Milläs sä silloin kuljet, kun ulkona on helvetinmoinen lumipyry ja tiet jäässä.
Moottoripyörällä.
Ts. mopoilukeli on olematon.
Sillonhan se vasta kivaa onkin.
Käytä sitä kulkutapaa silloin.
Siis moottoripyörää?
Meinaan Helsingin sisäinen matkalippu 30 päiväksi maksaa 41.90€ ...on ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto mopoilulle surkusäässä riskien ollessa korkeimmillaan.
Pitää varmaan joskus kokeilla, jos tulen joskus käymään hesassa.
Täällä meillä olis halvin mahdollinen joukkoliikennelippu 70€/kk, eikä sekään toimisi minun työaikoinani.
Hyvät sulle.
Tokihan oletin, että olet täältäpäin... Kun topicin aloituksessa puhuttiin pääkaupunkiseudusta.
Mielestäni talvisia ajo-olosuhteita kehä 3:sen ulkopuolella ei voi hyvälläkään mielikuvituksella verrata kehien sisäpuoliseen ajo-olosuhteisiin... Ei ainkaan jos ei ole molempia kokeillut. Kyllä tämä suolasumu on ihan toista luokkaa kuin esim. Kuopiossa.
En todellakaan voi väittää, että se henkilö joka kurvailee kehiä pitkin tällä paskasäällä (vettä tulee) olisi liivejä käyttäessään, idiootti, tahi homo, tms.
Fiksua se on, mutta onneksi mulla on mahdollisuus valita oma liikkumistapani. Mun turvallisuusnäkökohta muuttuu helpommin tässä vaiheessa auton käyttöön ja jätän ne kirkkaat liivit rauhassa kauppaan roikkumaan.
Todettakoon... Pääkaupunkiseutu
on erilainen tämän motoristin silmin.
Muualla voi ajaa ympäri vuoden ja nauttia siitä.
Täälläkin voi ajaa ympäri vuoden, jopa sulalla tiellä.
Mutta en usko, että kukaan siitä juuri mitään nautintoa saa... Täällä kehien sisäpuolella. Täällä kun on harvemmin talvisin kuivaa.
sanoi:
Olisko tässä sitten se jako että ne käyttää joka ajaa mainitulla kelillä. Ja ne taas jotka puhuu ja näyttäytyy snägärin nurkilla snadissa kesä-heinäkuussa ei liivejä tarvitse, eikä käytä?
Ihan hyvä näkökohta.
Onneksi mulla on se mahdollisuus, että voin käyttää moottoripyörää silloin kuin huvittaa, enkä ole pakotettu käyttämään sitä ainoana kulkuneuvoani.
Voin myöskin todeta sen, että monesti olen vain kurvaillut 6 kilsan matkan kaivariin ja sieltä takaisin himaan. Sateeseenkin olen joutunut vain vahingossa.
T-paita päälläkin tykkään ajella ja käytän avokypärää, puhumattakaan farkuista jaloissa.