Oli hyvä linkki ja ihan uusi ainakin mulle, kiitos siitä.Mielipide Superbikerssista? Linkki ylhäällä...
Esimerkiks noissa Power Trip- naisten takeissa oikeen mainostettiin järeää selkäsuojaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oli hyvä linkki ja ihan uusi ainakin mulle, kiitos siitä.Mielipide Superbikerssista? Linkki ylhäällä...
Valikoimat on nyt kyl tosi suppeana esillä, koska liikkeet näyttävät myyvän viime kauden tuotteita pois. Kevään uutuuksia on kyllä tullut, mutta ne ei ole välttämättä esillä. Bike Worldissa kävin housuja kattelemassa. Eipä ollut kuin pari hassua jäljellä, joten myyjä kävi sitten varaston puolelta hakemassa kevään uutuuksia kokeiltavaksi. Eli kannattaa kysellä onko kevään mallistoja jo tullut, jos hyllystä ei löydy kunnollisia.Voi olla, että johtuu vuodenajastakin, että tarjonta on aika suppeaa.
Toi on hyvä neuvo, että kannattaa kysyä. Aloittelijan on vain joskus vaikea kysellä sellaisesta, mistä ei mitään tiedä. Huomasin vasta itsekin, että esimerkiksi Dainesella on naisten kokoja myös niistä vaatteista, mitä kaupat myy vain miesten mallistona. Täytyy vain osata vaatia, että tilaavat niitä pienempiä kokoja sovitettavaksi, eiköhän ne siellä kaupassa ala tajuta, että myös näitä ajovarusteita menee kaupaksi, eikä vaan niitä napatakkeja......Eli kannattaa kysellä onko kevään mallistoja jo tullut, jos hyllystä ei löydy kunnollisia.
Ja jos et Bike Worldissä ole vielä käynyt katsomassa niin käy ihmeessä (ja jos mielestä ei ole tullut niin kysyt niitä kevään mallistoja). Mielestäni ihan mukavat valikoimat ja myyjinä vaatepuolella naisia - jotka käsittääkseni myös päättävät ainakin jonkin verran myyntiin tulevista artikkeleista![]()
Kokeileppas olla 182 cm ja ruumiinrakenteelta muutenkin jääkaappi-pakastin osastoa, ja löytää naisten mallisia ajovaatteita jotka menisi päälle.Kai ne ajat sentään on jo eletty, että pitää miesten vermeissä ajella... Kyll niitä naisten oikeita ajokamoja
löytyy kun on hermoja ja aikaa etsiä ja sovittaa...
Myös omilla mitoilla, uskoisinKokeileppas olla 182 cm ja ruumiinrakenteelta muutenkin jääkaappi-pakastin osastoa, ja löytää naisten mallisia ajovaatteita jotka menisi päälle.Kai ne ajat sentään on jo eletty, että pitää miesten vermeissä ajella... Kyll niitä naisten oikeita ajokamoja
löytyy kun on hermoja ja aikaa etsiä ja sovittaa...
Ei ihan helppo rasti, miesten malleissa olen tähän asti ajellut. Vaatii vaan hermoja löytää niistäkään edes suunnilleen istuvat mallit, vaikka mittaa onkin miehisesti niin on myös niitä naisellisia muotoja (ei paljon, mutta silti)![]()
Messuilla näkee parhaiten eri valmistajien tuotteet saman katon alla, ja pääsee sovittelemaankin jos vaan hermo siinä ryysiksessä kestää. Samalla voi maahantuojien osastoilla antaa vinkkiä siitä mitä puutteita mallistossa on, ottavat varmasti tiedon mielellään vastaan ja voivat välittää eteenpäin valmistajille.
Messujen jälkeen alkaa liikkeissä olla 2009 mallit esillä, jolloin kokojakin löytyy parhaiten. Ääripään kokoja vaan usein tulee maahan vähän. Jos maahantuojalta on koot loppu, ei tehtaalta lisää tilaaminen aina ole niin yksinkertaista kuin äkkiseltään luulisi.
Helou Kriisi! Nääh, mä luulin olevani se hankalin malli..lyhyt ja paksu...ja joku pahkuramuhkura jossakin....löysin kuitenkin vermeet... Noh, kai joskus onnaa helpommin löytää ja joskus vaikeemmin!Kokeileppas olla 182 cm ...
Jos sulla on kypärä osto vaiheessa päässä, heilutat päätäs rivakasti oikealta vasemmalle niin kypärä ei saa heilua/"hölskyä" missään vaiheessa. Todella tiukka pitää olla silloin. Se muotoutuu ajan myötä pääsi muotoihin.Kyllä se itsellekin tuli yllätyksenä, kun ekan kerran ajoin yli satasta pyörällä ja kypärä nousi ilmavirran voimasta niin, ettei meinannut nähdä eteensä.
Nyt puhun vain omasta luulostani mutta kypärän kai pitäis olla tositosi nafti päähän jo ostovaiheessa. Myös sen vuoksi, että toppaukset sit kypärässä käytössä painuu kasaan, jonka seurauksena sit kypärä löystyy. Ite en tätä tajunnu ostovaiheessa ja ny vähän harmittaa et olis pitäny sittenkin ottaa kokoa pienempi. Mutta menettelee myös vauhdeissa, joten ei ny niin haittaa. Pitäis varmaan niitä paksumpia toppauksia ihmetellä kun jaksais![]()
Toi kyseinen kypärä oli X-Lite 601 ja itse asiassa liian pieni mulle. Puristi liian paljon etuotsasta, mutta poskien kohdalta oli liian löysä. Isompia poskipalojakaan ei voinut laittaa, kun sitten se ei olis enää menny päähän kunnolla. Pelkän tiukkuden perusteella ei välttämättä onnistu ostamaan hyvän kokoista kypärää, pään mallikin vaikuttaa asiaan. No, onneks nykyinen Shoei XR-1000 sopii mulle ja mun takaraivolle.Jos sulla on kypärä osto vaiheessa päässä, heilutat päätäs rivakasti oikealta vasemmalle niin kypärä ei saa heilua/"hölskyä" missään vaiheessa. Todella tiukka pitää olla silloin. Se muotoutuu ajan myötä pääsi muotoihin.Kyllä se itsellekin tuli yllätyksenä, kun ekan kerran ajoin yli satasta pyörällä ja kypärä nousi ilmavirran voimasta niin, ettei meinannut nähdä eteensä.
Nyt puhun vain omasta luulostani mutta kypärän kai pitäis olla tositosi nafti päähän jo ostovaiheessa. Myös sen vuoksi, että toppaukset sit kypärässä käytössä painuu kasaan, jonka seurauksena sit kypärä löystyy. Ite en tätä tajunnu ostovaiheessa ja ny vähän harmittaa et olis pitäny sittenkin ottaa kokoa pienempi. Mutta menettelee myös vauhdeissa, joten ei ny niin haittaa. Pitäis varmaan niitä paksumpia toppauksia ihmetellä kun jaksais![]()
Ja jos on vain kyytilaisena, ei valttamatta tajuakaan varusteiden merkitysta. Mielestani kuskin pitaa ajatella asiaa myos.Lähinnä pohdin tossa sitä, että jos on vain kyytiläisenä, niin ei välttämättä tule ajateltua varustepuolen turvallisuutta ja toimivuutta. Siellä selän takana ei tarvi samalla tavalla ottaa vastaan tuulta tai sadetta ja voi vain luottaa kuskin taitoihin, että mitään ei satu.
Tai ainakin vähintään tuoda selkeästi ilmi, mitä seuraamuksia siitä aiheutuu jos ei ole kunnon varusteet päällä ja tulee kaaduttua. Hienoahan olisi, jos kuski ei ota kyytiin, jos kunnon varusteita ei ole, mutta eivätpä kaikki raski sanoa ei (tahi halua sitten sanoa ei)..Siina kuskilla on ehdottomasti velvollisuus huolehtia siita, etta kyytilainen on asianmukaisesti pukeutunut.