• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Napsu ja pakeneminen risteyksessä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Torpedo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terves!

Kävi ikävästi viikko sitten lauantaina Paimion keskustan isossa risteyksessä. Punaisissa valoissa edessä ollut Volvo tippasi yhtäkkiä pakin päälle ja peruutti mua päin. Etupyörä meni linkkuun vasemmalle ja kun pistin hanttiin minkä pystyin meni kierrokset mukavasti tappiin. Kauhea pärinä ja meteli... ehdin vaan miettiä et nyt tais tulla eka kaatuminen. No onneks Volvo tajus vihdoin et tästähän ei taida päästäkään taaksepäin ja ajoi metrin eteenpäin. Vaihde oli kokoajan silmässä joten kaatuminen ois voinu päättyä aika mielenkiintoisesti. Mä sammutin pärrän ja katselin et mitähän se meinaa. No tyyppi otti ja lähti ajamaan. No mä sit aattelit et ei näin ja opettelin sen rekkarin ulkoa. Levittelin vaan käsiä et älä ny mee, mahtokohan olla jussin kunniaks otissa.

Kävin aika perkeleellisen kuumana vähän aikaa mut taas kerran tuli todistettua miten kivaan porukkaan on tullut lyöttäydyttyä. Henkinen tuki saapui heti paikalle murisevalla ratsullaan ja sai mut aikalailla rauhoittumaan samantien. Kiitoksia vain kanssamotoristille kaikista neuvoista.

Soittelin 5 minsan päästä poliisille. Lupasivat katsella jos tyyppiä näkyisi. Kysyin et ilmotetaanko sille jotain. Ei kuulemma. Voisin tehdä rikosilmoituksen halutessani. No en tiedä mitä tekis. Oon myös saanut vinkin et voisin soittaa tyypille ja jutella vähän... mutta muuttaako se mitään. Mielestäni pyörään ei ihme kyllä tullut mitään. Sääreen vähän jalkatappi kävi kun tappelin kaatuvaa pyörää vastaan. Tavallaan harmittaa sen tyypin touhut mut toisaalta mulle ei käynyt mitenkään.

Mitä te tekisitte? Kysyy aloitteleva hurja kun ei itse keksi.

Unohda koko juttu. Hyvä kun ei käynyt kuinkaan
buttrock.gif

Itse ajoin aikoinani maantiepyörällä autotiellä ja paikallinen teiden ritari koetti kiilata mut ojaan. Näytin sille sentteriä ja kaveri vaan kiehuuntui vielä lisää. No, pääsin sitten kylille & poliisiasemalle, jossa kyttä sanoi, ettei voi tehdä asialle mitään. Tämä tarina siksi, että kannattanee tosiaan jättää vaan omaan arvoonsa tuollaiset, JOS ei ole käynyt itselle/pyörälle mitään.

Idiootteja on välillä liikenteessä, tänäänkin mopolla ajaessa eräs autoilija olisi voinut käyttää järkeään. Mutta toisaalta taas moni autoilijakin käyttäytyi niin hyvin (antoi tietä reilusti ruuhkassa), että kai se vaan on 50/50.

Hymyä huuleen ja anna matkan jatkua. Ja jos joskus näet ko. auton uusiksi, käy jututtamassa
062802moto_prv.gif

Rikosilmoitus ja käräjille vaatimuksena 68miljardia kivusta,särystä ja ennenkaikkea henkisistä vammoista. Tuskin tuommoisen jälkeen enään uskaltaa yhdenkään kaksipyöräisen päälle... tahi muutenkaan liikenteeseen uskalla lähteä.

Onni sulle ettei käyny kuinkaan, silti tollaset töppöilijät pitäs saada kiinni edes kuulemaan oikein kunnon torumiset. Tai sitten
kaboom.gif
jos ei puhetta ymmärrä...

Rikosilmoitus ja käräjille vaatimuksena 68miljardia kivusta,särystä ja ennenkaikkea henkisistä vammoista. Tuskin tuommoisen jälkeen enään uskaltaa yhdenkään kaksipyöräisen päälle... tahi muutenkaan liikenteeseen uskalla lähteä.

Onni sulle ettei käyny kuinkaan, silti tollaset töppöilijät pitäs saada kiinni edes kuulemaan oikein kunnon torumiset. Tai sitten
kaboom.gif
jos ei puhetta ymmärrä...
Vähän alakanttiin toi vaatimus?

=]

Terves!

Kävi ikävästi viikko sitten lauantaina Paimion keskustan isossa risteyksessä. Punaisissa valoissa edessä ollut Volvo tippasi yhtäkkiä pakin päälle ja peruutti mua päin. Etupyörä meni linkkuun vasemmalle ja kun pistin hanttiin minkä pystyin meni kierrokset mukavasti tappiin. Kauhea pärinä ja meteli... ehdin vaan miettiä et nyt tais tulla eka kaatuminen. No onneks Volvo tajus vihdoin et tästähän ei taida päästäkään taaksepäin ja ajoi metrin eteenpäin. Vaihde oli kokoajan silmässä joten kaatuminen ois voinu päättyä aika mielenkiintoisesti. Mä sammutin pärrän ja katselin et mitähän se meinaa. No tyyppi otti ja lähti ajamaan. No mä sit aattelit et ei näin ja opettelin sen rekkarin ulkoa. Levittelin vaan käsiä et älä ny mee, mahtokohan olla jussin kunniaks otissa.

Kävin aika perkeleellisen kuumana vähän aikaa mut taas kerran tuli todistettua miten kivaan porukkaan on tullut lyöttäydyttyä. Henkinen tuki saapui heti paikalle murisevalla ratsullaan ja sai mut aikalailla rauhoittumaan samantien. Kiitoksia vain kanssamotoristille kaikista neuvoista.

Soittelin 5 minsan päästä poliisille. Lupasivat katsella jos tyyppiä näkyisi. Kysyin et ilmotetaanko sille jotain. Ei kuulemma. Voisin tehdä rikosilmoituksen halutessani. No en tiedä mitä tekis. Oon myös saanut vinkin et voisin soittaa tyypille ja jutella vähän... mutta muuttaako se mitään. Mielestäni pyörään ei ihme kyllä tullut mitään. Sääreen vähän jalkatappi kävi kun tappelin kaatuvaa pyörää vastaan. Tavallaan harmittaa sen tyypin touhut mut toisaalta mulle ei käynyt mitenkään.

Mitä te tekisitte? Kysyy aloitteleva hurja kun ei itse keksi.
näin paikkakuntalaisena voisin sanoa että ONNEKSI täällä ei ole
kun tuo YKSI iso risteys,ja sekin sitten ihan per...stä,kun siinnä on sentään 2-ryhmitys kaistaa niin mistä tällaset maalaiset tietää kumpaan sitä kuuluu mennä.
biggrin.gif
biggrin.gif
Pakko todeta ettei se oo ihan kaikkein selvin risteys ulkopaikkakuntalaisille...

Mutta jos kerta ei käynyt kuinkaan niin voi olla parempi antaa asian olla ja muistaa vastaavaa tilannetta jatkossa varoa; eihän sitä koskaan voi tietää kuka alkaa pakittaan siinä edessä mutta ainahan voi yrittää mopon laittaan sellaseen kohtaan että edellä ajava taatusti näkee. Jos siinä on känninen kuski niin siihen ei auta mikään muu kuin nopiaa mopon päältä pois ettei käy pahemmin
crazy.gif

Jos edes yksikin naarmu on ja edes yksikin todistaja sekä pikkasen tappeluhalua käräjille niin sitten saattasin itse jopa rikosilmoituksen tehdäkin. Olisihan sitä voinut poliisille todeta hetikin että tarkistavat onko kaveri varmasti selvänä liikenteessä, haiskahti vähän että ajokunto ei ollut kohallaan mutta sekin pitäisi narauttaa hetimiten tai siitä ei ole mitään hyötyä - seuraavana päivänä turha enää ilmotella minnekään
nixweiss.gif

Mun mielestä voisit kyllä ottaa "tyyppiin" yhteyttä, kertoa tapahtuneen ja kysyä miksei tullut selvittämään asiaa.
Mullaki kerran yks paappa valui kotilolla mun kotiloa päin, ei tullut jälkiä. Seurasin "paappaa" ja se meni hautaustoimistoon...annoin sitten olla
confused_orig.gif

Mun mielestä voisit kyllä ottaa "tyyppiin" yhteyttä, kertoa tapahtuneen ja kysyä miksei tullut selvittämään asiaa.
Mullaki kerran yks paappa valui kotilolla mun kotiloa päin, ei tullut jälkiä. Seurasin "paappaa" ja se meni hautaustoimistoon...annoin sitten olla
confused_orig.gif
Eikös sinne yleensä viedä toisennäköisellä autolla eikä itse ajeta?
wink.gif

Se vaan pitäisi tuossa tilanteessa noiden vanhusten osata ottaa taksi ja mennä sillä eikä edes yrittää ajaa itse omalla autolla kun järki on ihan jossakin muualla kuin siellä liikenteessä. Eipä varmasti ole eka eikä vika tapaus, joka aiheuttaa enemmän vahinkoa muille kun tuossa tilanteessa pää ei pelaa.

Itselläni on myös ollut muutamia verrattavia tilanteita....Paras tai ainakin hauskin tapa on seurata ja kun kyseinen mulkero pysähtyy mennä huutamaan tappouhkauksia ja kertoa henkilön ajo-virheet.

Kattelin tuossa toissaviikolla kun Stadin Rööperissä eräs kolmikymppinen (arvio)
cool.gif
naishenkilö peruutti Ford Focus -mallista ajoneuvoaan erittäin pieneen väliin. Takana olevaan Audiin osuttiin ainakin kaksi kertaa: sen 1 min aikana, jota jaksoin tilannetta seurata. Aloin voida pahoin ja poistuin paikalta. Onko se ihmisen pohjaton laiskuus, mikä ajaa yksilön siihen, että ajoneuvo on parkkeerattava mahdollisimman lähelle ovea/vast. Varmaan parempia parkkipaikkoja olisi löytynyt hieman kauempaa.

Kattelin tuossa toissaviikolla kun Stadin Rööperissä eräs kolmikymppinen (arvio)  
cool.gif
naishenkilö peruutti Ford Focus -mallista ajoneuvoaan erittäin pieneen väliin. Takana olevaan Audiin osuttiin ainakin kaksi kertaa: sen 1 min aikana, jota jaksoin tilannetta seurata. Aloin voida pahoin ja poistuin paikalta. Onko se ihmisen pohjaton laiskuus, mikä ajaa yksilön siihen, että ajoneuvo on parkkeerattava mahdollisimman lähelle ovea/vast. Varmaan parempia parkkipaikkoja olisi löytynyt hieman kauempaa.
Olisit jättänyt audin omistajalle lapun kolhineen auton rekkarilla varustettuna..
Kyrsii pestä auto keväällä ja katsella jälkiä auton pelleistä kun kolhitaan parkkiksilla eikä jätetä mitään lappuja.

Moottoripyöränikin sai osansa tuossa kadun varressa, sen verran isot naarmut jäivät takavalon päällä olevaan muovinpalaseen että hälyttimen tärinäanturi varmasti laukesi eikä kolhu ole jäänyt huomaamatta. Mutta eipä näkynyt lappusia. Prkl =I

Mitä te tekisitte?
Rikosilmoitus poliisille.

Vaikkei siitä poikisi muuta kuin harmia k*tilokuskille, niin edes jotain sentään.

OT:
Ihme lampaita tänään palstoilla: "Unohda koko juttu". Mihis se raja liikenteen vaarantamisessa pitäis laittaa?

(ja kyllä mä sen tiedän, ettei tuosta mitään tule, kun ei ajanut sitä synneistä suurinta eli ylinopeutta, mutta ei nyt kaikkea sentään tarvitse sulattaa...)

cool.gif
naishenkilö peruutti Ford Focus -mallista ajoneuvoaan erittäin pieneen väliin. Takana olevaan Audiin osuttiin ainakin kaksi kertaa: sen 1 min aikana, jota jaksoin tilannetta seurata. Aloin voida pahoin ja poistuin paikalta. Onko se ihmisen pohjaton laiskuus, mikä ajaa yksilön siihen, että ajoneuvo on parkkeerattava mahdollisimman lähelle ovea/vast.
Kai se ihmisen pohjaton laiskuus on sitä, ettei noista näkemistään vahingonteoista viitsi edes poliisille ilmoittaa...

cool.gif
Jos meni puskuriin eikä tekniikkaa hajonnut, niin mitä väliä? Käyttöautohan se on, kun kerran oli parkissa kadun varressa. Tästä kun syksy saa, niin Audin etupää ottaa Länsiväylän ruuhkassa nastaa ja kiveä sen verran viikossa ettei se enää ehta ole kuitenkaan.

cool.gif
Jos meni puskuriin eikä tekniikkaa hajonnut, niin mitä väliä? Käyttöautohan se on, kun kerran oli parkissa kadun varressa. Tästä kun syksy saa, niin Audin etupää ottaa Länsiväylän ruuhkassa nastaa ja kiveä sen verran viikossa ettei se enää ehta ole kuitenkaan.
Löytyykö sinultakin ns. käyttömoottoripyörä mitä saa tulla vapaasti kolhimaan, kunhan tekniikkaa ei rikota?

Eihän suomalaisen pyhää lehmää saa kolhia
033102bebe_1_prv.gif
baaa.gif

Tietääkseni jossain europaan maissa ei paljon pulttia oteta jos joku lommo puskureista tai ovista löytyy...

Mulla kävi kesällä puolassa tullijonossa sillein, et vajaan metrin jätin pysähtyessä väliä edellä olevaan autoon ja jätin pyörän siihen sivutuelle. Sit kun edellä oleva vanhempi naishenkilö lähti liikkeelle, huomasin kun välimatka alkoi pienentyä. Kovasti koitin takaikkunaa koputella, mut kerkes se vähän pyörää taaksepäin työntää. Onneksi ei kaatunut. Ei todellakaan kannata ajaa metriä lähemmäksi autoa pysähtyessä, jos on tasaista/ylämäkeä.

Auto ehtii mennä aika kauas jo viidessä minuutissa, ja mahdollisuudet auton löytämiseen ovat kutistuneet aika rajusti jo silloin.

Back