Joo tosiaan niin pyörää on käytetty sellaisessa kylmänviileässä tallissa, mutta varmaan on plussan puolella se talli sormituntumalla. Tosiaan tällä hetkellä minä olen asioita summailtuani aika vahvasti sitä mieltä, että laihalla se on, koska neulan sokka kolmannessa urassa se otti kierroksia mutta hiukan röpötti kuitenkin. Kun neulan sokan laittoi takaisin toiseen uraan (eli laihemmalle) niin sitten ei enää pelaa ollenkaan, tukehtuu kun kaasua avaa. Mitään bensan hajuakan ei ole havaittavissa vaikka konetta siis käytettiin tallissa (tallin iso ovi auki kuitenkin).
Lisämausteena tässä nyt on sellainen, että kun olin vaihtanut kumikurkut, neulaputket ja nostanut neuloja (sokka kolmanteen loveen), niin tarkistin tietenkin ilmansuodattimen kunnon siinä samalla. Neulat uudelleen laskiessa (sokat toiseen uraan) tsekkasin vielä tuon suodattimen asennuksen varmuuden vuoksi, ja sepä ei ollutkaan mennyt aivan paikalleen, jonkun millin se oli vinossa ja asettui sitten tukevamin paikalleen. Mietin että olisiko se ilmansuodattimen ohi sitten imenyt ilmaa muka sen verran vapaasti että se oli röpöttänyt silloin kun neula oli kolmannessa urassa. En oikein jaksa uskoa siihenkään, koska suodatin mielestäni oli kuitenkin sen vaahtomuovi "tiivisteen" varassa.
Sitten tietenkin tuo pieni epäröivä röpöstely tallissa vapaavaihteella kaasutellessa voi muuttua tuolla maantiellä vetopäällä tasaisemmaksi käynniksi.
Jäljelle jää se tolkuton savutus, mikä ei ole mustaa, eikä mun mielestä sinistäkään vaan vaaleaa harmaata ja sitä tulee ihan vtusti. Voisi verrata että samaan malliin kuin jostain vanhasta dieselistä kylmänä (mutta ei siis mustaa). Ja bensa ei haise. Konehan on ilmajäähdytetty, eli jäähdytysnesteestäkään ei ole kyse. En tiedä alkoiko se savuttaa kumikurkkujen ja neulaputkien vaihdon takia vai ei, koska en ollut käynnistänyt sitä syksyn jälkeen ennen osien vaihtoa. Olisi pitänyt.
Nyt on kuitenkin paluu arkeen mansen suuntaan ja pyörä jää tänne varsinaissuomeen, eli keväämmällä taas asian kimppuun.
Ja koko touhun ideahan on siis palauttaa saksanpoikien kuristama mopo normaaleihin tehoihin, eli ei mitään viriviri-juttuja. Lähteenä mulla on ollut
tämä ja
tämä ja tämä
10 megan pdf javielä oikein
tommonenkin.