No johan on kumma. Ilmeisesti vuodessa on tullut muutoksia systeemeihin. Tilasin viime vuonna Englannista Oxfordin pehmeät laukut. Niiden piti tulla about viikossa, mutta kun niitä ei kuulunut kahdessakaan viikossa, niin ajattelin että nyt meni maksu ketuille. No siinä vaiheessa ei vielä oltu korttia veloitettu, mutta muistaakseni katevaraus oli....Puhuin Nordean MC:stä, kun kokemuksia ei ollut muista. Joka tapauksessa nuo MC ehdot mitä netistä löytyy on joka pankilla erilaiset ja yhdelläkään muulla ei ole noin rajoittavaa ehtoa kuin tuo Nordean eka viestiin kopsattu ehto. Olin myös Luottokuntaan yhteydessä ja VISA:ssa ei ole kuulemma tuollaista rajoitetta. Päädyin sitten tilaamaan VISA:n. Saa nähdä mitä niiden ehdoista löytyy pienellä kirjoitettuna.
Minulla oli myös pitkä keskustelu Nordean MC:n asiakaspalvelun...
Soitin sitten Nordeaan sanoakseni, että peruuttavat korttiostokseni. Asiakaspalvelija ilmoitti, että minun täytyy soittaa LUOTTOKUNTAAN, kun kyseessä on luottokorttiostos. Eli Nordeassa ei asiaa käsitelty mitenkään.
No soitto luottokuntaan oli kanssa yhtä tyhjän kanssa ja minun pyydettiin ottamaan yhteyttä myyjään.
Omaa kokemustani peilaten ihmettelen, että tilanne olisi eri eri pankeissa. Kun se Mastercard -korttiyhtiö on kuitenkin erillään kaikista pankeista (tietääkseni ei suomessa toimiva pankki omista kyseistä puljua).
Edit: Mastercardin sivuilta "ohjeita" verkko-ostosten tekoon. Tuolla ei vaatimukset päätä huimaa.