Hyvin kiintoisa näkökulma!Ehdottomasti nopein ja halvin tapa mennä Saksaan on lentää.Esim Tampereelta menee Yks halpalentoyhtiö(RyanAir) ja perillähän voi ja KANNATTAA vuokrata pyörä! Esim 1 viikko/2500 km 500-600e/600cm-900cm luokka.Itse en edes harkitse meneväni omalla pohjolaa pidemmälle.![]()
Viime kautena tuli molempien mopojen mittareihin yli 60000, vaikka ajokautena ajoin vaan 25000, a mut oletko löytänyt vuokrahinnastoja noille?? Vanhoja tarttee rupeen vissiin säästää ja enskin kesänä mennään Alpeille ja välimerelle.
Itse olen löytänyt vaan Saksasta ja sesonkina ne on löytänyt turhan moni
Jos haluaa Saksaan sekä nopeasti että halvalla niin sitten vaan ensin Helsingistä laivalla Tallinnaan ja sitten via Baltica tietä Liettuan, Latvian ja Puolan läpi sinne Saksoihin. Tuo Via Baltica tie on nykyään erinomaisessa kunnossa (paremmassa kuin Suomen asfaltit) ja rajamuodollisuudet sujuu nykyään tosi juohevasti, onhan kaikki EU maita. Ja ennenkaikkea Via Baltica tie on todella kaunis ja etenee mukavissa vaihtelevissa maisemissa puhumattakaan hyvistä paussipaikoista kuten Pärnu ja Riika.