• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nappikuulokkeet korvatulppina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tentai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku.  
biggrin.gif
Väittävät akun kestoksi testeissä parikymmentä tuntia, ei mulla vain edes lähelle sitä, muutama tunti vain...

Koss Plug. Modattuna eareilla. Ne alkuperäiset vaahtokumit ei muotoudu kunnolla eivätkä tulpat pysy silloin päässä kun kypärän laittaa päähän.

Mullon 4-5 vuotta sitten hankitut Plug-malliset kuulokkeet Sonylta. Pysyvät hyvin korvissa ja lisäksi tuottavat erinomaisen äänentoiston. Käytössä ainoastaan pitkillä matkoilla.

Mä ostin ihan noihin Kosseihin kuuluvat joulukuusitulppaosat.
smile_org.gif

Paketissa tuli kaks paria niitä, kaks paria isompia normitulppia ja kaks paria pienempiä normitulppia. Tais maksaa ~11€.

Mulla oli ennen The Plugit, nyt käytössä Spark Plugit. Ei eroa.
The plugeissa tais vaan olla valmiina pienemmät tulpat, ei pysyneet niin hyvin mun päässä. Spark plugit taas isommalla tulppaosalla, toimii mulla paremmin.

Koss itsellä orgis plugeilla ja toimii loistavasti. Ja kun laittaa äänen voimakkuuden siten että kun olet paikallaan on hyvä ei paljon häviä siihenkään kun ajelet norm nopeuksia...

TOMTOM

Meillä on vaimolla Sonyn jotkut vastamelu-plugit ja itselläni AKG:n parinkympin plugit. (AKG:t identtisen näköiset noiden linkissä olevien Sennheiserien kanssa eli mahtuu mukavasti kypärän alle).

Molemmat vaimentaa melko kivasti, kunhan pysyvät korvissa kypärää päähän vedettäessä, ettei "alipaine" poistu plugeista.
Perus Earit on hiukan tehokkaammat vaimentamaan.

Etukate paukuttaa sen verran hyvin kypärään ilmaa, etten yli 80kmh vauhdeissa tykkää korvia tuhota musiikilla.. Nämähän on pyörä/kuski/kypärä/niskanmuotoilu takissa -kohtaisia eroja miten ilmanvirta osuu ja ääntelee.

Itsellä nappien/tulppien virkaa toimittaa Sennheiser CX 300 napit. Ennen noita mulla oli Kossin Plugit, mutta omaan makuun niissää ei ollut läheskään yhtä puhdas äänentoisto. Bassoa kyllä löytyi mutta kaikessa muussa jäivät jälkeen. Pyöreän kannan ansiosta pysyvät hyvin päässä kypärää laitettaessa.

edit. Ainiin, noissa CX300:ssa tulee vielä kolmet eri kokoiset 'päät' mukaan, niin voi omaan korvaan sopivat valita, ei tarvitse sorvata yleismallista sopivaa
smile_org.gif
Joo'o Sennheisereitä minäkin oon käyttäny viimekesän ja hyvin ovat toimineet. Vähän tyyriithän nuo oli, mutta toimii niin mopoillessa kuin normikuuntelussakin erinomaisesti. Ainoat huonot puolethan noissa on se että ovat melkein liiankin pienet
wink.gif
ja saattavat välillä myös likaantua, jolloin bassot eivät tule läpi, mutta tähän mennessä olen saanut aina putsattua ja takaisin kuntoon. Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku.
biggrin.gif
Samoja tulppia on tullut itse käytettyä. Ainoana miinuksena on, että korvan muodosta johtuen tipahtavat pois korvasta noin puolessa tunnissa. Ongelma on tullut korjattua urheiluteipillä.

Nimim. pysyy korvassa Espoosta Kemiin

Mä ostin ihan noihin Kosseihin kuuluvat joulukuusitulppaosat.
smile_org.gif

Paketissa tuli kaks paria niitä, kaks paria isompia normitulppia ja kaks paria pienempiä normitulppia. Tais maksaa ~11€.

Mulla oli ennen The Plugit, nyt käytössä Spark Plugit. Ei eroa.
The plugeissa tais vaan olla valmiina pienemmät tulpat, ei pysyneet niin hyvin mun päässä. Spark plugit taas isommalla tulppaosalla, toimii mulla paremmin.
Mistä ostit noihin Kosseihin kuuluvat kuuset?

Onko nuista vastamelu nappikuulokkeista kokemuksia kellään, toimiiko oikeasti mopoillessa?
Kokemusta löytyy Sonyn aktiivisesti vaimentavasta MDR-NC22 mallista.
Sony MDR-NC22
En enää aja pätkääkään ilman näitä. On se niin maaginen tunne kun pistää ajaessa vaimennuksen päälle, niin tuntuu kuin vetäisi säkin päähänsä.
-ei ne tietenkään näkemistä haittaa, mutta huminat lähtee.
Mun korviini plugit sopii ihan OK, mutta muutama kaveri on joutunut modaamaan.
Jokainen kaveri, joka näitä on koekäyttänyt on mennyt melkein suorinta tietä kauppaan hommaamaan itselleen omat.

-Näissä hyvää on se, että ne mittaavat melun kuulokkeista, eikä patteriboxista niinkuin jotkut muut mallit.
-AAA patteri kestää 30h, mutta toimivat myös normaaleina kuulokkeina.
-Äänentoisto kestää vertailun.

Hinta keikkuu satasen nurkilla, mutta on ne sen väärtit.

Ai niin juu valmistaja ja myyjät eivät tietenkään suosittele näiden käyttämistä kun itse ajaa, koska ei kuule ympäristön ääniä.
Ei se ongelma ole. Vaimentaa painotetusti n. 75% tyypillisen huminamelun taajuusaluelta, mutta muut äänet kuuluu läpi vaimeana läpi.
062802moto_prv.gif

sanoi:
Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku.

Ihan asian vierestä, että ainakin mun iPodissa (160GB classic) akulle luvataan 40 h kesto ja se ei ole kaukana totuudesta. Virta ei ole ikuna päässyt loppumaan, riittää kun edes silloin tällöin kytkee tietsikkaan joksikin aikaa.

Koss Plug toimii mulla...
Olen itse harkinnu tuollasia kossin tulppia mp-3 soittimen kaveriksi. Käyttäjäkokemuksia ois kiva kuulla, lähinnä siis, pystyykö niillä oikeasti kuuntelemaan musiikkia ajaessa vai hukkuuko musiikki epämääräiseen meluun?
Itse en kyllä pidä niitä minään. Hiton vaikea saada päähän niin että musiikki kuuluisi hyvin ja sitten kun kuuluu on suojaus mitä on. Halpojahan noi on, notta kokeilu nyt hirveasti maksa.

Tänään kokeilin ensi kerran nappeja korvatulppina. SONY MDR-EX082 Noise Isolated nappeina ja perässä kännykän navi.

Ihan pätevä idea, ajomelu vaimeni kivasti ja voi ajella reitistä välittämättä aivot nollilla, noudattaen vaan naisäänen komentoja (ihanan tuttua kotiloliikkumisesta).

Hieman korviin jomotti 4 tunnin jälkeen, mutta kyllä tuon kanssa elää.

...
Sony MDR-NC22
...
Mites noiden Sonyn kuulokkeiden napit sopii kypärän alle ja pysyvät paikallaan kypärää päähän laitettaessa?

Tänään hypistelin Prismassa Philipsin vastamelukuulokkeita ja niissä jäi epäilyttämään nappien sopiminen kypärän alle. Valitettavasti en enää muista kuulokkeiden tyyppiä, hintaa moisilla olisi ollut 49,90 euroo.

Edit: ne oli ehkä nämä

...
Sony MDR-NC22
...
Mites noiden Sonyn kuulokkeiden napit sopii kypärän alle ja pysyvät paikallaan kypärää päähän laitettaessa?

Tänään hypistelin Prismassa Philipsin vastamelukuulokkeita ja niissä jäi epäilyttämään nappien sopiminen kypärän alle. Valitettavasti en enää muista kuulokkeiden tyyppiä, hintaa moisilla olisi ollut 49,90 euroo.

Edit: ne oli ehkä nämä
Riippuu varmaankin päästä, korvista ja kypärästä.

Ainakin avattavalla Shuberth C2:lla toimii mun päässäni.
Useamman yli 10 tuntisen perättäisen ajopäivän olen pitänyt eikä isommin häirinnyt verrattuna esim korvatulppiin.

Back