• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

No-gas MIG-hitsaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heh, joo... Walliushan on tunnetusti "suomalaista" ja "huippulaatua".
biggrin.gif

Pro-tason hitsauslaitteissa on oikeastaan 2 valmistajaa.. Kemppi ja Esab.. 80-luvun esab on idioottivarmaa tekniikkaa, kun taas tuon ajan kempeissä on kaikenlaista, ainakin tätä nykyä (+10000h).

90-luvun loppupuolen esabit taas käy huollossa tuon tuostakin, kun taas Kempit kestää ja kestää.. Itselläni on käytössä robottiaseman virtalähteenä kempin pro-5000, motomanin ultramaticin ohjaamana.. Kaariaikaa on 6:ssa vuodessa tullut lähes 2000h, eikä minkäänlaista toimintahäiriötä..

Menee aiheen vierestä, mutta laatu maksaa ja laatutuotteissakin on eroja.
Noissakin halpis-laitteissa varmaan kannattaa valita se, missä on käytetty eniten metallia komponenteissa
biggrin.gif
, se on jo jonkin asteinen "mitta-asteikko" vertailua tehtäessä..

Alkuperäiseen aiheeseen vastaten... Vastaavalla Gernillä olen liimaillut autojen pellit sujuvasti. Ei tietenkään "oikean" koneen tasoinen mutta miksi ostaa tonnin/usean kone jos käyttöä on esim. kerran vuodessa?

Jep, se teksti "synergig" ja sen jälkeen säätimessä numerot 0,8 , 1,0 , 1,2 , 1,6 tarkoittaa lisäaineen vahvuutta. Ja joka tuota tarvii, ei ole hitsaaja...
pftroest.gif
joojoo, pitäskö masayardsin duunareille perustaa oma palsta  
033102ass_1_prv.gif
cool.gif
Ei, mutta niitten pomoille pitäis...
cool.gif
Kai tommonen asiavirhe on hyvä oikaista, kun kerran täällä kuvien kera suositellaan tiettyjä tuotteita ja kerrotaan niiden ominaisuuksista..

Kyllä se "lankavalinta"-nappula on ihan tarpeellinen.. Sen funktiohan on se, että sen asetus määrää tuon "synergia-kartan" läpi säätöalueen, aina valitun lisäaine-vahvuuden mukaan..
Jos "masayardsin" -duunari:D liittää laivan lohkoja toisiinsa viikon. Samaa saumaa samoilla arvoilla päivästä toiseen, sillä ei ole merkitystä. Hän on merkannut ne wps:n 3 optimi-arvoa tussilla koneen kylkeen..

Jos taas "konepaja-duunari" kokoaa monimutkaisia rakenteita ja joutuu heittelemään arvoja vähän väliä, hänelle sillä nappulalla on merkitystä, mikäli kone alunperinkään toimii kunnolla synergialla..

Saatiinpa taas kunnon vääntö aikaiseksi pienestä kysymyksestä mutta kerrankin se tuotti oikeanlaista keskustelua ja ihan hyvää tietoa asiasta.
Olen itse hitsannut satunnaisesti enemmän tai vähemmän n.30 vuotta, ensin ns. muuntajilla ja tasasuuntaajilla, sittemmin monenlaisilla lankakoneilla  ja se mitä tuolla aiemmin sanoin perustuu aitoon kokemukseen ko. koneesta (täytelanka).
Tällä haavaa koneena on Kempin KempoMat 2100 kolmivaiheisena. Joku nyt sitten sanoo että on kallis sekä hankkia että käyttää! Mikä on kallista ja mihin menee paljon rahaa? Nuo kaksi kun eivät ole sama asia.
Mulla on ajatuksena että jos jotain tekee niin lopputulokseen pitää ainakin itse olla tyytyväinen  
smile_org.gif
(toisten mielipiteellä ei oo niin paljon väliä
mad.gif
) ja tuolla koneella pystyy tai ainakin minä pystyn ja osaan tehdä sellaista jälkeä että voin olla siihen tyytyväinen. Varmaan asiansa osaava tekee muuntajalla parempaa jälkeä kuin mitä minä tuolla migillä mutta sekin on vain tunnustettava ja sillä sipuli.
Okei. Kuka mihinkin tavoitteensa asettaa, se on jokaisen oma asia eikä siinä sen kummenpaa
smile_org.gif
biggrin.gif
.

en ylistä enkä omista minarkkia, Englannista lähtee Kemppi Minarc Mig 150 Inverter Mig Package ONLINE PRICE
£ 439.00 eli ratesfx:än kursilla tulee 510.90€.
:paikallatuulee:

Kyl se on niin jos hitsaaja on kokematon, tai ei aiemmin hitsannut lainkaan,niin ammatilainenkaan ei osaa sanoa tämän hitsaamasta saumasta,et onko tehty 150e tai vaikkapa 2000 eeron koneella.
Semmostakin kuultu, että jauhesammutin pulloihin ihan hiilidioksidia suojakaasuksi jostain sais,toimii mustan kanssa ihan jees,ja varsinkin ruosteisissa mossen pohjissa.

en ylistä enkä omista minarkkia, Englannista lähtee Kemppi Minarc Mig 150 Inverter Mig Package ONLINE PRICE
lookaround_orig.gif
Oliko linkkiä
Linkki Kemppiin

Tulee verot tuon hinnan päälle ja loppusumma 504£. Toimitus suomeen 35£. Euroina 627€.
Jos tilaa firman kortilla saa verovapaasti
wink.gif
Lainaa vaik kaverilta korttia jos ei omaa yritystä ole, säästyy 70 eskoa.
idea3.gif

Taitaa vaan valovista kempitkin olla italialaisia ceboran yms. koneiden lähisukulaisia. Ei se niistä huonoja tee, mutta ei niitä voi näihin ammattikemppeihin verrata. Itse olen poltellu Cebora bravolla (160A valovirtalelu) varmasti reippaasti yli 100kg lankaa ja hyvin toimi, kunnes kaveri kaato sorvin sen päälle... Muutenkin tuosta merkistä on ihan ok. kokemuksia harrastekoneena. Nyt oon vähän aatellu pienen valovirtakäyttöisen ac/dc tigin hommaamista. Sillä sais kaiken pienen hitsailuta nätisti kasaan ilman kipinöitä. Sama kone menis vielä puikkoinvertterinä.

lookaround_orig.gif
Oliko linkkiä
Linkki Kemppiin

Tulee verot tuon hinnan päälle ja loppusumma 504£. Toimitus suomeen 35£. Euroina 627€.
joo, tämä on se, unohtu pois. Myös langat huisin halpaa  
thumbs-up.gif

Myös hymyilyttää nämä +20 vuotta vanhojen kemppien myyntihinnat. Kai sitä vanhalla markalla sai enemmän?

Back