• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nokan ajoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vaikuttaa joo, pistin nyt tonne tlzoneen aiheesta kun siellä noita tietäjiä riittää...
smile_org.gif

jos toi on tosiaan kampiakseli eikä takapyörä teho niin ei kyllä kaikki ole kunnossa ,onko täys teho ecu  vai mustaruskea piuha poikki ? kattoin tlzonesta ton käppyräs näyttää samalta kun kx centerissä mitattu joka on takapyörä teho,itsellä on toi f60 ecu eikös sen pitäis olla täys teho

piuha poikki ja kahdella eri eculla koitettu...
tossa vielä dynökäppyrä:
IMG.jpg

toi 120hp on joku ennen mitattu, on vain vertailuksi. Tämä on ennen slipareita, uutta käppyrää en löytänyt mutta tehon muoto ei ole muuttunut. 100hp veto on rajoitinpiuha kiinni ajettu, ihan vain vertailuksi että kartta vaihtuu. Rupeaa vain mietitytämään että onko tuon piuhan takana varmasti 125hp kartta?

edit: tuota tehonkehityksen loppumista 8000 kierroksella ihmetteli penkittäjäkin. Slipareilla tuli myöhemmin keskialueelle parhaimmillaan 10 hp lisää ja huipputeho nousi 3hp mutta samoilla kierroksilla loppui tehonnousu.

Voishan tuonkin tarkastaa nyt kun pumppukin on pois tankista niin tarkastaa senkin. En vain oikein usko tuohon kun saa kuitenkin säädettyä rikkaalle...

noita ruostetta täynnä olevia filttereitä on ollut 30t ajetuissa, tlzonella joskus näkynyt.

mutta joo, jos saa rikkaalle, niin ei luulis olevan siitä.

JT

Katsopas että toisioläpät aukeavat kokonaan, jos on ajettu paljon 100hv kartalla läppien rungoissa voi olla paskaa joka estää servoa aukaisemasta niitä kokonaan.

Nokan ajoitus ei aiheuta kuvassa esiintyvää vääntökäyrää, väärälläkin ajoituksella nokka-akseli toimii, ainoastaan kierrosalue vaihtuu ts. tehokäyrä olisi edelleenkin huipullinen, laakea vääntökäyrä viittaa hengitysongelmaan kuten vaikka toisioläppien jumittamiseen, muitakin vaihtoehtoja on.

Katsopas että toisioläpät aukeavat kokonaan, jos on ajettu paljon 100hv kartalla läppien rungoissa voi olla paskaa joka estää servoa aukaisemasta niitä kokonaan.
Ainoat läpät on kaasuläpät ja venttiilit jos ne sellaisiksi laskee.
Ja kaasuläpät aukeaa, tsekattu ja säädetty vaijerit servoja ei ole eikä läppiä pakopuolella. Täytyy varmaan kattoa ettei ole varpusia imuputkissa
tounge.gif

jos toi on tosiaan kampiakseli eikä takapyörä teho niin ei kyllä kaikki ole kunnossa ,onko täys teho ecu  vai mustaruskea piuha poikki ? kattoin tlzonesta ton käppyräs näyttää samalta kun kx centerissä mitattu joka on takapyörä teho,itsellä on toi f60 ecu eikös sen pitäis olla täys teho
pitäis olla alkuperäinen täysteho boksi:TUOLTA aukeaa noi koodit...
Siis sulla loppuu tehon tuotto samalla lailla? saatko siitä kuvan vaikka tänne?

Ongelma nyt myös:tlzone.net

Ainoat läpät on kaasuläpät ja venttiilit jos ne sellaisiksi laskee.
Ja kaasuläpät aukeaa, tsekattu ja säädetty vaijerit servoja ei ole eikä läppiä pakopuolella. Täytyy varmaan kattoa ettei ole varpusia imuputkissa  
tounge.gif
Niin TL:ssä ei vielä ole ecun ohjaamia toisioläppiä... se meinaa myös sitä että 100hepan rajoitus ei ole pelkästään boksista, moottorin tehoa voidaan rajoittaa järkevästi vain sen imemää ilmamäärää rajoittamalla ja ilman toisioläppiä tuo 100hp:n rajoitus meinaa että imuilmaa pitää kuristaa jotenkin muuten, rikat imukurkuissa tms. Eli se boksin piuha muuttaa vain moottorinohjauksen syöttämän polttoaineen määrän, itse ilman rajoitus pitää poistaa myös jos aikoo täydet tehot saada pihalle.

Eli lyhyt googletus kertoo että TL:ssä on imutorvet pienemmät tuossa 100hp:n versiossa....

Niin TL:ssä ei vielä ole ecun ohjaamia toisioläppiä... se meinaa myös sitä että 100hepan rajoitus ei ole pelkästään boksista, moottorin tehoa voidaan rajoittaa järkevästi vain sen imemää ilmamäärää rajoittamalla ja ilman toisioläppiä tuo 100hp:n rajoitus meinaa että imuilmaa pitää kuristaa jotenkin muuten, rikat imukurkuissa tms. Eli se boksin piuha muuttaa vain moottorinohjauksen syöttämän polttoaineen määrän, itse ilman rajoitus pitää poistaa myös jos aikoo täydet tehot saada pihalle.
Tellussa on ruiskurunkojen jälkeen olevissa kumikauloissa pienennetty ala noin puoleen. Minulla nämä on vaihdettu täystehon "suoriin" kuristamattomiin.
Olen kyllä käynyt mopon läpi ja katsonut kaikki "perussyyt". Siksi olen nyt syventynyt hieman syvemmälle kuin vanhaan bensaan tai itseselvyyksiin. Nuo nokkien ajoituspulmat tuli vastaan kun rupesin käymään tekniikka läpi että kaikki perusjutut, kuten ajoitukset on kohdillaan...

Tellussa on ruiskurunkojen jälkeen olevissa kumikauloissa pienennetty ala noin puoleen. Minulla nämä on vaihdettu täystehon "suoriin" kuristamattomiin.
Olen kyllä käynyt mopon läpi ja katsonut kaikki "perussyyt". Siksi olen nyt syventynyt hieman syvemmälle kuin vanhaan bensaan tai itseselvyyksiin. Nuo nokkien ajoituspulmat tuli vastaan kun rupesin käymään tekniikka läpi että kaikki perusjutut, kuten ajoitukset on kohdillaan...
Nokkien ajoitusvika näkyy koko alueella, ei vain huipputehossa. Eli koko vääntökäyrä kulkee eri rataa nokan ajoituksien mukaan, tuossa sulla vääntökäyrä on yhteneväinen aina tuonne 8000 rpm asti, noin kävisi juuri tehokäyrälle jos esimerkiksi ne imukurkut rajoittaisivat ilmansaantia.

Eli tosiaan täytyy ihmetellä kyllä itsekin tuota vääntökäyrää kerran nuo selvimmin siihen vaikuttavat asiat eivät ole syynä....

tossa kuva kohta kun saan sen näkyyntässäkö
biggrin.gif
Katsos vain, samalla tavalla loppuu ja laskee tosta 8krpm:n kohdalta rajoittimelle. Oliskohan meillä jokin mystinen "tyyppivika"?
Pikku selvittämistä tä ainakin vaatii, jotenkin ottanut tekniikan vittuilun vähän henk.koht., mulle ei yks malmikasa ala  
mad.gif
biggrin.gif

p.s. sulla on tossa linkin osoitteessa http://http:// alussa, muokkaa toi toinen http:// pois niin aukeaa kivemmin
smile_org.gif

edit:kerkesit ensin

Suzukin malleissahan on monessa ollut myös putsarikotelon ilmamäärärajoituksia, eli olisikohan tuossa 100hp rajoitetussa versiossa noiden imutorvien lisäksi 100hp mitoitettu imuputki kotelossa......

Suzukin malleissahan on monessa ollut myös putsarikotelon ilmamäärärajoituksia, eli olisikohan tuossa 100hp rajoitetussa versiossa noiden imutorvien lisäksi 100hp mitoitettu imuputki kotelossa......
Ilmanputsarista on heitetty kaikki läpät ja muu turha romu mäkeen. Tunnetaan nimellä airboxmod tuossa linkkiä:AIRBOXMOD

-08 eteenpäin Firebladet on ameriikassa rajoitettu jotenkin sähköisesti ylhäältä matalemmalle teholle ja tehokäyrät leikkaantuu samanlaisesti kuin noi.Onko tellussa samanlailla johtoja katkottavaksi ja kumikurkkuja vaihdettavaksi kuin joskus oli -99 750 gixxerissäni uutena?
Niin ja onko kytkinkahvassa sellanen mikrokytkin ja se toiminnassa? Sen täytys olla...

Back