• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjan reissu heinäkuussa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annuska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin sain vihdoin veppiin nipun
<span style='color:blue'>KUVIA</span>    . .. ... körö .. körö .. kö
062802moto_prv.gif
... .. . p i t k i n ... n o r j a a . .
Hienoja kuvia Matti!

Eikös meillä ollu melkosen hyvä kööri kasassa nyttenkin niin eikö pistetä samalla porukalla mietintämyssyä päähän ja lähetä prätkäturnee vol.2:lle kohti via balticaa ja keski-europea?!

Ja tokihan mukaan vois tulla muitaki...
olihan meillä törkeen hyvä kööri kasassa!! täytyy katella ens keväällä...ehottomasti johonki lähössä...unkari ja kroatia ainaski kiinnostais...talvella taas aikaa mietiskellä et mihin sitä lähtis...
sport05.gif

en tiiä raaskinko teettää mun kuvista vielä tavallisten kuvien lisäks cd:eetä...mut otan messii tavalliset kuvat jos tavataa talvella...ja negathan voin lähettää jos joku reisussa ollut haluaa...

Eikös meillä ollu melkosen hyvä kööri kasassa nyttenkin niin eikö pistetä samalla porukalla mietintämyssyä päähän ja lähetä prätkäturnee vol.2:lle kohti via balticaa ja keski-europea?!

Ja tokihan mukaan vois tulla muitaki...
olihan meillä törkeen hyvä kööri kasassa!! täytyy katella ens keväällä...ehottomasti johonki lähössä...unkari  ja kroatia ainaski kiinnostais...talvella taas aikaa mietiskellä et mihin sitä lähtis...  
sport05.gif

Joo joo, mennään vaan kaikki porukalla!  
062802jumpie_prv.gif
Mulla kauhee hinku saada se kortti ja ostaa pyörä ja päästä itsekin ajamaan reissua ens kesänä! Ekat teoriat oli tiistaina. Eka ajotunti tosin vasta 6.8 eli ihan liiiiian pitkän ajan päästä! Tää haluis mennä nyt heti opettelemaan!!  
sport05.gif

Ei muuta kuin Vifferin selkään vaan johonkin automarketin pihaan ja Webbis opastamaan..  
thumbs-up.gif

Juu, mut ku se on niin iso ja painava etten uskalla mennä sillä sähläämään..  
omg.gif

Kyllä me jo yks ilta vähän tuossa parkkiksella katottiin et mitä tapahtuu mistäkii namiskuukkelista. Istuin kyydissä ja käynnistin sen pyörän ja sekin oli jo tarpeeksi jännää ekalle kerralle..  
blush.gif
Just tossa tosin puhuttiin Webbiksen kanssa, että jos ostais mulle pyörän nyt tässä lähitulevaisuudessa niin pääsisi sitten yhessä harjottelemaan jonnekii syrjäseudulle ihan niitä perusjuttuja!  
062802jumpie_prv.gif

olihan meillä törkeen hyvä kööri kasassa!! täytyy katella ens keväällä...ehottomasti johonki lähössä...unkari  ja kroatia ainaski kiinnostais...talvella taas aikaa mietiskellä et mihin sitä lähtis...  
sport05.gif
Unkarista en tiedä, mutta Kroatiassa, Rijekasta Splitiin on rantaa pitkin 400km, josta 200km aivan järjettömän hienoa mutkatietä. Ehkä jopa hauskempaa ajaa kuin Norjan tai Alppien mutkat, jotka nekin on loistavia. Suosittelen niille jotka haluu ajaa mutkia. Tuli kesäkuussa kokeiltua.

Oli mukava lukea hyvä reissukertomus tylsän työpäivän lomassa... Alkoi itselläkin haluttaa reissuun kun jää tänä kesänä pidempi reissu tekemättä... kuvat oli makeita
tounge.gif

JOVVAIN....
sport05.gif

.........Naaaaaaaa, semmose kokhenneen norjan jutajaan mutterpyörän tunteeki just tuosta vihreestä maalista...

....."Lautan saavuttua satamaan täräytti se sen verran, että Piipun pyörä kaatui. Onneksi ei käynyt pyörälle juuri mitään. Takajarru hieman vääntyi ja runkoon jäi muistoksi hieman vihreää maalia. Meinasi meidänkin VFR kaatua, mutta onneksi Mika sai jalalla tukea. Minäkin yritin ottaa vaistomaisesti jalalla vastaan, mutta eihän se ylttänyt"....

Somat paikat te sieltä löysitte, ihan oikiat kohteet mut se Juvasshyttaki ois ollu lähellä kans (1800 m.o.h.) mut ompahan toisellekki kerral sit jotain..:WAZAAP:

Soma lukea & hyvät kuvat !
bowdown.gif

Tokko ois vielä vitejoo jonku kassinpohjal jääny....?

.........Naaaaaaaa, semmose kokhenneen norjan jutajaan mutterpyörän tunteeki just tuosta vihreestä maalista...

.
joo ... mä oon tosi kokenu norjan juutaaja
biggrin.gif

sen siitä opin et en ottanu pyörän jalkaa pois maasta ennen ku oli paatti laiturissa.....

jotai vitejoo anni kuvaili...e tiiä onko mahollista laittaa tänne
nixweiss.gif

mä nyt teetän munki kuvat cd:eelle...laitan ne jossai vaiheessa tänne esille.....

Kohtalokkaat seuraukset oli reissulla..  
biggrin.gif

Päässä ei pyöri tällä hetkellä paljon muuta kun moottoripyöräily. Perjantaina käytiin Raumalta hakemassa mulle oma pyörä!!  
062802jumpie_prv.gif
Ja eilen oli eka ajotunti ja kivvaa oli!! Torstaina jatkuu taas ja parin viikon päästä pitäs olla toivottavasti inssi.. Sit pääsee vihdoin itekii  
062802moto_prv.gif

Pakko oli päästä johonkii hehkuttamaan..  
blush.gif

Perjantaina käytiin Raumalta hakemassa mulle oma pyörä!!
062802jumpie_prv.gif
Ja eilen oli eka ajotunti ja kivvaa oli!! Torstaina jatkuu taas ja parin viikon päästä pitäs olla toivottavasti inssi.. Sit pääsee vihdoin itekii
062802moto_prv.gif
hienoo
062802jumpie_prv.gif

minkäs pyörän ostit? kerkeet vielä monta kilometrii ajella tänä vuonna
buttrock.gif

edit:tyhmä minä....siellähän se pyörän merkkiki oli näkyvillä...
wink.gif

thumbs-up.gif

Teillä tuo Norjan reissun budjetti nousikin sitten omiin sfääreihin  
biggrin.gif
Juu, kävi vähän niinku siinä yhessä mainoksessa et "hinta just nyt pompsahti.."
smile_org.gif
Mut ei se haittaa!!  
blush.gif

Just käytiin ajelemassa MUN pyörällä (siis Mika ajoi) ja sit kotiin päästyä ajelin pari kertaa parkkiksen päästä päähän ja harjottelin ihan vaan isommalla pyörällä ajamista ja kaasun ja kytkimen käyttöä.. Vähänhän tuo on vielä hakusessa, mut huomenna toiselle ajotunnille!
062802jumpie_prv.gif

hienoo  
062802jumpie_prv.gif

minkäs pyörän ostit? kerkeet vielä monta kilometrii ajella tänä vuonna    
buttrock.gif

edit:tyhmä minä....siellähän se pyörän merkkiki oli näkyvillä...  
wink.gif
Juu, siis tuonne Honda-puolellekin piti mennä jo ilmoittautumaan..
smile_org.gif
Eli Hondan CBF 600 S ABS oli sit se mihin päädyin. Ja punanen tietty!! Tai viininpunanen oikeestaan. Parin viikon päästä toivottavasti  
062802moto_prv.gif

Hiphei,

Oli pakko kommentoida ja nostaa tätä meidän reissukertomusta ylös muiden Norjan matkaa suunnittelevien tietoisuuteen.

Itse olen ollut pyörätön nyt n. 1,5v koska taloprojekti sivuutti vähäksi aikaa pyöräilyn mutta ehkä jo ensi kesäksi on menopeli tallissa.

Hienot muistot tuli mieleen kun tätä päiväkirjaa lueskeli, suur kiitos Annille että jaksoi pitää päiväkirjaa joka ilta.

Niin ja tuon Norjan reissun jälkeen suunniteltu itä-euroopan reissukin toteutui, reissussa oltiin minä, JerryCotton ja LaMasquerade. Aivan loisto reissu sekin!!

Mutta oikein hyvää ja turvallista Norjan matkaa kaikille sinne pyrkiville, toivottavasti tästä matkakertomuksesta saa jotain irti!
Niin ja tienpäälläkin varmasti tavataan, jossain vaiheessa
smile_org.gif
!

Back