Tänään se sitten tapahtui! Eka kaatuminen.
Ajelin mökiltä Karjalohjalta Lohjalle päin yhteen koulutukseen. Oli tarkoitus ajaa motarin kautta, mutta motarin kyltin yli oli vedetty henkselit ja kulku motarille oli estetty. Ajattelin, että voihan prkl, taas ne testailee jotain tunnelijuttuja ja joudun kiertämään, jonka johdosta myös myöhästyisin koulutuksesta!
Ohjasin prätkän ihan tien oikeeseen reunaan tehdäkseni uukkarin ja jarrutin suivaantuneena vähän turhan äkäisesti. Kun vauhti oli jo kutakuinkin pysähtynyt, niin hups! Prätkä oli oikeelle päin tienposkeen nurin ja mä hajareisin siinä päällä ihmettelemässä, että kuinkas tässä nyt näin kävi.
Ehdin vasta ottaa kypärän ja hanskat pois, kun kuin tilauksesta ohi ajoi nuori mies, joka huuteli auton ikkunasta, että oonko kunnossa. Vastasin joo, oon mä ihan kunnossa. Olin vieläkin vähän hämilläni tilanteesta. Mies kysyi vielä, että tarviinko ehkä jotain muuta apua...? Mä siihen sit että jos tuut nostaa tän prätkän mulle pystyyn, niin olisin tosi kiitollinen!
Niinhän se komee nuori mies sitten ajoi auton tien sivuun ja tuli pelastamaan naisen hädästä. Yksin en varmaan olis saanu tota kultsia pystyyn. Kun prätkä oli taas pystyssä, niin mies vielä totesi, että pienellä onneksi selvisin. Ihanaa, kun liikenteessä on tällaisia ystävällisiä ja avuliaita tienkäyttäjiä!
Soitin siinä vielä puhelun, että myöhästyn koulutuksesta hetken, koska joudun kiertämään. Myöhemmin sit tutkailin prätkää tarkemmin ja katteista löytyi pari ikävää naarmua. Olishan tossa täyskasko, mutta kannattaako katteita kuitenkaan välttämättä lähteä vaihtamaan, bonuksetkin kärsii...
Kyllä siinä kaatumistilanteessa vähän nolotti, kun hätiin vielä tuli kivannäköinen vastakkaisen sukupuolen edustaja! Mahdoin olla aika metka näky siinä tienposkessa...