• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navigointi kännykällä ja kiinnitys pyörään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä käytin viime kesänä tankkilaukkua mistä se varsinainen laukkuosa lähti irti ja jäljelle jäi vain karttatasku. Hyvin piti vettä, mutta aika hankala oli tarkemmin näyttöä katsella. Joutui aika pitkäksi aikaa irroittamaan katseen tiestä ajo-ohjeita katsellessa. Patterit tyhjeni aika nopeaan kun piti taustavaloa päällä koko ajan eikä mulla mitään laturin piuhaa ole mopoon viritetty.
Samalla konseptilla mentiin, muuten ok mutta näytön "luettavuus" on aika paljon kiinni ympäristöolosuhteista ( aurinko heijastelee). Lisäksi kunnon mulkaisu vaatii hieman selkärangan suoristamista ja pään kääntämistä eli ei tällä varmaan Liikenneturvalta palkintoa saa
wink.gif

Tarkoitus oli liimata Garminin imukuppi teline mittariston päälle. Hain "parasta" sikafleksiä mitä löytyi eli kauppias tarjosi P-700 toltal fix nimistä ainetta.

Totesin parin päivän liiman kuivumisen jälkeen että sukkahikikin olisi liimannut lujemmin. Aivan onneton moska.
Mikä aine pitäisi sitten kunnolla kiinni ? Imukupin materiaalihan on pehmeähköä kumia ja mittariston päällinen sitten jotakin kovaa muovia ...
smile_org.gif
ei haittaa vaikka teline jää siihen "ikuisesti" , myyn pyörän sitten joskus navin kanssa.

Itse olen navicorella ajellut niin, että on ollut vain napit korvissa ja puhelin taskussa.  Helsingissä ajelukin sujui ihan hyvin vaikka landelta tultiinkin ;) .
Olen myös ajellut navicorella. N73 taskussa ja napit korvissa. hyvin on toiminut. Nyt kiinnostaisi SCALA Rider Q2 tai jokin muu langaton härpäke. Pystyykö N73 yhdistämään kaksi bluetooth yhteyttä samaan aikaan? esim LD-3W GPS mokkula ja SCALA Rider Q2  
confused_orig.gif

Olen myös ajellut navicorella. N73 taskussa ja napit korvissa. hyvin on toiminut. Nyt kiinnostaisi SCALA Rider Q2 tai jokin muu langaton härpäke. Pystyykö N73 yhdistämään kaksi bluetooth yhteyttä samaan aikaan? esim LD-3W GPS mokkula ja SCALA Rider Q2  
confused_orig.gif
Tuo N73 on uudempaa sukupolvea kun minun entinen N80 jossa pystyi.  Eli melkovarmasti kyllä.

Pystyykö N73 yhdistämään kaksi bluetooth yhteyttä samaan aikaan? esim LD-3W GPS mokkula ja SCALA Rider Q2  
confused_orig.gif
Hyvin tuntuu toimivan kaksi sinihammasta yhtäaikaa N73:ssa, testattu bluetooth HF:n ja gepsimokkulan kanssa.. Jopa vaimon ikivanha 7610 pystyy tuohon, vaikka ei speksien mukaan pitäisi onnistua ollenkaan  
buttrock.gif

Tarkoitus oli liimata Garminin imukuppi teline mittariston päälle. Hain "parasta" sikafleksiä mitä löytyi eli kauppias tarjosi P-700 toltal fix nimistä ainetta.

Totesin parin päivän liiman kuivumisen jälkeen että sukkahikikin olisi liimannut lujemmin. Aivan onneton moska.
Mikä aine pitäisi sitten kunnolla kiinni ? Imukupin materiaalihan on pehmeähköä kumia ja mittariston päällinen sitten jotakin kovaa muovia ...  
smile_org.gif
ei haittaa vaikka teline jää siihen "ikuisesti" , myyn pyörän sitten joskus navin kanssa.
Nyt kokeiltu

- kuumaliima kaksi eri liimalaatua
- super epoxy
- pikaliima

Kaikki enemmän tai vähemmän huonoja. Ei tosiaan pysty luottamaan. Sanokaapa onko sitä isäntä liimaa vai alanko purkamaan mittaristoa irti ja ruuvailemaan 4 kpl 4mm ruuveja ??

Nyt on N95 8Gb/ pienin Aquabox sovitettu XX:ään.

Tein nylonista tuonne ohjausputken sisälle palikan jossa kierteet. Kierre paljastuu kun ottaa mutterin päästä mustan tulpan pois.

Itse boksiin vaan reikä ja prikka/m6 pultti läpi.
Taakse laitoin vielä ison kumisen prikan joka vastaa tuohon koristemutteriin niin ettei se hankaudu ja pitää boksin tiukasti paikoillaan.
Tanko kääntyy ääriasentoihinsa ja väliä tankkiin jää vielä muutama milli.

Kun boksi ei ole paikoillaan niin mitään häpättimiä ei jää näkyviin.  
biggrin.gif

Vituttaa niin että pastesin sähköpostissa tuon Ram-mountille USA:an.  

Puukotin linssin tuosta keskeltä pois ja liimasin kirkkaan muovikalvon tilalle. Tuli helvetin hyvä ja muutenkin tuo kotelo on ihan passeli N95 8GB:lle.  
Uskomatonta asiakaspalvelua britteinsaarilla.  
033102ass_1_prv.gif

Mulla oli tuon pienemmän RAm:in Aqua Boxin linssi (taikka kalvo kai se on) huomattavasti usvaisemman oloinen kuin isomman boxin linssi. Laitoin vierekkäin olevista boxeista linsseineen kuvan sähköpostilla suoraan valmistajalle, ja sain päivän parin päästä vastauksen että lähettävät uuden linssin.  Näin sen asiakaspalvelun pitäisi toimia muuallakin, tai oikeammin eihän noita laatuvikaisia pitäisi edes päästä asiakkaalle saakka.

e90 ja Nuukian oma softa pelittää aivan mainiosti, mutta ruutu on snadi vaikka luuri olisi auki se on silti snadi.
<snip>
Oletko kiinnittänyt Nokian E90:n pyörään? Jos niin miten ja kuvat ois tietysti plussaa.  
wink.gif

VFR:ssa on vähäisesti tilaa mutta kyllä mä jonkun virityksen teen ja otan vielä virrankin. Vaihtoehto sekin että tekee ei-visitiiviin ja sitten vaikka hätätapauksessa tunkee luurin taskuun (pottaan tulee ääni kuitenkin) ja/tai pistää puhelimen muovipussiin telineessä.

Oletko kiinnittänyt Nokian E90:n pyörään? Jos niin miten ja kuvat ois tietysti plussaa.  
wink.gif

VFR:ssa on vähäisesti tilaa mutta kyllä mä jonkun virityksen teen ja otan vielä virrankin. Vaihtoehto sekin että tekee ei-visitiiviin ja sitten vaikka hätätapauksessa tunkee luurin taskuun (pottaan tulee ääni kuitenkin) ja/tai pistää puhelimen muovipussiin telineessä.
Jospa tuo menisi johonkin aquaboksiin, tai laita vaikka automallin teline ja loput hoituu noin. Kliks

Back