• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjan reissu kesä-heinäkuussa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
JOVVAIN...
sport05.gif

.......Naaaa, kuumetta lissää ?

biggrin.gif
biggrin.gif
..naaa ?

Auts... Olihan siinä....fiilistelyä
biggrin.gif

Heti tänä iltana tallille käynnisteleen mopoa.
cool.gif

Mutta missä oli vaakasuoraan satava räntä ja politi-setä ?

Noista RoadMC:n videoista vielä...

Siellä on tuommoinen kuin Aurland-Laerdal, joka osuu reitille heti toisena päivänä (olettaen että ollaan ehditty jonnekin Hamar:iin asti ensimmäisenä). Tuolle on tietysti vaihtoehtona maailman pisin maantietunneli (23km) saman vuoren ali, jonka tuo tie ylittää, mutta aika torspoja ollaan jos sinne viivasuoraan tunneliin mennään murjottamaan
tounge.gif
. Varsinkin kun sitä päätietä länteen jatkaessamme tulee heti kohta yli 5km tunneli ja sen jälkeen reilu 10 kilometrinen, eikä noista tunneleista Norjassa varsinaisesti pula tule jatkossakaan..

Tässä linkki karttasivulle jossa näkyy punaisena tuo tienpätkä ja harmaana se tunneli.

Joku hullu yrittää vissiin päivässä Norjan läpi tässä linkissä.  
crazy.gif
JOVVAIN SEEEI !
sport05.gif

....Naaaa, aika epätoivosta hommaa jos pitää viije minuutin välei pysähellä ja kiristellä telttanarui ja makhuupussei hämähäkil niin eihä se matka jouvu.....että aikaa ottaa tommonen !

sport05.gif
Jospa se ei tarvii telttaa eikä makuupussia, kun aamulla lähtee, niin on varmaan jo illaksi kotia
smile_org.gif
. Maisemia ei tuossa vauhdissa tietty paljoo näe.

Mitä oon seurannut tätä ketjua, niin aika hieno reissu tulossa osallistujille.

Mä luulen, ettei meillä oo kiirettä ajella, eli toivottavasti ei nopeudet oo korkeella sillon ku ei pitäis olla
smile_org.gif
!

Taitaa meillä olla enemmän maisemankattelu meininki ku että polvi maassa! Onneksi!

Mites arvoisat matkakumppanit, oisko meillä tarvetta siihen että varataan jollekki päivälle jostain jo valmiiks mökkejä?
Vai vedetäänkö iha randomilla johonki kylään vaan ja katellaan miten on.

Tosin itellä ois tarkotus ostaa toi gepsi ja syöttää siihen noiden leirintäalueiden koordinaatit mitä tossa oon jo vähä kattellukki...

Mä äänestän randomilla yöpymistä. Ei tuu sit pakkoajelua tai pakosta paikoillaan oloa. Malttaa vaan ettiä yöpaikan ajoissa, niin kyllä kai niitä löytyy. Ja vielä jos gps on mukana, niin voi valita lähimmän.

Kumpaako muuten oot aatellu Tomppaa vai Garminia ?
Mulla on ollu kans mielessä gps:n hankinta. Tomtom olis halvempi, mutta siitä telineestä on tosi monella ongelmia, että josko tuo sikamaisen kallis garmin olis sitten niin paljon parempi ?

Toi paikanpäältä blogin päivittäminen toimii mms-viesteillä, tai kännyn sähköpostilla. Näistä menee gprs-datamaksu, joka Norjassa mun liittymällä on vähän alta 10€/1 MB. Kovin pitkiä viestejä ei vaan jaksa kännyn mininäpläimistöllä näpytellä.
Kyllä tuota varmasti tulee kokeiltua.

Mullekin passaa tuo randomi-meininki. Voipi sitten fiiliksen ja kelien mukaan ajella joko pidemmälle tai lyhyemmälle per päivä. Ainakin pohjoisnorjassa oli hyvin mökkejä viime kesänä heinäkuun puolivälissä. Etelässä varmasti huomattavasti enempi porukkaa liikenteessä, mutta on noita leirialueitakin runsaammin..

Meitähän on sen verran monta, että voidaan valkata noita mökkikokoja sen mukaan mitä löytyy ja mitä maksaa. Itse en aio ottaa telttaa ollenkaan, mites muut?

Ruåttin läpi ilmeisesti mennään aika heittämällä, vai onko tiedossa jotain erityistä nähtävää tuolle välille? Olen joskus 10 vuotta sitten tuosta mennyt autolla, eikä siinä mitään kummallista mieleen jäänyt, loppupätkästä alkaa toki mäet mukavasti suurenemaan ja onhan siinä puolessa välissä se köyhän miehen Lahti eli Falun ja Moran puukkopitäjä
tounge.gif
.

Loppuun turismi-linkki tulevan matkan varrelta:
Borgund:in sauvakirkko

Vaikka itsellä vähän kaksijakoiset fiiliksen noiden suhteen (koska ne tavallaan manifestoivat myös mahtavan viikinkiajan loppua, luopumista perinteisestä uskonnosta Odin:eineen ja Valhalloineen ja taipumista keskieurooppalaiseen katolismiiin), niin onhan ne rakennuksina upeita ja hyvinkin sen 65 kruunun sisäänpääsymaksun arvoisia!

Mullekin passaa tuo randomi-meininki. Voipi sitten fiiliksen ja kelien mukaan ajella joko pidemmälle tai lyhyemmälle per päivä. Ainakin pohjoisnorjassa oli hyvin mökkejä viime kesänä heinäkuun puolivälissä. Etelässä varmasti huomattavasti enempi porukkaa liikenteessä, mutta on noita leirialueitakin runsaammin..

Meitähän on sen verran monta, että voidaan valkata noita mökkikokoja sen mukaan mitä löytyy ja mitä maksaa. Itse en aio ottaa telttaa ollenkaan, mites muut?

Ruåttin läpi ilmeisesti mennään aika heittämällä, vai onko tiedossa jotain erityistä nähtävää tuolle välille?
randomii......
062802jumpie_prv.gif
enkä ota telttaa messii...makuupussin kyllä....

eiköhän vedetä ruotti heittämällä....ellei joku ny löyä pakottavaa tarvetta pysähtyä
smile_org.gif

Joo viime Norjan reissusta on aikaa ja tehty autolla, mutta silloin oli pieniä ongelmia saada mokkiä tossa 3 aikoihin iltapäivällä. Nyt meitä on 8 hlöä. En tiedä helpottaako vai haittaako. Siellä on kyllä mökkejä mutta on siellä kulkijoitakin... pitänee aina vähän tilanteen  mukaan toimia.
Ja tosiaan hei lomalle sitä kuitenkin mennään, eli sen mukaan  
tounge.gif

Mutta katetria en meinaa laittaaa, joten kustaan siis ainakin ruåttisa
Ja telttaa ei mukaan ota minä
enää en editoi.

Kumpaako muuten oot aatellu Tomppaa vai Garminia ?
Mulla on ollu kans mielessä gps:n hankinta. Tomtom olis halvempi, mutta siitä telineestä on tosi monella ongelmia, että josko tuo sikamaisen kallis garmin olis sitten niin paljon parempi ?
Kyllä mä ajattelin ton Tomtomin ostaa jahka siitä se uus malli ilmestyy. Eiköhän ne oo siinä sille kiinnitysjalustalle jotaki tehny.
Okei, eli ei varailla mökkejä etukäteen, tuskin siihen on tarvettakaan. Meitäkun on niin monta ja noilla alueilla näyttää olevan jokaisessa muutama tollanen n.7 hengen mökki, niin luulen kyl et niitä on vapaina ihan kivasti ja varustukseltaan aika mielettömän upeita, mut kuitenki edullisempia mitä pienemmät. Ja kyllä me tollaseen hyvin mahdutaan!

"Ruotsissa tehtiin viime vuonna useita merkittäviä päätöksiä
ylinopeuksien hillitsemiseksi mm.

* Laskettiin huhtikuussa 2006 puuttumiskynnys 6 km/h:iin,
Eli voit saada sakon ajamalla vaikkapa 50 km/h:n alueella 56 km/h.

* Lisättiin teille 700 uudenaikaista liikennetutrvallisuuskameraa.
Näissä ylinopeuden rajana tuo 6 km/h

* Korottettiin ylinopeussakot kaksinkertaiseiksi lokakuussa 2006.
Pienin sakko 30 ja 50 km/h alueela on 2000 kruunua eli noin 220
euroa. Sen saa ajamalla tuon 56 km/h viidenkympin alueella.
Muilla nopeusrajoitusalueilla alin sakko on 1500 kruunua. Ajamalla
vaikkapa 96 km/h yhdeksänkympin alueella saat kameralta sakon."

crazy.gif
... kääk ...

Käykää ihmeessä lofooteilla. http://www.lofotdykk.no/ Tuolla ois halpa majoitus tolla porukalla. Noin 150nok/ lärä.
Järjestää myös gummariajeluita merelle. Tiiä vaikka näkis tappajavalaita. Ton hinta oli muistaakseni 100nok / lärä.
On tullu ittellä käytyä tuolla sukeltelemassa. Suosittelen...
kyl noi lofootit rupee himottaa enemmän ja enemmän.....toivottavasti keretään käydä siellä myös....
thumbs-up.gif
ei kyl jaksais enää yhtää oottaa et pääsis....
062802moto_prv.gif

Back