Esso.k sanoi:
jos tällane harrastelija saa puhuu nopeitte asioissa
Tottakai saa, ei tää mikään elitistien vaellus ole, ja siinä on mahdollisuus hitaammilla oppia uutta, ja nopeammilla oppia virheitä ja saada uusia näkökulmia.
Esso.k sanoi:
nin jos vertaa patovan 1.08 tekemisee- käytät yläroppaa vähemmä tuet käsivarren tankii mikä varmaa hyvä mut rajottaa sitä miten paljo pääset pois pyörän keskeltä
Joo tää onki mielenkiintoinen aspekti, koska huomasin Lauantaina vikojen settien aikana, että jos vien alakroppaa mutkaan tietyn määrän, ni yksinkertaisesti en yletä ton pyörän selästä nojaamaan enää yläkropalla. Eli tossa ku katsot ni en vie yläkroppaa "tarpeeksi" mutkaan ku en vain yletä. Mutta heti ku jätin persettä noin 5 senttiä sisemmäs, ni pystyin kurottamaan melkeen pään tonttiin kutosmutkassa. Mun tonnari on vanhaa mallia, ja se on hitosti isompi kooltaan kuin uudet tonnarit (oikeen itketti mp-messuilla koeistua niitä tonnareita ku tuntuivat kusiaiselta) joten on myös vaikeempi roikkua kunnolla. Koitin ST:n 600cc Botniaringillä ja sillä oli niiiiiiiin helppo roikkua että meinasin tippua kyydistä ku oli puol äijää pyörän ulkopuolella, oikeen tuli paha mieli

En tiiä onko mun pyörämallille saatavilla erilaista tankinsuojusta joka muuttais sitä profiilia vähän silleen että yltäisi helpommin. Kompromisseja ton kanssa on vähä pakko tehdä.
Esso.k sanoi:
noissa vudeissa tarteis olla melkee kyynärpää maasa
Ei tartte.
Esso.k sanoi:
- et käännä iha täysii kaasua ku vasta lopusa siinä 1 mutkan jälkee
Tämä siksi että JOS mä painan kaasun pohjaan siinä ykkösmutkasta ulos tullessa ni se keulii 100% väkisin vaikka yritän valuttaa keskelle rataa. Heti ku pääsen sen nyppylän yli ni kaasu menee pohjaan. Yks mikä tuohon vaikuttaa on se että käytän 116-lenkkistä ketjua joka tolla ratastuksella vie 17mm taka-akselia eteenpäin, se provosoi keulimista aika paljon. Mutta ku en tykkää noiden ketjujen kanssa leikkiä ni yritän selvitä yksillä ketjuilla.
Esso.k sanoi:
- 5 mutka jälkee väännät täysii ja siinä vaa 10 eroo nitroksee-
Siksi että tossa kohdassa on viitonen päällä ja sillä saa täysin surutta survoa kaasun pohjaan eikä se yritä keulia. Ei sillä nopeuserolla Nitroukseen ole silleen merkitystä ku se tulee ihan puhtaasti T4 osumisen pohjalta + uudessa kawassa on vaa nii vitusti voimaa.
Esso.k sanoi:
kropan lisäks voi olla etä sun pitää terä komromissi hyvän jarru suportin ja kääntyvyyden kansa jos liika jäykkä ei vaa käänny- jos tiputat lisää keulaa ni jossai vaiheessa perä muuttuu rauhattomaksi-
Tässä on ihan pakko vetää se kompromissi sinne paremman kääntyvyyden suuntaan, koska muija kuvasi mun kierroksen sieltä isosta katsomosta ku Peetu tuli mun perässä T1 asti. Muut mutkat meni silleen ettei se mua juurikaan saanut kiinni, mutta T3, T6, T7 se veti sekunteja muhun eroa samantien... T3 keskellä mutkaa aivan naurettavaa katsoa miten se hilas hetkessä mua 10 metriä kiinni vain koska pyörä sukeltaa niin hitosti terävämmin mutkaan sisään. Ihan sama efekti kävi heti ku mentiin T7 sisään, se rullas musta ulkokautta ohi ja mulla oli max lean siinä vaiheessa jo. Eli on se pakko tehdä aggressiivisemmaksi se keulakulma, en mitää muuta tohon keksi.
Esso.k sanoi:
lisäksi keula muuttuu pystymäksi ja vaatii etistä enemmä voimaa painaa se kasaa- et kaikki osalueet ei aina voi olla täydellisii-
Muuttuu pystymmäksi joo, mutta se kasaan painamisen voima ei mielestäni ole se oleellinen koska sitä voi hallita eri asioilla. Oleellisempaa on vaa se että sais sen akselivälin pikkasen lyhemmäksi ja keulan jyrkemmäksi että paranis sisäänkääntyvyys. Alastarolla tuota pääsee sitte testaamaan.
Toi oli hyvä pointti minkä sanoit että vaatii enemmän voimaa painaa se kasaan jos keula on pystympi... Enpä tiedä mikä tuossa on totuus. Itsellä kävis mielessä että se vaatis vähemmän voimaa painaa se kasaan koska keulalle sukeltaa enemmän painoa nopeemmin ku se keula on alempana ja jyrkempi.