• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navigointi kännykällä ja kiinnitys pyörään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei noista puhelimista ole vielä kunnon navigointiin.

Ittellä E90 kommu.
Määrittele "kunnon navigointi".

Meinaan vaan että ainakin mun N95/Navicore opastaa minne olen matkalla ja mikä parasta se on aina mukana. Tähän asti löytänyt kaikki haetut osoitteet, löytää fixin suht nopeasti vrt noname GPS-dongle, soittaminen taksiasemille yms suoraan kursorilla kartan kuvaketta klikkaamalla jne... tykkään.

Mielipiteitä toki on yhtä monta kuin on käyttäjiäkin mutta perustelematon sellainen on kokolailla arvoton.

Ittellä E90 kommu.

Meinaan vaan että ainakin mun N95/Navicore opastaa minne olen matkalla ja mikä parasta se on aina mukana. Tähän asti löytänyt kaikki haetut osoitteet, löytää fixin suht nopeasti vrt noname GPS-dongle, soittaminen taksiasemille yms suoraan kursorilla kartan kuvaketta klikkaamalla jne... tykkään.

Mielipiteitä toki on yhtä monta kuin on käyttäjiäkin mutta perustelematon sellainen on kokolailla arvoton.
JUURI NÄIN !
062802jumpie_prv.gif

Itse laitoin nippusiteellä kiinni Bilteman yleispidikkeen ja hyvin on pysynyt 6630 ja E65. Pidikkeitä on kolmea kokoa, joten sopiva varmasti löytyy. Halpaa, helppoa ja ei vaurioita edes pyörää. Puhelin irtoaa kyllä kun tekee volttia mopolla pöpelikössä (uskoisin niin - en ole kokeillut), mutta ehkäpä puhelin on silloin murheistani pienin.

Muuten puhelimen näyttö riittää hyvin navigointiin ainakin mun mielestä.

22_176iso.jpg

Ittellä E90 kommu.

Meikäläisellä on Nokia N95 ja toimii kuin junan vessa, sekä puhelimena ja gepsinä. Iso näyttö, selkeä opastus ja nopea reitin lasku.
thumbs-up.gif

Ainoa "huono" puoli on kavereiden jatkuva vittuilu:
"Voiko tuolla enään soittaa, vai onko se lisävarusteena..?"
Taitavat vaan olla kateellisia kun heillä on jottain jeesuksen aikaisia luureja.
033102bebe_1_prv.gif

Osta Zumo...Anteeksi oli ihan pakko!  
baaa.gif
bowdown.gif

biggrin.gif

Onko joku värkkäämässä Ram-Mount kimppatilausta?
Mä en taida enää innostua mukaan ram-mount kimppaan. Ovat varmasti hyviä ja laadukkaita, mutta haluaa ideoida jonkun omaperäisemmän toteutuksen..

Ostin Espanjan reissulle vuokra-autonavigointiin celly manon, siinä tuli tosi kätevä tuuletusritilän pikakiinnike mukana. Telineen mukana tuli myös pieni tarrajalka, joka olis tarkoitus viritellä keväämmällä pyörään, näyttäisi menevän nätisti kiekkamittarin oikeaan alakulmaan. Puhelimen suojaksi ostin huuto.net:stä silikonisen kumikortsun, joka peittää näppäimet, takaosan ja sivut kokonaan. Suunnitelmissa on etsiä vielä jostain puhelinpussi, joka toimii ko. telineen kanssa, esim tässä olis johtojen läpiviennitkin valmiina. Eikä maksa paljoa, kun keväällä tarkoitus tilata muutakin rojua samasta paikasta  
wink.gif

Minä tarvitsisin pienimmän Aquaboxin ilman jalkaa.
Loput teen itse.
Tuohon N95 pitäisi sujahtaa nätisti ja on helposti käytettävissä.
ramb101aq3iu1.jpg

Siihen pieneen aqua boxsiin on hankala laittaa lataus/kypäräpuhelin johtoja... medium malliin jo sopii jotakin.

nokia.jpg

Vaikka mullakin on ollut navigaattori mukana, niin ihmeen hyvin toimi Itävallassa vanhanaikainen systeemikin. Eli paperille  vaan alekkain isommat paikat ja niiden väliset etäisyydet. Sekä varsinkin risteykset, mihin käännytään ja pitkällekö ajetaan. Tuollaista oli mukava laatia majapaikassa aamusella ja teipata sitten paperi tankkiin. Hyvin pelasi.

Mullakin on muuten N95 ja sitten pikkuinen Fujitsu-Siemensin Pocket Loox. Nämä on herkkyydessä aivan eri planeetalta. Tuo oikea navi näkee satelliitit joskus jopa sisällä rakennuksessa, jos ei ole liikaa peltiä katolla. N95 hakee sijaintia pitkään ja hartaasti ja autossakin sen saa laittaa aivan tuulilasin lähelle, jotta toimii kunnolla. Fujitsu Siemens taas pelaa ääniohjauksella, vaikka heittää alas radion alla olevaan säilytyslokeroon. Ero on huima.

Mites laitteen käyttö kun on tuolla aqua boxissa?
Ikkuna on silikoonia joten päällimäiset napit ovat käytettävissä.

Minä modaan tarvittaessa laturinliittimestä sellaisen kulmamallin ettei se tarvitse juurikaan tilaa. Muutenkin puhelimen akku kestää navigoida pidempää kuin minun p***e.
Ääniä en ole kaivannut tähänkään asti ja onhan bluetooth.

On muuten bläkkärissä tingeltangelia...
Sopisiko tuo Pro-Oiler virtalukon taakse syvennykseen?
Oilerin asennus minullakin edessä jossakin vaiheessa.
Jos ei sovi niin pitää ruveta pienentämään tuo näyttö...

Itse ajelin viime kesän Nokian 7710 kiinni yläkolmiossa.
Navisoftana toimii TomTom 5.2 ja tuollaisen 8x4cm kokoisen kosketusnäytön kanssa käyttö onnistuu myös jossain määrin ajohanskat kädessä.
Ajaessa vaihtaa helposti määränpäätä, jos osoite on ennakkoon tallennettu...

Puhelin oli orkkisnahkakotelossa, joka oli nippusiteillä kiinni ohjaustangon kiinnikkeissä.
Puhelimen pujotus paikalleen hoitui muutamassa sekunissa ja bluetooth-GPS povarissa, joten toimi arkiajossa melko hyvin.  
sport05.gif

Itse ajelin viime kesän Nokian 7710 kiinni yläkolmiossa.
Navisoftana toimii TomTom 5.2 ja tuollaisen 8x4cm kokoisen kosketusnäytön kanssa käyttö onnistuu myös jossain määrin ajohanskat kädessä.
Ajaessa vaihtaa helposti määränpäätä, jos osoite on ennakkoon tallennettu...

Puhelin oli orkkisnahkakotelossa, joka oli nippusiteillä kiinni ohjaustangon kiinnikkeissä.
Puhelimen pujotus paikalleen hoitui muutamassa sekunissa ja bluetooth-GPS povarissa, joten toimi arkiajossa melko hyvin.
sport05.gif
+1. Tuosta vehkeestä on ihan hyviä kokemuksia, kuitenkin itselläni se oli tankkilaukussa. Silti hanskat päällä sitä sai helposti räplättyä ajon aikanakin. Iso kosketusnäyttö on aika ehdoton jos käytettävyyttä haetaan. Sääli vain ettei tuohon vanhaan koneeseen saa enää uusia karttoja, vanha Tomppa on muutoin ihan pätevä.

N95 oli mukana viime kesän reissulla Itä-Euroopassa, mutta näyttö on sen verran pieni, ettei sitä kovinkaan paljoa tullut katseltua matkalla. Toisaalta kun pistää kartan pois tietyn nopeuden jälkeen (esim 60km/h) niin opasteista sentään saa pienellä vilkaisulla selvää ajon aikana.

Saako tuollaisen säänkestävän aqua boxin irti vai onko se kiinteästi pyörässä? Sitä kuitenkin tarvitsee navigaattoria sen verran harvakseen, ettei tuollaista komistusta viitsisi kokoajan katsella. Hyvää systeemiä etsiskellään ...

N95 oma gepsi on kyllä surkea..Uusin päivitys ja kaikki kokeiltu mutta ei sillä tee mitään. Tarkkuus ei vaan riitä kuin satunaisesti..Nyt on erillinen sirf3 mokkula ja pelaa moitteettomasti.
Lisäksi noksun oma maps ohjelma on aika kökkö.

N95 oma gepsi on kyllä surkea..Uusin päivitys ja kaikki kokeiltu mutta ei sillä tee mitään. Tarkkuus ei vaan riitä kuin satunaisesti..Nyt on erillinen sirf3 mokkula ja pelaa moitteettomasti.
Lisäksi noksun oma maps ohjelma on aika kökkö.
Hmmm aika hassua et "sillä ei tee mitään"... No tietty vaatimuksia on niin monenlaisia, mut aikakin allekirjoittaneella se on toiminut aivan järjettömän hyvin kunhan on riittävän tuore softa & asetukset kohdallaan. Ja tietty pitää ohjeitten mukaisesti liukukannen auki sillä gps chippi on siinä näppäimistön alapuolella
smile_org.gif
Ja tuohon Maps (eli noksun oma karttasofta) tilanteeseen on tulossa parannusta kun Maps 2.0 tulee tarjolle. Betahan tuosta jo löytyy noksunkin sivuilta.

Br, Mikko

N95 oli mukana viime kesän reissulla Itä-Euroopassa, mutta näyttö on sen verran pieni, ettei sitä kovinkaan paljoa tullut katseltua matkalla. Toisaalta kun pistää kartan pois tietyn nopeuden jälkeen (esim 60km/h) niin opasteista sentään saa pienellä vilkaisulla selvää ajon aikana.

Saako tuollaisen säänkestävän aqua boxin irti vai onko se kiinteästi pyörässä? Sitä kuitenkin tarvitsee navigaattoria sen verran harvakseen, ettei tuollaista komistusta viitsisi kokoajan katsella. Hyvää systeemiä etsiskellään ...
Tottakai tuon boksin on oltava irroitettava.
Jos noilla Ram-palleroilla laittaa niin yhdellä ruuvilla irtoaa koko roju varsineen. Käy Ram-Mountin sivuilla katselemassa galleriaa niin ymmärrät.

Minä en halua edes sitä yhtä palloa näkyville joten rakennan kiinnikkeeni itse.

Nyt vaan pitäisi saada boksi ostettua jostakin.
Englantiin rahan siirtämien on kallista ja luottokorttia ei ole.

Mulla ei ollut viimekesänä mitään ongelmaa nähdä N80 pienempää näyttöä. Nyt on N95 ruiskumalli 2.8" näytöllä.
Tosin Navicorella mennään eikä Nokian räpellyksellä.

Back