Asian ytimessä.Enempi on tullut harkittua muuttoa jonnekin hiukka väljemmille vesille. Säikähtäneen ämmämäinen turvahakuisuus ja sääntöjenpalvonta ovat täällä saaneet jo uskonnonomaisia piirteitä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Asian ytimessä.Enempi on tullut harkittua muuttoa jonnekin hiukka väljemmille vesille. Säikähtäneen ämmämäinen turvahakuisuus ja sääntöjenpalvonta ovat täällä saaneet jo uskonnonomaisia piirteitä.
Gps nopeutta minäkin tarkkailen, en aja juuri ylinopeutta.Halvempaa ajaa vaan GPS:ällä ihan tarkkaan rajoitusten mukaan. Nyt se > 3 km/h marginaali! (YLE:n Aamu TV.ssä) Ihan perseestä kyllä! Ne tutkat nimittäin huomaa ne varoittimetkin. Vähän älliä peliin. Jos ajaa kovaa, se maksaa joskus kanssa paljon! Mut Poliisin resurssit valvoa, ei ole lisääntyneet, sakotusmarginaali on vaan kaventunut!
Hyvä, että kytät puuttuivat vaaralliseen ajotapaan. Jos tuollaista nopeutta harrastaa vaikkapa KehäIII:lla, jää todella helposti rekan tai linja-auton jyräämäksi. Pienikin nopeuden nosto, esimerkiksi 90:een, estää jo rekkojen päälleajot, mutta varminta on tietysti pitää nopeutena vähintään 110 km/h, jolloin myös linja-autojen peräänajovaara pienenee. Edelleen on tietysti riskinä pakut ja henkilöautot, mutta näillä sakkojen hinnoilla on joskus tehtävä komporomisseja, varsinkin kun Ansatien 70 on tunnettu sakkorysä. Hyvitystä on sitten haettava maakunnasta.Minä taas tein pari viikkoa sitten lopullisen päätöksen toimintatavastani kaikissa ylinopeus, ym. tilanteissa, sen jälkeen kun sain sakon aivan karmeasta ylinopeudesta (76@70), tämän toimintatavan jätän mainitsematta...
Juurikin näin...Itse olen harkinnut, että jos tätä paskaa vielä viedään paljon pidemmälle niin siirryn takaisin endurometsään.Ennemminkin olen harkinnut pyörän myyntiä, kun tuntuu tuo ylinopeus olevan synneistä pahin.
Ajoitukset on syytä mennä oikein. Toistuvat (törkeät) liikennekuprut ovat AYO:n käyttöönoton jälkeen este aseluvan myöntämiselle. Virkamiehen harkintavaltaa on kavennettu ja Kauhajoen lupacasen vaikutus harkintavallan käytössä näkyy jo.Jos jäätelökauppiailta tulee taas yhtä kylmät terveiset kuin viimeksi, niin lähtee pyörä myyntiin, haen tarkkuuskiväärille lupia ja alan harrastamaan muita lajeja.
Nimenomaan. Vielä kun kilvettömällä pöristelee, niin ei koira perään hauku. Pururatoja ylitellessä pyritään tietysti himmaamaan kaasua. Ulkoilua parhaimmillaan.Juurikin näin...Itse olen harkinnut, että jos tätä paskaa vielä viedään paljon pidemmälle niin siirryn takaisin endurometsään.Ennemminkin olen harkinnut pyörän myyntiä, kun tuntuu tuo ylinopeus olevan synneistä pahin.
Jahas, kello käy eikä aihetta ole vieläkään lukittu/poistettu. Haloooo missä on valvonta?!?
Miksi ihmeessä tällainen aihe pitäisi poistaa tai lukita? Kyllähän täällä on vielä sananvapaus, kait... Henk.koht. minua ainakin kiinnostaa niin maan pirusti kaiken maailman tekniset vempaimet, joista tutkat, tutkan paljastimet ja tutkanpaljastimen paljastimet ovat erittäin jänniä.
Milläköhän nuo poliisisedät tietävät et käyttää paljastinta?
Vai onko niillä paljastimenpaljastin![]()
Yleensä ne paljastimet vuotaa säteilyä, radioteknisiä laitteita kun ovat. Ja kun joku laite säteilee, niin sen säteilyn voi myös mitata. Noita paljastimen paljastimia on väkerretty esim. vanhoista paljastimista poliisin toimesta... Tuolta voi käydä lukemassa hieman tekniikkaa miten nuo laitteet toimii, ja millä niitä voi paljastaa. Jos kiinnostaa...
Kai ihmiset nyt katsovat sentääs eteensä vielä kun ajavat? Itse en ainakaan voi käsittää että kuinka joku ihminen jolle on ajokorttikin myönnetty ei havaitse tien vieressä olevaa 2m korkeaa kamerapömpeliä ja eipä sillä moottoripyörällä niin väliäkään ole. Itsellä ainakin välähtänyt pyörällä useammankin kerran mutta ilmeisesti ollut sitten vaan ihan "vähän" ylitystä ja minut on armahdettuHuomautusasia koskee tolppavalvontaa, eli lappuja tulee postissa. Eipä siihen hirveesti tutkanpaljastimet auta.
Toimiiko sulla tuo saitti kunnolla, kun mulle se on ilmoittanut olevansa huoltomoodissa jo pidemmän aikaa? Jostain sivulauseesta ymmärsin, että huollon takana voisi olla jokin viranomaistoimenpide tms?Jahas, kello käy eikä aihetta ole vieläkään lukittu/poistettu. Haloooo missä on valvonta?!?
Miksi ihmeessä tällainen aihe pitäisi poistaa tai lukita? Kyllähän täällä on vielä sananvapaus, kait... Henk.koht. minua ainakin kiinnostaa niin maan pirusti kaiken maailman tekniset vempaimet, joista tutkat, tutkan paljastimet ja tutkanpaljastimen paljastimet ovat erittäin jänniä.
Milläköhän nuo poliisisedät tietävät et käyttää paljastinta?
Vai onko niillä paljastimenpaljastin![]()
Yleensä ne paljastimet vuotaa säteilyä, radioteknisiä laitteita kun ovat. Ja kun joku laite säteilee, niin sen säteilyn voi myös mitata. Noita paljastimen paljastimia on väkerretty esim. vanhoista paljastimista poliisin toimesta... Tuolta voi käydä lukemassa hieman tekniikkaa miten nuo laitteet toimii, ja millä niitä voi paljastaa. Jos kiinnostaa...
Paljastimista ja paljastamienpaljastimista käydään keskustelua täällä: http://www.skannerilehti.net/cgi-bin....=turtek
Siellä ei ole kukkahattukonstaapeleista haittaa..