• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

NOPEIN PÄÄSY SAKSAAN

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anri61
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehdottomasti nopein ja halvin tapa mennä Saksaan on lentää.Esim Tampereelta menee Yks halpalentoyhtiö(RyanAir) ja perillähän voi ja KANNATTAA vuokrata pyörä! Esim 1 viikko/2500 km 500-600e/600cm-900cm luokka.Itse en edes harkitse meneväni omalla pohjolaa pidemmälle.
062802moto_prv.gif
Hyvin kiintoisa näkökulma!

Viime kautena tuli molempien mopojen mittareihin yli 60000, vaikka ajokautena ajoin vaan 25000, a mut oletko löytänyt vuokrahinnastoja noille?? Vanhoja tarttee rupeen vissiin säästää ja enskin kesänä mennään Alpeille ja välimerelle.

Itse olen löytänyt vaan Saksasta ja sesonkina ne on löytänyt turhan moni:(

Ehdottomasti nopein ja halvin tapa mennä Saksaan on lentää.Esim Tampereelta menee Yks halpalentoyhtiö(RyanAir) ja perillähän voi ja KANNATTAA vuokrata pyörä! Esim 1 viikko/2500 km 500-600e/600cm-900cm luokka.Itse en edes harkitse meneväni omalla pohjolaa pidemmälle.
062802moto_prv.gif
Miksi pitää hättäillä ja hosua? Matka sinne Germaaniaan on myös osa matkaa. Eikä sitä ole pakko tehdä lyhintä ja tylsintä reittiä pitkin. Ellei ole kiirus. Mutta miksi pitää hättäillä ja hosua?

Omalta kohdaltani totean, että se matka itse on se juju siinä. Ei
niinkään se perilläolo. Jos toki sitäkään ei voi väheksyä.
wink.gif

Siksi, jos voin itse valita, ajelehdin mieluummin.
tounge.gif

Ja mää taasen oon aatellu, että paras ois käyttää aika niin että ois paikan päällä eikä tartteis jonotella siirtymätaipaleilla ja surrailla prätkää kiinni jonkin uppoovan estooniapaatin ruumaan, mennä sitten istuun johonkin yä- tai päiväkerhoon tai kapiiniin vuarokaureks. Ja sama takasintullessa.

Jos lentäs vaikka jonneki I-valtaan ja sais siältä samallaase XJR:n lainaks, nii mikäs siinä, vois sitä harkita.
biggrin.gif

MattiR kirjasi, mitä ajattelin ennen kesää 2004 ja xjrrä... mitä funtsin nyt. Alpeista jäi tauti...

:;):Jos haluaa Saksaan sekä nopeasti että halvalla niin sitten vaan ensin Helsingistä laivalla Tallinnaan ja sitten via Baltica tietä Liettuan, Latvian ja Puolan läpi sinne Saksoihin. Tuo Via Baltica tie on nykyään erinomaisessa kunnossa (paremmassa kuin Suomen asfaltit) ja rajamuodollisuudet sujuu nykyään tosi juohevasti, onhan kaikki EU maita. Ja ennenkaikkea Via Baltica tie on todella kaunis ja etenee mukavissa vaihtelevissa maisemissa puhumattakaan hyvistä paussipaikoista kuten Pärnu ja Riika.
Ainahan voi sitten mennä Superfast laivalla Hangosta Rostokiin, mutta se maksaa sitten enemmän, ja jää paljon näkemättä.  
Jotta silleen.

"Ja ennenkaikkea Via Baltica tie on todella kaunis ja etenee mukavissa vaihtelevissa maisemissa"

confused_orig.gif
???

Ootkohan sinä eksynyt tieltä!
Tie on kyllä ihan hyvässä kunnossa, mutta että vaihtelevissa ?
Kyllähän sen kerran ajaa mielenkiinnolla mutta sen jälkeen se on kyllä ihan vaan läpiajomatka, ilman mitään mielenkiintoista.
Mutta baltian jälkeen Puolan eteläosa alkaa jo olla parempaa, varsinkin tatravuoristoon mentäessä/ollessa.

Joo. Via baltika on kai nyt jo aika hyvässä kunnossa, kun Pärnun kohta on viimeinkin saatu viime kesän lopulla kuntoon.
Olen myös sitä mieltä, että kyllä se aika yksitoikkoinen tie on,
jos vaan haluaa ajaa läpi. Eri asia on jos poikkeilee ja etsii
vaikutelmia yms. eikä pidä kiirettä.
Jos sinne Saksaan ajamalla haluaa lähteä Ruotsin kautta,
on tilanne sama. Tiet on hyviä, mutta melko yksitoikkoisia.
Itse olen kuitenkin baltikan kannalla, sitä kautta on kesällä tarkoitus Kreikkaan lähteä.
sport05.gif

Back