• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Niin minä mieleni pahoitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miksi
- Pyöriä huoltavat ihmiset, jotka eivät edes yritä miettiä mikä järkevä kiristysmomentti on - saati hankkia momenttiavainta ja opetella käyttämään moista
- Ei voida hankkia oikeita, kohtuullisia työkaluja (vaikka Biltemasta perkele), joilla ei tuhottaisi kaikkien pulttien ja kuusiokolojen kantoja
- On niin vaikeaa ostaa uusia ruuveja, nippeleitä ja muita kiinnityshärpäkkeitä niiden katteiden irrottamisessa/kiinnittämisessä kadonneiden tai rikkoontuneiden tilalle - Peltiruuvia ja purkkaa tilalle Perkele...
- Se pultti / ruuvi pitää vetää väkisin väärälle/huonolle jengalle!!!

Kun ei toi oo vaikeeta, ei edes kallista. Vaatii vaan hieman aikaa, ajattelua, opiskelua vaikka osaavamman kaverin kanssa... tana... %¤&¤##¤!

C-A-D sanoi:
Kun ei toi oo vaikeeta, ei edes kallista. Vaatii vaan hieman aikaa, ajattelua, opiskelua vaikka osaavamman kaverin kanssa... tana... %¤&¤##¤!

Erittäin samaa mieltä...

Voisi toiveen esittää myös Kiinassa pyöriään valmistuttaville prätkämerkeille, etteivät valmistaisi erikoistilauksena superpehmeitä ruuveja, vaan käyttäisivät edes halvimpia, 8.8 lujuusluokan standarikiinnittimiä.

Oon kanssa pahoittanut mieleni auton renkaiden kanssa kun ne on laitettu rengasliikkeessä alle. On meinaan yleensä paukutettu mutterimopolla ihan oikeesti kiinni.

Koita siinä sitten p...rkele avata ne pultit puolen vuoden päästä siellä kotipihassa, auton oman tunkin ja ristikkoavaimen kanssa, ja vielä enempi v...tuttaa koittaa suoriutua hommasta sillä pilteeman n. sormimomentti mutterimopolla.
Ei aukee, tarvitaan kunnon räikkä ja väh. metrin putki ja aukee vasta halavatun moisen paukkeen kanssa.

Vaan eipä ole yleensä noita em. matkassa jos oikeesti tarttis ruveta tienpäällä rengashommaan! :rant:

Päivän avautuminen.

Sama älyvapaus tuli mieleeni vasta kuulemassani; kaveri oli vienyt auton renkaanvaihtoon ja sieltä kerrottiin että "ei aukea millään, on porattava ja ostettava uudet pultit".. ja talvirenkaat oli vaihdettu ihan oikeassa (toisessa) autonhuoltoliikkeessä.

Mahtavaa toimintaa noin yritystoimintamielessä - varmaan kaveri suosittelee sitä lafkaa muillekin. Not.

Eihän sitä rahaa nyt millään riitä muutaman kympin työkaluihin kun täytyy hommata kaikenmaailman tingentagelit pyörään ja ylihinnoitellut rukkapuvut kun toisillakin on.

trj sanoi:
Oon kanssa pahoittanut mieleni auton renkaiden kanssa kun ne on laitettu rengasliikkeessä alle. On meinaan yleensä paukutettu mutterimopolla ihan oikeesti kiinni.

Koita siinä sitten p...rkele avata ne pultit puolen vuoden päästä siellä kotipihassa, auton oman tunkin ja ristikkoavaimen kanssa, ja vielä enempi v...tuttaa koittaa suoriutua hommasta sillä pilteeman n. sormimomentti mutterimopolla.
Ei aukee, tarvitaan kunnon räikkä ja väh. metrin putki ja aukee vasta halavatun moisen paukkeen kanssa.

Vaan eipä ole yleensä noita em. matkassa jos oikeesti tarttis ruveta tienpäällä rengashommaan! :rant:

Päivän avautuminen.

Mä oon varmaan ihan käsi ja epäkelpo ihminen :D Vedin syksyllä jenkkipakun mutterit motonetin ristikkoavaimella momenttiin ja keväällä ei sitten enään auennukkaan kun unohdin kuparipastat välistä..

Jouduin sitten "nöyrtymään" ja viemään liikkeeseen ja maksoin 20e siitä ettei tarvinnut itse jumppailla renkaiden ja vanteiden kanssa.

pxu sanoi:
Sama älyvapaus tuli mieleeni vasta kuulemassani; kaveri oli vienyt auton renkaanvaihtoon ja sieltä kerrottiin että "ei aukea millään, on porattava ja ostettava uudet pultit".. ja talvirenkaat oli vaihdettu ihan oikeassa (toisessa) autonhuoltoliikkeessä.

Mahtavaa toimintaa noin yritystoimintamielessä - varmaan kaveri suosittelee sitä lafkaa muillekin. Not.

Kaveris on varmaan aika käsi ja peukalo keskellä kämmentä jos kuuntelee norminaamalla tollasta soopaa :grin:

Roadkill sanoi:
Mä oon varmaan ihan käsi ja epäkelpo ihminen :D Vedin syksyllä jenkkipakun mutterit motonetin ristikkoavaimella momenttiin ja keväällä ei sitten enään auennukkaan kun unohdin kuparipastat välistä..

Jouduin sitten "nöyrtymään" ja viemään liikkeeseen ja maksoin 20e siitä ettei tarvinnut itse jumppailla renkaiden ja vanteiden kanssa.

Jos ne vedetään edes suurinpiirtein siihen tehtaan antamaan momenttiin niin ne aukeaa ihan niillä auton omilla renkaanvaihto vehkeillä. Silloin tällöin tulee ihan itsekin vaihdettua kesä/talvi renkaat kun ei viitsi tai kerkeä mennä jonottelemaan, ja irroittaessa sen eron tosiaan huomaa. Ei tartte etsiä minkäänlaisia jatkovarsia vaihtohommiin ja lähtee mutterit auki ihan omin pikku kätösin, auton omalla rengas avaimella. Ilman isompia voi v...ttuja ja s...tanan p...rkeleitä.

Rengasliikkeillä taitaa olla se suurin pelko että JOS se rengas irtoaa kesken ajon niin vahinkojen maksaja on oitis selvä? Siksi kait ne paukutetaan niin tiukkaan? Enpä keksi muuta järkevää syytä siihen ylikiristykseen.

Oma pyörä ollu kohta 1,5 kk merkkihuollossa ulosajon takia ja lisäksi ajattelin tehdä huollon samalla kun pyörä liikkeessä muutenkin. Soittivat ny sitten alkuviikosta että valmistuu vasta ens viilolla. On se ihme ettei tuona aikana ja vahinkotarkastuksessa ei huomattu että pärrästä on etuhäkki paskana. :O Siitä itse sanoin pariin otteeseen henkilökunnalle ja vielä puhelimessa varmistin että onhan kaikki osat nyt varmasti tilattu. :doh: Sitten kun heidän mokan piikkiin koitin kysellä sijaiskulkupeliä kun tää remontti venyny jo monta viikkoa asien ja maalauksen takia niin aika nihkeetä oli vastaantulo. :pissed: Huomenna nyt sit nään et yrittääkö vielä mua veloittaa sijaispyörästä heidän oman tunaroinnin takia. Voipi olla että ei tarvii tän kerran jälkeen enää tuossa huollossa asioida. :sad3:

Roadkill sanoi:
Aikamoista sukupuolirasismia.. Naiset kyllä kykenee ihan samoihin asioihin kuin miehetkin.

Nope, nuorempana tuli kokeiltuakin. Seisaaltaan kusin huomattavasti kauemmaksi kun silloinen tyttöystävä, nykyinen vaimo.

seppo02 sanoi:
Nope, nuorempana tuli kokeiltuakin. Seisaaltaan kusin huomattavasti kauemmaksi kun silloinen tyttöystävä, nykyinen vaimo.

Varsinkin nuotioon kuseminen tuottaa naisille vaikeuksia.

seppo02 sanoi:

Niin minäkin 20 vuotta sitten, mutta enpähän enää tiedä kumpi nyt voittais kusi kilpailun.

Kertoimet 50/50? :)

Nyt sitten hävettää kun jouduin käsivaralla laittamaan öljypropan kiinni tänään. Momenttiavain kyllä on mutta ei ollut siihen päätä millä olisi propun saanut kiinni (enkä jaksanut lähteä kaupungille kesken työn etsimään).

PS. Itse kyllä olen todennäköisesti seuraava joka tuota aukoo niin ei vahinko kyllä pääse kiertämäänkään.

Ja ainoa ihka varma ja tasa-arvoinen asia on, että kun lumeen kusee, niin siihen tulee reikä. M.O.T.

Back