• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

"Ne veivät jalat alta" 27.-28.04 Koeajopäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
JOVVAIN..
sport05.gif

........Naaaaa, se tuo ÄSSÄ on kyllä lysti vehe....(moneskohan kerta se nyt taas olikaan) mutta ei voi ku joka kerta kehua sen lootaa. Kytkimen käytön voi unohtaa sekä ylös & alas tykkänään, eikä silti kolahtele ! Vaan servojarrut ehkä turhan äkkinäiset tavallisiin "tottuneelle" vaikka yhellä sormella sitä LT:nkin kahvoi painellaan.... . On net AIKA ottavat !! Polviote maaaaaahtava ! Niin ja tietysti tuo ESA !

No sit tuo 800st , mukavan köykäne on kyllä ! Tehoa upeeasti jos vaan kierroksia pitää. 60:stä kutosella alkaen. Piiitkä ykkönen. Jarrut perinteiset eli hyvät. Hiekalla 2:lla varoen kun sutiiiiii ! Ja 3:lla kans. Hyvin ottaa kuopat vauhissakin ! Kutonen mukavan pitkä !! VAAN ON SE OUTO tuo myllyn ääni
crazy.gif
Piti ihan monta kertaa kahtoo että mikä se raahaa asfalttiin, että onko pakosarja irti tai lokasuoja kun ottaa maahan kiinni !!!
crazy.gif
crazy.gif
Että korvatulppien kanssa pitää kyllä reissuun sitten lähteä kesällä !

No sit tuo 650 XMoto he hee.....tuli ihan "nuoruus"-aja t mieleen. LYSTIPELI & KUNTOPYÖRÄ on kyllä vaan ihan ihme mittaristo, ei taho digit näkyä harmaata taustaa vasten ! Ihme käyntiääni ja varsinkin se satula. Väkisin istuu ihan liian edessä. Istuinkorkeus mukava (182cm:lle) Mukavan kapia on kyllä kans mehtään ja jäkhälle. OUDOT vilkut kun ei oo piiitkään aikaaa yhellä napill pelannut
biggrin.gif
Upsidedown keula toimii hyvin ja oikein kaikki kaivonkannet piti oikein ettiä että missä, missä, lisää, lisää....Juu ja uimarannalla oli ihan kivaa taaas moneen vuoteen !! Ai että ku olisi ollut jotain tuommosta -87 - 92 vuosina !!!
inlove.gif

TALVIPYÖRÄKSI ? Hmmmm......

Sokerina pohjalla ÄRRÄ , vaan ei JKL:ssä ku vasta huomenna....
nixweiss.gif

No millaisen mielikuvan sait,että pitääkö pyörässä olla 1,2 vai 4 sylinteriä.

Eikä muistella niitä omia koneita.
wink.gif

No on se hyvä, että joku sentään oikein ajoikin niitä pyöriä ja vielä teki ihan raportinkin.
062802jumpie_prv.gif

Itsekin äkkäsin tuon koeajotilaisuuden ja suuntasin Tampereen Heinon vanhana asiakkaana tällä kertaa Espoon Heinolle. Aikomuksena oli ihan kokaista jotain näistä uusista Bemuista. Onneksi asiana oli sentään uusien takajarrupalojen osto, muuten sylettäisi koko reissu...

Siis ei pidä ymmärtää väärin, pyörät oli hienoja, ajamaankin olisin halutessani päässyt, mutta kun kylmät tyypit riitti todistamaan, että ei noista yksikään oo mun ykkös- tai edes kakkospyörä.
Ja tämä taas on edelleen minun ongelmani.
confused_orig.gif
Kakkospyörä olisi kiva, mutta kun ei sillä tulisi ajetuksi. Jos viikolla ajat työreissuja tonnin -pari kaikissa keleissä niin ei tule viikonloppuna mieleen lähteä hupireissuille kaupungile tai sorateille räimimään. Tai voisihan sitä kerran pari, mutta liian vähän joka tapauksessa tulisi tuommoiselle hupipelille käyttöä.

Taas nykyisen "työkalun" korvaajaksikaan noista ei minulle olisi ollut. Gessulla monet tekee pitkiäkin reissuja, ja tavaraa mahtuu mukaan - ei siinä mitään. Itsekin olen semmoisella toissa kesänä kokaissut puolisentoistasataa kilometriä, mutta ei se ollut mun pyörä. Tärisee liikaa, oikea käsi puutui kun cruise puuttui, tuuli pieksi niin, että kylmä meinasi tulla keskellä kesää.
RT:lläkin oon ajanut vuosi sitten ehkä saman verran. Ihan kivan kevyt, lähtee kuin jänis makuulta, on kuusi vaihdetta - mutta ei oo sekään mun pyörä. Sama helkutin tärinä, kerrassaan mopofiilis.

GT:llä en ole ajanut. Istuminen sen kapealla satulalla polvet koukussa riitti. On kuulemma hieno pyörä kaikin puolin, säätöjouset ja kaikki. Uskon sen ilman muuta. Mutta sekään ei oo mun pyörä...

Niiden pienempien satulassa en edes kokeillut istua. Jos olisin kolmisenkymmentä vuotta nuorempi ja hakisin hupipyörää, niin noihan olis ihan kivoja. Mutta ei enää...

Vaan niinhän se on, että jokaiselle se oma mopo on kaikkein rakkain
inlove.gif
. Varmaan moni on liikkeessä tai muuten istunut / koajanut LT:n ja todennut, että ei s..tana, kuka tämmöisellä möhköllä viitsii ajella. Niinhän se on...Noista kommenteistani siis älköön kukaan kyseisen pyörän omistaja loukkaantuko. Nämä on vaan tämmöisen LT:llä mopoilu-uransa varttuneella iällä aloittanen vanhemman ukon horinoita. Kaikenlaisia pyöriä tarvitaan ja niille kaikille taitaa löytyä ostajakuntansa - ei kai niitä muuten valmistettaisi...
biggrin.gif

Että tämmöinen puolueeton ja objektiivinen koeajoraportti tällä kertaa.
tounge.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

JOVVAIN..
sport05.gif

........Naaaaa, se tuo ÄSSÄ on kyllä lysti vehe....(moneskohan kerta se nyt taas olikaan) mutta ei voi ku joka kerta kehua sen lootaa. Kytkimen käytön voi unohtaa sekä ylös & alas tykkänään, eikä silti kolahtele ! Vaan servojarrut ehkä turhan äkkinäiset tavallisiin "tottuneelle" vaikka yhellä sormella sitä LT:nkin kahvoi painellaan.... . On net AIKA ottavat !! Polviote maaaaaahtava ! Niin ja tietysti tuo ESA !
Tarkoitatko K1200 ässää?

Kyllähän se loota ripeissä kiihdytyksissä toimii joten kuten sivistyneesti, mutta vaihdot 1.-3. vaihde normaalissa kaupunkiliikent eessä saa sen kyllä kolahtelemaan aika rumasti.

Tosin kokemusta meikäläisellä on vaan tästä omasta yksilöstä.

Taidan silti olla tulossa vanhaksi, kun se "sportti-boxeri" näytti silmään jo melkeinpä hyvältä
biggrin.gif

Pitänee varmaan käydä hommaamassa lasit tai vaihtoehtoisesti käydä jossain italialaisia prätkiä myyvässä liikkeessä...

No ostitko pozo ne jarrupalat. Minulla taitaa olla hyllyssä yhdet lt:n palat jouten.
No sen asian sain sentään toimitetuksi, kun ne koeajamiset meni ihan reisille...

Kyllä mä voin ne sunkin jarrupalat ostaa. Niinkuin tarinasta ehkä paistoi läpi ei oo moponvaihto vielä ajankohtaista.
tounge.gif

Ehkä parin - kolmen vuoden päästä, jos silloin olisi uusi LT jo saatu markkinoille. Siihen menessä taitaa kyllä kulahtaa noi just ostamanikin palat.

Apropo...tuohonkin liittyy tarina, jolle koko ikänsä mopoilleet varmaan taas hörähtää. Nimittäin takapalat menee vaihtoon nyt 60 tkm,n kohdalla. En tiedä onko se paljon kilometrejä takapaloille, mutta kun olen itse asiassa vasta viimeisen 18.000 km ylipäänsä käyttänyt jalkajarrua. Se käyttämään oppiminen vaati jarrupolkimen jatkamisen, jotta se osuu ilman jalkaterän sisäänpäin kiertämistä päkiän alle.
40.000 kohdalla vaihdettiin etupalat, ja kun tyrkytin takapaloja vaihtoon, sanoi Kymäläisen Harri Treen Heinolla, että eihän näitä oo edes käytetty...
Eli uskottava se on, että integraalijarruista huolimatta jarrujen painotus (normaalijarrutuksissa) on käsijarrulla etupyörällä ja jalkajarrulla takapyörällä. Luulin pitkään, että ne olisi enemmänkin tasapäisiä - varmaan paniikkijarrutuksessa tulee sitten molemmat pyörät peliin täysillä. Niinhän se tehtaan brosyyreissä taitaa lukeakin...

Siispä laita privaa niin sovitaan diili, nyt kun olen oppinut kuluttamaan myös takapaloja.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Kävipä köyhäkin katselemassa ja kokeilemassa mitä rahalla saisi. R1200R potkaisi kyllä mukavasti jo 3000 jälkeen. 100-120 km/h kohdilla alkoi jo tuolla lyhyellä koeajollakin kaipaamaan jonkinlaista tuulensuojaa. GS paukutteli putkessa tasaisesti koko reissun. Olikohan nuo kaikki putkitettu, ei taida tulla tehtaan linjalta Akrapovicin putkella? GS:n pleksi oli juuri väärän kokoinen tai väärällä korkeudella. Pyörre osui aivan suoraan kypärään. Melkein seisomaan piti nousta, että puhtaaseen virtaukseen pääsi.

No millaisen mielikuvan sait,että pitääkö pyörässä olla 1,2 vai 4 sylinteriä.

Eikä muistella niitä omia koneita.
wink.gif
JOVVAIN....!
sport05.gif

........Naaaaa, kyllä mutterpyööräs pitää olla 1, 2, 3 tai 4 sylinteriä. Kutosellakin jotkin jutaa ja kivalta semmosellakin on väylillä päästellä (mm GW1800)  
biggrin.gif

GW:n reteot vaan ei toistaiseksi pärjää LT:n vastaaville ja sitten tuo hinta...
confused_orig.gif

Se on siis ihan käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan. JOS tekisin hommia rajalle, GWS;lle, Maanmittaushallitukselle jne. olisi pyörä ilman muuta yksmukinen, ehkäpä tuo XMoto, tai siis tietysti sen "serkku" Country vai mikä se nyt oli..? Se rupulikuminen mut muuten sama, MUTTA jos pitäs vähänkään sillä pikitiellä päästellä niin kyllä se tuo ohjaustanko tuntus reijenpaksuiselta jo 100 km:n ajon jälkeen  
crazy.gif
Keveys on valttia pitkospoluil ja kun suosta kiskoo sitä yksin ylös niin tietää miksi ...
biggrin.gif

Mutta vielä tuo F800ST jäi kaivelemaan mieltä että on se hyvä kun tuli varattua tuommonen heinäkuulle sveitsin itäreunojen kiertoon. Tulee kunnolla testattua ja varmaan tutuksi josta voi sitten raportoida enemmän. Saatan yhen kuvankin laitella...
wink.gif

Ekku kysyit jotta: "Tarkoitatko K1200 ässää?"

Juuri tuota ! Ei nuo R1200:set ole oikein jaksanut kovin innostaa, toki R1200S:nkin olen pariin otteeseen kokeillut ja kyllähän se "istuu" kun hanska käteen mutta se tuo boxeri.....se ei vaan ole mun juttu !
Kumpa LT:hen saisi tuon ÄSSÄN lootan, niin a vot !

Ekku kysyit jotta: "Tarkoitatko K1200 ässää?"

Juuri tuota ! Ei nuo R1200:set ole oikein jaksanut kovin innostaa, toki R1200S:nkin olen pariin otteeseen kokeillut ja kyllähän se "istuu" kun hanska käteen mutta se tuo boxeri.....se ei vaan ole mun juttu !
Kumpa LT:hen saisi tuon ÄSSÄN lootan, niin a vot !
Enpä osaa kuvitella, millainen sen LT:n loota oikein on, kun meikäläisenkin pääasiallinen vertailukohta tuon "ässän" lootalle on vanhat Motoguzzin 5-vaihteiset askit, mitkä ei nekään ole ihan niitä sivistyneimpiä ratkaisuja.

Muutoinhan tuo "ässä" on kyllä aika sivistynyt laite, mitä tulee jousitukseen, jarruihin ja ajo-ominaisuuksiin yleensä.

Kesäkuussa pääsee sitten Saksaan kokeilemaan miten se toimii sellaisissa olosuhteissa mihin se on todennäköisesti suunniteltu.

tulipa käytyä koittamassa tuota G650 maastomallia kun ei motoa ollut prkl ajettavana ainakaan sillon kun itse paikalla oli tai sitten eivät uskaltaneet antaa sitä minulle
tounge.gif
Vähän oli kyllä pettymys itselle kone oli jotenkin hengettömän oloinen ja tärisi törkeästi verrattuna entisen pyörän suzukin 1-sylinteriseen tömäriin verrattuna mutta voipi olla tietenkin että aika kultaa muistot siittä suzukin koneesta.

Enpä osaa kuvitella, millainen sen LT:n loota oikein on, kun meikäläisenkin pääasiallinen vertailukohta tuon "ässän" lootalle on vanhat Motoguzzin 5-vaihteiset askit, mitkä ei nekään ole ihan niitä sivistyneimpiä ratkaisuja.
23ITK-61 (Sergei)
sport05.gif

.......Naaaaa, no tuo LT:n loota on musta ihan samanlainen kun on se Sergein lukko ! Tai ainakin net äänet. Tiijäthän se 23mm:n itkanuuna, 2-piippunen ja hirmu kätevä pintamaaleihin myös, varsinkin liikkuvalla alustalla (Hilux, proto jne)
bowdown.gif

Itse kävin ajelemassa Tampereen koeajopäivillä.

F800 ei kyllä herättänyt mitään isompia kutinoita, vaikea oli kuvitella mille kohderyhmälle se on suunnattu.

Mutta K1200S olikin eri maata.
Jopa sen verran eri maata että Honda jäi Heinon pihaan ja pois kurvattiin 2000km ajetulla 2006 kelta/mustalla S:llä välirahalaskun kera
062802jumpie_prv.gif

Vaihdeloota tuntuu hämärältä aluksi mutta kun sitä aikansa relaa edes takas niin se tuntuu ryhdikkäämmältä kuin japsit.. ..samaa hiljaisuutta ja helppoutta siihen ei kyllä saa.

sport05.gif

sport05.gif

sport05.gif

Ja tämä taas on edelleen minun ongelmani.
confused_orig.gif
Kakkospyörä olisi kiva, mutta kun ei sillä tulisi ajetuksi. Jos viikolla ajat työreissuja tonnin -pari kaikissa keleissä niin ei tule viikonloppuna mieleen lähteä hupireissuille kaupungile tai sorateille räimimään. Tai voisihan sitä kerran pari, mutta liian vähän joka tapauksessa tulisi tuommoiselle hupipelille käyttöä.

Mulla oli vähän sama ongelma. Kakkospyörää tekis mieli, mutta......
Lopulta ratkaisin ongelman,........ostin mönkijän. Tosi hupi peli, ja tarpeeksi erilainen mopoiluun verrattuna, ja voi talvellakin pärrätä.

Itse kävin ajelemassa Tampereen koeajopäivillä.

F800 ei kyllä herättänyt mitään isompia kutinoita, vaikea oli kuvitella mille kohderyhmälle se on suunnattu.
Se on suunnattu tällaisille papparaisille jotka sillä ajaissaan nuortuu 20 vuotta ja voi jee antaa sille hanaaa.
062802jumpie_prv.gif

Onnea hankinnalle.

ps. jos f800 ohittaa sut kurvissa niin se olin mä
tounge.gif

Se on suunnattu tällaisille papparaisille jotka sillä ajaissaan nuortuu 20 vuotta ja voi jee antaa sille hanaaa.
062802jumpie_prv.gif

Onnea hankinnalle.

ps. jos f800 ohittaa sut kurvissa niin se olin mä
tounge.gif
No, sitten minun ei kannata edes koeajaa koko kapistusta. Eihän mulla ollu 20 vuotta sitten korttiakaan, vaikka mopo oli kyllä...

ps. Ei se K1200S ole mutkassa kovinkaan hidas, joskin vähän raskaan oloinen.

Vaikeatahan se on kuvitella, mitä kohderyhmää kiinnostaa sellainen mopo, joka:

-kiihtyy sataseen abt 3 s ja varttimailiin abt 11 s
-kuluttaa kevyesti alle 4 l/100km
-kulkee pitkästi päälle 200 km/h
-mylly sekä vääntää, että kiertää halukkaasti
-pehmeästi toimiva ruisku, ei "on-off" nykimistä kaasun hölläyksen jälkeisessä kiihdytyksessä

-on vakaa ajettava suoralla
-kääntyy hanakkaan ketterästi mutkiin, eikä hätää jos mutka vaikka kirraiskin
-muuttuu matelu nopeuksissa skootterimaisen ketteräksi
-mukavan rento ajoasento, helppo liikenteen tarkkailu kaupunkiajossa
-huoltovapaa hihnaveto ilman tehohäviötä
-pitkät 140mm joustot molemmissa päissä tasaamassa röykkyjä
-matala painopiste (tankki satulan alla)

-helpot ja turvallisen tehokkaat Brembon ABS-jarrut
-"ei linkitetyt" jarrut
-teräspunosletkut
-ohjausiskari
-ajotietokone
-vaihdenäyttö
-Lap-Timer
-lämpökahvat
-suuntavilkkujen näppärä automaattipalautus
-rengaspaineiden tarkistus helppoa, sivulle "käännetyt venttiilit"
-esijännityksen ja paluuliikkeen vaimennus säädöt takana

-helposti varustettavissa laukuin ilman hirvittäviä hässäköitä
-mukavasti tilaa myös kahdelle

-naurettavan halvat vakuutusmaksut

Summa summarum; hyvät ajo-ominaisuudet, helppo ja kevyt ajettavuus, laaja tehoalue, hyvät varusteet. Ketäpä moiset asiat kiinnostaisi.

sanoi:
Mutta K1200S olikin eri maata.

Vaihdeloota tuntuu hämärältä aluksi mutta kun sitä aikansa relaa edes takas niin se tuntuu ryhdikkäämmältä kuin japsit..  ..samaa hiljaisuutta ja helppoutta siihen ei kyllä saa.

Tämäkin vielä, F:ssä on kevyt ja täsmällinen laatikko, pieni kliksahdus ja pykälät soljuu helposti ja varmasti...

En tiiä upposko mutta tais ainakin hipasuosuman saada..

En siltikään tiedä kelle se pyörä on suunnattu.
Moisen myyntipuheen jälkeen on vielä vaikeampi sanoa
033102bebe_1_prv.gif

Mä en siihen saanut sellasta tuntumaa kuin ässään.
Hienon listan toki latelit.

GT:llä en ole ajanut. Istuminen sen kapealla satulalla polvet koukussa riitti. On kuulemma hieno pyörä kaikin puolin, säätöjouset ja kaikki. Uskon sen ilman muuta. Mutta sekään ei oo mun pyörä...
Tästä tarvitteis lisä infoa...
Itse ihmetelly juuri tätä GT:n penkkiä. Ainaskin "kylmissä" tyypeissä penkki on tuntunut todella ikävältä.Kapea ja se valuva tunne etiäpäin.Tottuuko/eikö totu?
Hieno pyörä pilattu moisella jakkaralla, sanoisin ma.
crazy.gif

Kovaa tuntuu F800 kiihtyvän vartin ( about 11 sec ), Selkämaakin pääsi "vain" about 10,5 sec K1200S:llä Kalajoella !

Back