• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nopeus yhteisajoissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nopeus yhteisajoissa - Mitä toivot?

• Nopeusrajoitusten mukaan

Ääniä: 0 0,0%
  • Rikesakkorajan ylinopeudet sallien

Ääniä: 1 100,0%
  • Rajutkin ylinopeudet sallien

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Taajamat rikesakkorajoin. Vähäliikenteiset, hyvillä näkyvyyksillä ja tieosuuksilla vaikka triplat.
lookaround_orig.gif
Jep
biggrin.gif
..
Jep jep!
smile_org.gif

Jaahas, taas näitä tyypillisiä yksioikoisia I/O -äänestyksiä...
Niinkö? Minusta tämä on paremminkin 1X2-äänestys
smile_org.gif

Nopeusrajoituksethan ovat maximinopeuksia ja muut vaihtoehdot ovat mukana. Asioita voi jakaa moneenkin osaan ja monella tavalla, mutta tällä kertaa näin.

Ja omalta kohdaltaan voi kertoa ihan millä tavalla haluaa kuten teitkin.

Sovitaan vauhdit, jos tulee erimielisyyttä jaetaan porukka osiihin ja sovitaan tapaamispaikka.

Jos kaikki ei tiedä minne pitää mennä ajetaan kimpassa hitaimman ehdoilla.

Jotenkin näin ?

Itse pyrin aina ajamaan mahdollisimman viimeisenä letkoissa, kun kunnon teamin nopeimmat kuitenkin odottavat risteyksissä minua. Saan ajaa kaikessa rauhassa eikä ole minnekään kiirettä, näkee maisemiakin ja maaseudun rakennuskulttuuria ja pihapiirejä, uusia ennen näkemättömiä paikkoja. Ehtii lehmiäkin moikkaamaan. Ja kaikki sen tietää, että mun pärrällä pääsee lujaakin, jos on TARVE. Mulla nähkääs onkin maailiman parhain pyörä. Sillä kuitenkin saa ajaa nopeusrajoitusten mukaan, jos kerta haluaa. Tai...jos ei osaa ajaa lujaa mutkilla.
omg.gif
.

Näin kuvittelin jaon jokseenkin menevänkin. Muutenhan ei aihe olisi niin "kuuma" vuodesta toiseen.
Tuo terä1krr:n ehdotus osiin jakamisesta on ihan hyvä. Jos vielä kahville pysähdytään siellä sovitussa paikassa, ei synny kassallekaan niin isoja jonoja. Lisäksi kumpikin ryhmä saa mitä tältä ajolta haluaakin.

Itse pyrin aina ajamaan mahdollisimman viimeisenä letkoissa, kun kunnon teamin nopeimmat kuitenkin odottavat risteyksissä minua. Saan ajaa kaikessa rauhassa eikä ole minnekään kiirettä, näkee maisemiakin ja maaseudun rakennuskulttuuria ja pihapiirejä, uusia ennen näkemättömiä paikkoja. Ehtii lehmiäkin moikkaamaan. Ja kaikki sen tietää, että mun pärrällä pääsee lujaakin, jos on TARVE. Mulla nähkääs onkin maailiman parhain pyörä. Sillä kuitenkin saa ajaa nopeusrajoitusten mukaan, jos kerta haluaa. Tai...jos ei osaa ajaa lujaa mutkilla.
omg.gif
.
Ai jaa mä kun olen huomannut että,kun ajaa letkan perillä saa tykittää koko aika että pysyy letka ees vähän kasassa?

ps.siis letka on minulle enemmän kuin 10 pyörää

Meillä päin ryhmän koko ja henkilöt vaikuttavat nopeuteen. Pois tullessa monesti vauhti voi kiihtyä rikesakkorajalle tai ylikin. Silloin ryhmä hajaantuu luonnollisesti.

Letkan pituudesta riippuen syntyy aina enemmän tai vähemmän haitariliikettä: etupää ajelee alle rajoituksen ja loppupää pistelee perässä jo ihan tosissaan... Yleensähän liikutaan hitaimman ehdoilla kuten moni on maininnut.
PR -mielessä ei ainakaan yleisesti tunnistettavan kerhon kannata liikkua rajoitus + 20km/h -systeemillä, perästä kuuluu aivan varmasti! Letka-ajo on enemmän sellaista kruisailua rauhallisella nopeudella; sosiaalista moottoripyöräilyä. Jos ei hermot sellaista kestä, ei kannata mukaan lähteä. Selkeät säännöt ja kunnon turvavälit ovat tarpeen vauhdista riippumatta.

Letka-ajo on enemmän sellaista kruisailua rauhallisella nopeudella; sosiaalista moottoripyöräilyä. Jos ei hermot sellaista kestä, ei kannata mukaan lähteä. Selkeät säännöt ja kunnon turvavälit ovat tarpeen vauhdista riippumatta.
Säännöt kandeis sopia ennen lähtöä. Ja hitaimmatkin pitäis huomioida - mikä ryhmäajo se muuten on?

Kesä on vasta alullaan.

Rajoitusten mukaan laitoin, mutta kyllähän se riippuu ryhmästä ja siitä mihin ollaan menossa ja mitä tekemässä. Paraatissa ei tarvitse välttämättä ajaa 120 km/h motarilla vaikka se olisikin sallittua, pitkällä matkalla pikku ryhmässä voidaan jopa mennä vähän suuremmallakin nopeudella jos niin sovitaan.

Ilman muuta nopeusrajoitusten mukaan (tai siis tilanteesta riipuen allekin, rajoitushan ei ole mikään pakollinen nopeus). Kenenkään toisen ei pidä joutua ajamaan lakia rikkoen vain sen takia, että laumassa joku pässi olisikin.

Laitoin rikesakkorajat salliten...tai mikä se nyt exacti olikaan.
Kärki ajelee rajoitusten mukaan/mittarivirhe. Häntä "joutuu" pikkasen kiirehtimään, et porukka pysyy koossa
biggrin.gif

Ei pitäis tulla pahoja nopeuden ylityksiä.
Tää porukka on siis enemmän kuin 5 pyörää
thumbs-up.gif

puujahke

Nopeusrajoituksia noudattaen. Tietysti jos ajaa hännillä
niin joutuu välistä kiristämään vauhtia, eli silloin mennään
rikesakkorajoille. Ottakaa nyt tosta selvää eli vastaus
on Kanada
cool.gif

Suuntaa antava äänestystulos ja jopa aikalailla odotettukin minun(kin) mielestäni. Yli 80% äänestäneistä ei halua suuria ylinopeuksia yhteisajoihin.

Ylläpitohan ilmeisesti mietiskelee parhaillaan yhteisajojen säännöstöä uusiin puihin ja lienee syytä mietiskellä asiaa tämänkin äänestyksen pohjalta. Ja varmasti sen tekeekin, sillä ongelmat ovat selkeät nykyisellään vaikka ei huomioisi mahdollisesti sattuvia onnettomuuksia tai ratsioita.

Ryhmäajoille on olemassa yleisesti hyväksytty selkeä säännöstö, jonka voi hyvin ottaa sellaisenaan käyttöön orginkin yhteisajoissa.

Back