki mitataan oli e-hyväksyntä tai ei ja jos db:t täyttyy niin radalle ei ole asiaa. Kaverin uusi Gsx-r 750 vakioputkella tuotti 98,6db joten ei se niin sanottua ole että edes vakiolla pääsee. Mittaukset menee moottoriliiton sääntöjen mukaan ei niinkään tieliikennesääntöjen joten esim. 600 kuutioiset mitataan 7000rpm kun tieliikenteessä muistaakseni 5500 rpm.
Tuo on kyllä 750 K6:n tai K7:n omistajille huono uutinen. Kyseisen pyörän tyyppikilvessä kun on 102 dB 6600 rmp. Itselläni oli viime kesänä 99 dB, kun "huvikseen" Motoparkissa mittailtiin.

RR:ssä vakioputki n. 94 dB. Tänään mitattiin Motoparkissa. Ei pääse radalle ilman mittausta ja 99 dB on raja.

Kyllä kaikki mitataan oli e-hyväksyntä tai ei ja jos db:t täyttyy niin radalle ei ole asiaa. Kaverin uusi Gsx-r 750 vakioputkella tuotti 98,6db joten ei se niin sanottua ole että edes vakiolla pääsee. Mittaukset menee moottoriliiton sääntöjen mukaan ei niinkään tieliikennesääntöjen joten esim. 600 kuutioiset mitataan 7000rpm kun tieliikenteessä muistaakseni 5500 rpm.
Tuo on kyllä 750 K6:n  tai K7:n omistajille huono uutinen. Kyseisen pyörän tyyppikilvessä kun on 102 dB 6600 rmp. Itselläni oli viime kesänä 99 dB, kun "huvikseen" Motoparkissa mittailtiin.
Joutuu tunkeen lisää villaa putkeen
mad.gif

Ainakin itsellä äänet kyllä mitattiin 5500 rpm
nixweiss.gif
...
Niinku sul on rivinelkku tonnari... Ne kierroksethan vaihtelee pyörätyypeittäin. Tänään ei taidettu parkissa yhtään pyörää hylätä. Kakstahti jammu tais kellottaa 99.1, mut eivät alkaneet nipottaa.

Jos on ducekuskeja joilla on se avoin kytkinkoppa, ni kannattaa pitää veto päällä sen mittauksen ajan. Pudottaapi muutaman db:n
wink.gif

Aprilian Mille R -02 heittämällä läpi Aprilian omilla racing-putkilla ilman killereitä. 97,1db 5500rpm (5000rpm 96,4db)

Edit: Ai niin. HelRc:n ajoleiri eilen ja tänään, molempina päivinä oli melumittaus. Eli vaikka olisi mittaus suoritettu la, piti sama jonotus tehdä melumittaukseen myös tänään su. Ja erittäin tarkkoina tuntuivat olevan rajojen kanssa.

Oiskohan jollain PKS:llä desibelimittaria niin vois vähän mittailla ja varautua etukäteen ettei tule ikävää yllätystä sitten Virtasalmella?

Jos on ducekuskeja joilla on se avoin kytkinkoppa, ni kannattaa pitää veto päällä sen mittauksen ajan. Pudottaapi muutaman db:n
wink.gif
Jaa-a, lauantaina vakioputkella 749 anto 96 db ja su oli kytkimellä veto päällä niin anto 95, että sen verta tippu...

Samanlainen pyörä termignonin putkilla, mutta umpinaisella kytkinkopalla antoi 94 db, että ihan herran haltuun tuntu menevän mittaukset.

wink.gif
Jaa-a, lauantaina vakioputkella 749 anto 96 db ja su oli kytkimellä veto päällä niin anto 95, että sen verta tippu...

Samanlainen pyörä termignonin putkilla, mutta umpinaisella kytkinkopalla antoi 94 db, että ihan herran haltuun tuntu menevän mittaukset.
Mulle meinas paskat
tulla mpöksyyn ku botnias viereen pöräytit...siis viime vuonna...et desibelejä löytyy ducen kytkimestä
033102bebe_1_prv.gif

Tuo desipeli saattaa olla ongelma myös minulle. Olen ilmottaunut 28.6 rata-ajoon hitaassa ryhmässä, mutta nyt pitäisi jostain saada tietää mitä omasta putkesta lähtee ääntä irti. Pyörä on Thunderace ja putkena Yoshimura RS-3. Tietääkö kukaan meneekö alle sadan?

Mitäs jos pidettäs vaikka sellanen mittauspäivä joskus? Mä voisin koittaa järkkää mittarin lainaan...

Tuo desipeli saattaa olla ongelma myös minulle. Olen ilmottaunut 28.6 rata-ajoon hitaassa ryhmässä, mutta nyt pitäisi jostain saada tietää mitä omasta putkesta lähtee ääntä irti. Pyörä on Thunderace ja putkena Yoshimura RS-3. Tietääkö kukaan meneekö alle sadan?
Itsellä vastaava vaimennin ja tosiaan liki 104 desibeliä. Tosin pitää muistaa että vaimennin jo muutamia vuosia ollut käytössä, joten villat ei ehkä enää ihan parhaassa iskussa.

Ja sitten on vielä se tekijä että 750 mitataan 7000rpm ja tonniset rivikoneet 5500 rpm, se tekee jo ison eron.

Ei välttämättä teetä ongelmaa, mutta mittaamatta vaikea sanoa.

Tuo mittaussessio mitä Sumppa funtsailee olisi varmasti ihan tarpeen ja jos sen saisi vielä sellaisella varoitusajalla että ehtii vaimentimelle jotakin tehdäkin ennen/jälkeen...=)

Back